| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Lajkonik Kraków | 2006-06-27 17:46:13 Może to wina cewki ? |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2006-06-27 17:58:19 sprawdz poziom plywaka w gazniku... pozniej pompe paliwową, wg mnie to problem paliwa a nie zaplonu |
MILES125 Miłośnik FSO Lada 2107 PŁOCK | 2006-06-27 18:36:51 paliwo w gaźniku książkowo 15 mm poniżej krawędzi.
|
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2006-06-27 18:46:54 a zaworek przy plywaku? no i jak z pompą paliwa? |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2006-06-27 18:54:13 czyli klasyczne zalewanie przy gwałtownym gazie |
MILES125 Miłośnik FSO Lada 2107 PŁOCK | 2006-06-27 18:56:30 i jest na to jakaś rada |
nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2006-06-27 19:09:46 sprawdz dokladnie czy szczelny jest plywak i stan zaworka iglicowego |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2006-06-27 19:51:15 gaznik do czyszczenia, dysze, szczelnosc pływaka, no i jak pracuje przyspieszacz zaplonu
ja bym jeszcze raz sprawdzil pływak i jego zaworek! |
MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2006-06-27 19:54:10 Podejrzewam, że to raczej wina zapłonu, lub paliwo nieodpowiednie (jednym słowej jakieś dziadostwo). Ustawienie zapłonu powinno być jakieś 11 stopni przed GMP dla palowa LO-95.
Sprawdź jeszcze, czy przy gwałtownym otworzeniu przepustnicy jest dziura w obrotach. Jeżeli tak, to wyna zapłonu. |
MILES125 Miłośnik FSO Lada 2107 PŁOCK | 2006-06-27 19:57:25 jeśli wina zapłonu, to gdzie szukać przyczyny? Słyszałem z innego źródła, że może to być wina sprężynki w przyśpieszaczu zapłonu (czy cos takiego) |
MARKHEIM (S) Miłośnik FSO 4 Warszawy i Mary Ce ... Milówka | 2006-06-27 21:18:18
Owszem, może być to jej przyczyna, ale raczej wątpię w to, gdyż z reguły żadko ulega uszkodzeniu. Najprościej, czy to wina zapłonu, można sprawdzić przy użyciu lampy stroboskopowej. Jeżeli pomimo gwałtownego dodania gazu kąt wyprzedzenia zapłonu pozostaje bez zmian, oznacza to uszkodzenie przyspieszacza zapłonu. Najczęściej ulega awarii podciśnieniowy przyspieszacz. Najprościej można go sprawdzić poprzez wymontowanie całego aparatu zapłonowego i podłączenie do niego przewodu podciśnieniowego np z innego samochodu i gwałtowne dodanie gazu. Jeżeli dźwigienka się porusza, to znaczy że jest on dobry, lecz jeżeli nie, lub bardzo minimalnie, to znaczy że uszkodzeniu uległa membrana. Sprawdź także, czy zamontowany aparat zapłonowy jest przystosowany do tego silnika, gdyż silniki dolnozaworowe i górnozaworowe miały co prawda te same aparaty, lecz różniły się one charakterystyką. |