| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arturl hyundai getz warszawa | 2006-06-28 18:45:45 Witam
Instalacja (dtgas 504s) po wymianie reduktora z dtgas na e-g@s po nowej kalibracji zmienila czasy wtryskow. Do tej pory czasy wtryskow gazowych byly wieksze od benzynowych, teraz jest odwrotnie. Stary reduktor dawal za wysokie cisnienie, nowy trzyma cisnienie caly czas w okolicach 1 bara - srednia zarejestrowana przez system to 1,048. Sytuacja nie byla by niepokojaca gdyby nie to ze po okolo 1000 km zapalil sie check i zarejestrowal za uboga mieszanke. Komp samochodowy zostal wyczyszcony z bledu, a czasy wtryskow gazowych lekko zwiekszone (zmiana "poprawki" kalibracyjnej) i zobaczymy co bedzie dalej. Gdy wgram stare ustawienia (sprzed zmiany reduktora) to sa problemy z przelaczeniem z gazu na benzyne - zalewa silnik i gasnie. Podobnie tez dzieje sie gdy ruszam na zimnym silniku (dlawi sie i przygasa). Zas z nowa poprawka wszystko jest Ok. Czy to nie dziwne, ze teraz czasy wtryskow gazowych sa krotsze od benzynowych? Co o tym sadzicie? pozdrawiam |
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2006-06-28 20:56:40 kalibracje wtryskiwaczy się kłaniają |
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2006-06-28 21:29:04 2,5 mm to bn.duzo jak na ten silnik.
zacząlbym od 1,5 mm |
arturl hyundai getz warszawa | 2006-06-28 21:50:38
Ok, warto sprobowac (aha moc silnika to 82 KM, wiec jest troche wysilony jak na swoja pojemnosc). Szkoda tylko, ze producent wlasnie podaje 2,5 mm wkretki a nie inne . No i dziwne, ze wczesniej wszystko bylo ok???
pozdrawiam |
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2006-06-28 21:59:41 Witam.
Wieksza srednica powoduje skracanie wtrysku gazu a mniejsza wydłuzanie wtrysku gazu. Sęk w tym żeby to odpowiednio dobrac. |
arturl hyundai getz warszawa | 2006-06-28 22:08:23
To co piszesz jest jak najbardziej logiczne. Dokladnie tak samo moglbym przykrecic troche reduktor (np. tak na 0,8 bara z obecnego 1 bara) zeby wydluzyc czas wtrysku gazu. Jednak nie daje mi spokou to, ze zapalil sie chec z uboga mieszanka (czyzby komp gazowy tak zmiejszyl wtrysk gazu, ze az wyszla uboga mieszanka???), w koncu to sonda lambda a nie czasy wtrysku (benzyny) zadecydowala o bledzie? pozdrawiam |
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2006-06-29 10:19:40 Witam.
w 4 generacji sonda lambda nie ma wpływu na pracę gazu. Najważniejszy jest odpowiedni dobór czasu wtrysku gazu w stosunku do benzyny przy ciśnieniu zalecanym w danym reduktorze. w niektórych instalacjach wystarczy to elektronicznie zrobić a wniektórych także doborem dysz wtryskiwaczy.
|
arturl hyundai getz warszawa | 2006-06-29 10:35:30 Jeszcze jedno pytanie
A jak komputery benzynowe wyczajaja ze mieszanka jest np. za uboga i reaguja bledem. Na podstawie czego to sie dzieje ??? Jakich parametrow ??? Czy tylko na podstawie odczytow z sondy, czy tez dokladane sa do tego czasy wtrysku benzyny ??? Aha chodzi o systemy EOBD pozdrawiam |
croma1 (S) Gas Tuner FORD FOCUS C-MAX, SA ... jastrzębie zdrój | 2006-06-29 18:27:16 Witaj.
Tak chodzi o systemy EOBD. Wskazania sondy przed katem i za katem. korekcja napełnienia cylindrów . Niektóre auta mają małą tolerancje nawet kilka procent |