Sekwencja - zmiany czasow wtrysku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Instalacja (dtgas 504s) po wymianie reduktora z dtgas na e-g@s po nowej kalibracji zmienila czasy wtryskow. Do tej pory czasy wtryskow gazowych byly wieksze od benzynowych, teraz jest odwrotnie.

Stary reduktor dawal za wysokie cisnienie, nowy trzyma cisnienie caly czas w okolicach 1 bara - srednia zarejestrowana przez system to 1,048.

Sytuacja nie byla by niepokojaca gdyby nie to ze po okolo 1000 km zapalil sie check i zarejestrowal za uboga mieszanke.

Komp samochodowy zostal wyczyszcony z bledu, a czasy wtryskow gazowych lekko zwiekszone (zmiana "poprawki" kalibracyjnej) i zobaczymy co bedzie dalej.

Gdy wgram stare ustawienia (sprzed zmiany reduktora) to sa problemy z przelaczeniem z gazu na benzyne - zalewa silnik i gasnie. Podobnie tez dzieje sie gdy ruszam na zimnym silniku (dlawi sie i przygasa). Zas z nowa poprawka wszystko jest Ok.

Czy to nie dziwne, ze teraz czasy wtryskow gazowych sa krotsze od benzynowych?
Co o tym sadzicie?

pozdrawiam
  
 
kalibracje wtryskiwaczy się kłaniają
  
 
Cytat:
2006-06-28 20:56:40, croma1 pisze:
kalibracje wtryskiwaczy się kłaniają



Tylko ze w tej instalce dobiera sie srednice dysz wkreconych w kolektor i wg. zalecen producenta sa to dysze 2,5mm przy mocy silnika ponizej 1500 cm3 (u mnie jest 1350 cm3). Listwa wtryskowa ma dysze niewymienne
A ponowna kalibracja systemu byla robiona po zmianie reduktora i wielkosc nowej "poprawki" wyszla 0,66 - (zwiekszylem do 0,7) a przedtem bylo 0,87.

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: arturl dnia 2006-06-28 21:13:15 ]
  
 
2,5 mm to bn.duzo jak na ten silnik.
zacząlbym od 1,5 mm
  
 
Cytat:
2006-06-28 21:29:04, croma1 pisze:
2,5 mm to bn.duzo jak na ten silnik. zacząlbym od 1,5 mm



Ok, warto sprobowac (aha moc silnika to 82 KM, wiec jest troche wysilony jak na swoja pojemnosc). Szkoda tylko, ze producent wlasnie podaje 2,5 mm wkretki a nie inne . No i dziwne, ze wczesniej wszystko bylo ok???

pozdrawiam
  
 
Witam.
Wieksza srednica powoduje skracanie wtrysku gazu a mniejsza wydłuzanie wtrysku gazu. Sęk w tym żeby to odpowiednio dobrac.
  
 
Cytat:
2006-06-28 21:59:41, croma1 pisze:
Witam. Wieksza srednica powoduje skracanie wtrysku gazu a mniejsza wydłuzanie wtrysku gazu. Sęk w tym żeby to odpowiednio dobrac.



To co piszesz jest jak najbardziej logiczne.
Dokladnie tak samo moglbym przykrecic troche reduktor (np. tak na 0,8 bara z obecnego 1 bara) zeby wydluzyc czas wtrysku gazu.

Jednak nie daje mi spokou to, ze zapalil sie chec z uboga mieszanka (czyzby komp gazowy tak zmiejszyl wtrysk gazu, ze az wyszla uboga mieszanka???), w koncu to sonda lambda a nie czasy wtrysku (benzyny) zadecydowala o bledzie?

pozdrawiam
  
 
Witam.
w 4 generacji sonda lambda nie ma wpływu na pracę gazu.
Najważniejszy jest odpowiedni dobór czasu wtrysku gazu w stosunku do benzyny przy ciśnieniu zalecanym w danym reduktorze. w niektórych instalacjach wystarczy to elektronicznie zrobić a wniektórych także doborem dysz wtryskiwaczy.



Cytat:
2006-06-28 22:08:23, arturl pisze:
To co piszesz jest jak najbardziej logiczne. Dokladnie tak samo moglbym przykrecic troche reduktor (np. tak na 0,8 bara z obecnego 1 bara) zeby wydluzyc czas wtrysku gazu. Jednak nie daje mi spokou to, ze zapalil sie chec z uboga mieszanka (czyzby komp gazowy tak zmiejszyl wtrysk gazu, ze az wyszla uboga mieszanka???), w koncu to sonda lambda a nie czasy wtrysku (benzyny) zadecydowala o bledzie? pozdrawiam

  
 
Jeszcze jedno pytanie
A jak komputery benzynowe wyczajaja ze mieszanka jest np. za uboga i reaguja bledem.
Na podstawie czego to sie dzieje ??? Jakich parametrow ???
Czy tylko na podstawie odczytow z sondy, czy tez dokladane sa do tego czasy wtrysku benzyny ???
Aha chodzi o systemy EOBD

pozdrawiam
  
 
Witaj.
Tak chodzi o systemy EOBD.
Wskazania sondy przed katem i za katem.
korekcja napełnienia cylindrów .
Niektóre auta mają małą tolerancje nawet kilka procent