Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() garg Ford Escort tychy | 2006-06-26 06:33:53 Czy jazda na 5 biegu 60km/h to jest to oszczednie? czy raczej to jest na odwrot przy malej predkosci? |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2006-06-26 10:01:17 Najbardziej ekonomiczna jazda jest między 2000 a 3000 rpm, a w trasie około 2000-2500. 60 na V to za mało, skrzynia i silnik się niszczą i auto pali więcej niż przy normalnej jeździe. Przynajmniej tak wynika z moich dotychczasowych obserwacji. |
![]() TomVoo Ford Escort Kombi Kraków | 2006-06-26 12:48:54 Trochę się interesowałem tzw. Ecodrive (są nawet specjalne szkolenia, głównie dla kierowców cięzarówek). Otóż, specjaliści od ekonomicznej jazdy mają trochę odmienne zdanie co do dobierania biegu do prędkości jazdy. Zalecają jazdę na możliwie najwyższym biegu, ale bez przesady żeby nie powodować spalania detonacyjnego. Jeśli jedziesz 60 na V biegu i zaczyna się lekkie wzniesienie i słyszysz charakterystyczną zmianę dzwięku silnika (głuchy, wibrujący dzwięk, tak jakby silnik miałby się zaraz "zakrzsztusić") to musisz zrdukować bieg. Natomast, gdybyś spytał instruktora od ekonomicznej jazdy o zakres obrotów silnika, to by Ci powiedział to co Snale tzn. "Najbardziej ekonomiczna jazda jest między 2000 a 3000 rpm, a w trasie około 2000-2500". Tak przy okazji, to często używam V biegu przy prędkości 70-80 km/h i też nie zauważyłem żadnych oszczędności. Być może ecodrive ma zastosowanie dla nowoczesnych samochodów (ale czy one mają duszę?) |
![]() garg Ford Escort tychy | 2006-06-26 15:49:06 bo chodzi o to ze jak zjezdzam z trasy 80-90km/h i wjezdzam w miasto gdzie sa autobusy itd to nie zrzucam biegu i jade te 60 i mi sie wydaje ze lepiej bedzie zredukowac na IV ale jesli auto sie nie dusi to chyba mozna? ale chodzi wlasnie o te paliwo |
![]() Kajteknr1 Citroen Xantia Wrocław | 2006-06-26 16:02:32 może to coś Wam powie, z kumplem patrzyliśmy jakie jest spalanie silnika 1.9TDI (VW) , i komputer pokazywał że oszczędniej jest jechać 70km/h na IV niż na V, różnice oczywiście niewielkie.. |
![]() Akbi Escort Clipper Łódź | 2006-06-26 16:06:13 Co prawda nie mam komputera ale jadac 60 km/h na plaskim aby utrzymac te predkosc na V mam wcisniety glebiej pedal gazu niz jadac te 60 na IV. Wnioski chyba kazdy potrafi wyciagnac. |
![]() spedyt Audi A4 B5 Sulików | 2006-06-26 17:04:04
Jak masz z górki to na V oszczędzasz bo nie musiś wciskać gazu a pod górkę lepiej zredukować do IV. |
profil-usunięty | 2006-06-26 17:25:10
dokładnie !! Mamy kompa pokładowego - ciekawe doświadczenie ![]() Sprawa nie polega tyle na sztywnym trzymaniu obrotów czy predkości, ale jazdy z taką szybkością, zeby MINIALNIE naciskac pedał gazu. Minimalnie i równomiernie to znaczy unikac gwałtownych przyspieszeń. Jeśli już musisz przyspieszac to spokojnie - nie metodą gaz do oporu do 6000 RPM ![]() Oczywiście nie da się "minimalnie deptać gazu", żeby równocześnie nie tracić prędkości bo takie coś osiąga się przy 110km/h na trasie. Wbrew pozorom - przy 3000 też spalanie chwilowe jest korzystne - zaryzykuje ze lepsze niz przy 1200 RPM. PS. Nam autko spala od 4 do 44 litrów ![]() ![]() |
![]() garg Ford Escort tychy | 2006-06-29 06:39:46 no to po kieluchu i w droge |
![]() biernus BMW 525 TDS automat Jastrzębie Zdrój | 2006-06-29 08:35:54 No tak sobie tutaj gadacie i nie zapytacie o zdanie jednego z byłych mistrzow ecodrive? ojjjjj ;D
Tzn tak moim zdaniem turlanie sie na 5 biegu 60!!! NIE jest zabojcze dla silnika. Oczywiscie nie moze to byc wjazd pod 30% gorke albo serpentyny w gorach.. to tak jakbyscie chcieli wjechac pod gorke i przyspieszac rowerem przy malej predkosci na najwyzszym przelozeniu ;D Ale tak jak mowie warunkiem jest BRAK obciazenia.. Jak juz ktos napisal... to jak silnik pracuje sie SLYSZY i na ucho mozna dojsc czy silnikowi jest FAJNIE czy nie ;D W moim BMW komputerek tez jest pelny. I spalanie maleje wraz ze... NIE wzrostem szybkosci! (nieznacznie) a ze spadkiem obrotow (wyzszy bieg). Od 30 litrow do 4,5 litra przy stalej predkosci 70. na najwyzszych porzelozeniu!. Ja bardzo czesto nawet po miescie orionkiem smigalem na 5tce przy 50-60 i co nic. Spalanko w normie silnik chodzil super... nie wysilal sie, nie zawiodl mnie. Ale nie oszukujmy sie.. duzo zalezy od "szczescia" to czy silnik jest ustawiony tak jak powinien, czy ma szczelne wszystkie uklady wdechu/wydechu. Teraz gosc orionem smiga NIGDY dieslem nie jezdzil.. i spalanko ponizej 6. Nieznacznie wiecej niz ja jezdzilem po miescie!. Takze.... puenta z tego jest taka, ze trzeba sobie POTESTOWAC na wlasnym samochodzie, silniku. Jeden ten o innych parametrach lubi wyzsze obroty.. inny lubi calkiem niskie... To byla moja opinia, z ktora nie wszyscy musza sie zgodzic. |
![]() Podola Sympatyk FEFK -==Vołovina==- Szczecin | 2006-06-29 08:53:34 Biernus masz całkowitą rację, do każego auta trzeba podejść indywidualnie. Moja recepta na oszczędną jazdę to przede wszystkim spokój ![]() ![]() ![]() 1. Dobre paliwo 2. Płynna jazda 3. Hamowanie silnikiem (przewidywanie zatrzymań, zjazd ze wzniesień itp) 4. Stała prędkość w trasie 5. Dostosowanie biegu do głosu silnika (na ucho ![]() 6. Delikatne przyspieszanie (nie cegła na gaz) To chyba tyle, oczywiście stan samochodu też ma znaczenie ![]() Pozdrawiam ![]() |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-06-29 11:06:47 Zobaczcie na wykresy dla Hondy Accord. Mysle, ze w Escortach jest podobnie.
Wykresy Mysle, ze niezwykle wazny jest stan silnika i osprzetu. Dla przykladu: wiidzialem wczoraj lejacy wtrysk na maszynie probierczej. W pierwszej fazie strumyk, pozniej dopiero stozek mgielki. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-06-29 11:12:45 ] |
![]() biernus BMW 525 TDS automat Jastrzębie Zdrój | 2006-06-29 11:48:23
Dla mnie to sam srodeczek. O tym nie napisalem... a wlasnie na tym sie oszczedza! |
![]() jacula Escort 1.8 TD W-w | 2006-06-29 12:38:18 oszczednosci sa duze wiem po praktyce jezdze autem sluzbowym 2.1jdt i pali mi prtz 60 i piatka 9litrow a normalna jazda 12 po miescie a to jest fiat ducato |
![]() organo MAZDA Nasielsk | 2006-06-29 13:05:27 a czy ktos próbowal jechac na koncówce gazu w tedy widac kiedy jest najekonomiczniej czyli
silnik powinien jak najkrocej pracowac (czyli trzeba dotrzec jak najszybciej do celu) ale automatycznie jezeli wciskamy wiecej pedalu gazu silnik zdycha wiec logika praktyka fizyka itp nakazywalo by jechac jak na najwyzszym biegu przy jednoczesnym utrzymywaniu jak najnizszych obrotow oczywiscie przy 60km/h w prostej linni mozna na 5 biegu smigac tyle by gwaltownie nie przyspieszac szkodliwosc dla silnika jest dopiero jak silnik dostaje zamozaplonu lub harakterystycznych drgan i tylko silnik dostaje po du.. skrzyni nic nieszkodzi powiewaz ma ona wtedy najnizsze obciazenia niszczy sie tylko uklad korbowy |