Klima-czujniki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich użytkownikow forum!
Kupilem klime z 2.0 i chcę ją załozyc do swojego 1,8.. Problem jest taki że rocznik 99 nie był dostępny z klimą i nie mam ani jednego kabla pod klimę. Mam pytanie do Was, może ktoś potrafi mi powiedzieć jak to podłączyć. Konkretnie chodzi mi o czujnik który jest na przewodzie- jakie ma zadanie, oraz do czego są dwa wyjścia (niebieskie i czerwone) z tyłu sprężarki.
Dodam że kożystałem z wyszukiwarki ale na moje pytania nie znalazlem odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2006-07-09 19:36:04, Pudzian pisze:
Witam wszystkich użytkownikow forum! Kupilem klime z 2.0 i chcę ją załozyc do swojego 1,8.. Problem jest taki że rocznik 99 nie był dostępny z klimą i nie mam ani jednego kabla pod klimę. Mam pytanie do Was, może ktoś potrafi mi powiedzieć jak to podłączyć. Konkretnie chodzi mi o czujnik który jest na przewodzie- jakie ma zadanie, oraz do czego są dwa wyjścia (niebieskie i czerwone) z tyłu sprężarki. Dodam że kożystałem z wyszukiwarki ale na moje pytania nie znalazlem odpowiedzi.



kupiles od wersji europejskiej czy angielskiej?
trzeba bylo brać razem z wiązką przewodów, miałbyś odpowiednie wtyczki.
Na przewodzie masz czujnik niskiego ciśnienia (low pressure cut-off).
Na tylnej ściance sprężarki masz czujnik wysokiego ciśnienia (high pressure cut off) oraz czujnik ciśnienia sterujący wentylatorem silnika (fan cycling switch)
Który jest który poznasz po tym, że czujnik wysokiego ciśnienia będzie na 100% zwarty (rozwiera się gdy ciśnienie zanadto wzrośnie) natomiast ten drugi czujnik powinien być rozwarty (tak mi podpowiada intuicja)
Dalej postępuj wg schematu. W skrócie z panela sterowania prąd idzie po włączeniu przycisku przez czujnik niskiego ciśnienia, czujnik wysokiego ciśnienia i wraca do komputera silnika do pinu D 5.
Tej drugi czujnik na sprężarce podłączasz do +12V po stacyjce i do złącza c7 komputera.
przekaźnik załączający sprężarkę podłączasz do +12V i do złącza A10 komputera.
Drugi wentylator na skraplaczu mostkujesz z głównym, ale najpierw musisz zamontować dodatkowy opornik niskich obrotów szeregowo z tym który masz w standardzie.

Ile dales za klime?
  
 
Cytat:
kupiles od wersji europejskiej czy angielskiej?
trzeba bylo brać razem z wiązką przewodów, miałbyś odpowiednie wtyczki.
Na przewodzie masz czujnik niskiego ciśnienia (low pressure cut-off).
Na tylnej ściance sprężarki masz czujnik wysokiego ciśnienia (high pressure cut off) oraz czujnik ciśnienia sterujący wentylatorem silnika (fan cycling switch)
Który jest który poznasz po tym, że czujnik wysokiego ciśnienia będzie na 100% zwarty (rozwiera się gdy ciśnienie zanadto wzrośnie) natomiast ten drugi czujnik powinien być rozwarty (tak mi podpowiada intuicja)
Dalej postępuj wg schematu. W skrócie z panela sterowania prąd idzie po włączeniu przycisku przez czujnik niskiego ciśnienia, czujnik wysokiego ciśnienia i wraca do komputera silnika do pinu D 5.
Tej drugi czujnik na sprężarce podłączasz do +12V po stacyjce i do złącza c7 komputera.
przekaźnik załączający sprężarkę podłączasz do +12V i do złącza A10 komputera.
Drugi wentylator na skraplaczu mostkujesz z głównym, ale najpierw musisz zamontować dodatkowy opornik niskich obrotów szeregowo z tym który masz w standardzie.

Ile dales za klime?



auto bylo z niemiec
calej wiązki gość nie pozwolil wyciąć bo auto bylo na chodzie i marudzil ze go pozniej nie odpali, ale wszystkie koncówki do klimy zabralem
nie będe podlanczal nic pod kompa bo nie mam oryginalnych kabli i wole puscic klime osobno, niestety nawet w skrzynce bezpiecznikow w miejscu na przekaznik klimy nie ma wtyczek tak ze przekaznik tez osobno bede musial zrobic, polecono mi dac wszystkie czujniki w szereg przed cewką przekaźnika,
dzisiaj wymienilem nagrzewnice na tą z parownikiem i wlozylem chlodnice klimy, jutro zaloze sprezarke(to juz male piwo po ściąganiu deski), pojade napelnic i będe walczyl z elektryką
dzięki za wskazówki
acha za klime dalem 700zl

[ wiadomość edytowana przez: Pudzian dnia 2006-07-10 20:51:29 ]
  
 
Robert S jak zawsze na posterunku hehe.. i słusznie.. w kazdym razie daj znac jak zabieg poszedł instalacji klimy w Twoim aucie Pudzian.. no i czy szczelne wszystko jest jak nalezy.
  
 
Cytat:
2006-07-10 20:50:55, Pudzian pisze:
auto bylo z niemiec calej wiązki gość nie pozwolil wyciąć bo auto bylo na chodzie i marudzil ze go pozniej nie odpali, ale wszystkie koncówki do klimy zabralem nie będe podlanczal nic pod kompa bo nie mam oryginalnych kabli i wole puscic klime osobno, niestety nawet w skrzynce bezpiecznikow w miejscu na przekaznik klimy nie ma wtyczek tak ze przekaznik tez osobno bede musial zrobic, polecono mi dac wszystkie czujniki w szereg przed cewką przekaźnika, dzisiaj wymienilem nagrzewnice na tą z parownikiem i wlozylem chlodnice klimy, jutro zaloze sprezarke(to juz male piwo po ściąganiu deski), pojade napelnic i będe walczyl z elektryką dzięki za wskazówki acha za klime dalem 700zl [ wiadomość edytowana przez: Pudzian dnia 2006-07-10 20:51:29 ]



Jednak daj przez komputer.
Kilka korzyści:
1. odłącza klimę przy dużym wciśnięciu gazu (np. gdy wyprzedzasz)
2. odłącza klimę gdy temp. silnika zanadto wzrośnie
3. włącza wentylatory w momencie włączenia klimy, co wg mnie jest konieczne
4. w momencie załączania klimy podwyższa obroty silnika, żeby ten nie zgasł.

Dobrze Ci powiedzieli, by czujniki włączyć w szereg, zapobiegnie to uszkodzeniu układu gdy czynnik ucieknie lub gdy ciśnienie zanadto wzrośnie.
Co do złącz komputera - nie jest tak źle, odpowiednie końcówki znajdziesz w komorze silnika. Z kabiny wychodzi kompletna wiązka (w zasadzie dwie, które są potrzebne do klimy), jednak za kostkami brakuje kabelków w wiązkach prowadzących już do sprężarki.
Jutro po poludniu może zrobię fotki by pokazać Ci które to kostki i które kabelki.
W skrzynce bezpieczników masz miejsce na przekaźnik, w otwory wkładasz zwykłe konektorki żeńskie z 'wąsem', by wsuwka się zablokowała.
  
 
Cytat:
włącza wentylatory w momencie włączenia klimy, co wg mnie jest konieczne


zastanawialem sie czy nie podpąć wentylatora chlodnicy klimy pod przekaznik sprzegielka klimy, tak żeby zalanczal zawsze sprzegielko+wentylator, tylko nie wiem czy ten wentylator może chodzić caly czas(?)
ew pózniej podpatrze u kogos jak to z komputerkiem podłączyc, niestety nie kumam za bardzo schematu z książki a nie chce czegos popalić
dzieki za pomoc
  
 
przy załączonej klimie wentylator klimy i wentylator chłodnicy kręcą się cały czas.Ten drugi na małych obrotach
  
 
Cytat:
2006-07-11 08:02:42, JaRabbit pisze:
przy załączonej klimie wentylator klimy i wentylator chłodnicy kręcą się cały czas.Ten drugi na małych obrotach


oba wentylatory są na jednym obwodzie, więc oba kręcą się na niskich lub na wysokich obrotach.
  
 
założyłem wszystko, niestety napelnie dopiero jutro bo znajomy nie miał dzisiaj czasu, nie jest on specem od aut ale "zwykłym chlodniażem" w związku z tym może powiecie mi ile wchodzi gazu, jesli sie nie myle to 750g
mam jeszcze takie pytanko:w którą strone powinien sie krecic wiatrak na chlodnicy klimy, tzn podłączylem czarny do masy i wiatrak "wyciąga" powietrze od chlodnicy w strone zderzaka, chciałem się upewnic czy tak ma byc bo podczas jazdy będzie dmuchal pod wiatr
PS kupiłem olej do sprężarki, ma niezła cenę tzn 36zl za 250ml
  
 
Cytat:
2006-07-11 15:59:11, Pudzian pisze:
założyłem wszystko, niestety napelnie dopiero jutro bo znajomy nie miał dzisiaj czasu, nie jest on specem od aut ale "zwykłym chlodniażem" w związku z tym może powiecie mi ile wchodzi gazu, jesli sie nie myle to 750g mam jeszcze takie pytanko:w którą strone powinien sie krecic wiatrak na chlodnicy klimy, tzn podłączylem czarny do masy i wiatrak "wyciąga" powietrze od chlodnicy w strone zderzaka, chciałem się upewnic czy tak ma byc bo podczas jazdy będzie dmuchal pod wiatr PS kupiłem olej do sprężarki, ma niezła cenę tzn 36zl za 250ml


zdaje się że powinien dmuchac zgodnie z kierunkiem jazdy
  
 
no, jest chłodek, oby nic sie nie spierd...ilo
jeszcze raz dzieki za pomoc
  
 
podpiąłeś klimę pod kompa,czy puściłeś niezależne obwody?
  
 
całkiem osobno, zasilanie z aku przez bezpiecznik i przekażnik
  
 
Właśnie - jak to jest z tym wentylatorem na skraplaczu - po podłączeniu jak sztuka elektryczna nakazuje czarnego kabelka do masy a czerwonego do +12V dmucha on w przód, czyli bez sensu.
może ktoś kto posiada oryginalną klimę sprawdzi jak działa wentylator na skraplaczu - tzn czy dmucha on do tyłu auta?
  
 
dmucha do tyłu,czyli dla jasności zasysa powietrze w chłodnicę
  
 
to prawda, dmucha w zderzak,
ja zamieniłem bieguny tak żeby dmuchal zgodnie z kierunkiem jazdy bo przy pierwszym odpaleniu skraplacz sie nie chłodzil, za bardzo wzrosło ciśnienie i wywaliło troche oleju, tak mi doradzaił gośc co to napełniał,
narazie działa, może przy włączającym się wentylatorem chłodnicy (pierwszy bieg przy włączeniu klimy) korzystniej jest żeby ze skraplacza dmuchało do przodu, jak działa to nie ruszam
  
 
z tym wentylatorem na skraplaczu to niezly numer - kiedy pracuje i przyłożysz rękę to wydaje się, że dmucha w strone zderzaka, ale to tylko złudzenie... Pudzian upewnij się czy teraz masz dobrze...
  
 
Cytat:
2006-07-14 13:34:18, Pudzian pisze:
............korzystniej jest żeby ze skraplacza dmuchało do przodu, jak działa to nie ruszam


To jest nielogiczne .Jeżeli dmucha w zderzak,to znaczy,że wyciąga gorące powietrze z komory silnikowej przez skraplacz, a przecież skraplacz ma się chłodzić a nie podgrzewać, a poza tym to powietrze jest z powrotem wpychane przez pęd powietrza w skraplacz.To po co w takim razie ten wentylator?


[ wiadomość edytowana przez: JaRabbit dnia 2006-07-14 19:02:14 ]
  
 
Cytat:
............korzystniej jest żeby ze skraplacza dmuchało do przodu, jak działa to nie ruszam


urwałeś to zdanie z kontekstu, wcześniej było słówko "może" , pomyślałem że może przy włączającym się wentylatorze chłodnicy powietrze ma taki obieg że dobrze to chłodzi ale faktycznie bez sensu żeby dmuchał pod wiatr, tak mi to przyszło do głowy bo czarny na plus mi całkiem nie pasujenie pasuje

Cytat:
To jest nielogiczne .Jeżeli dmucha w zderzak,to znaczy,że wyciąga gorące powietrze z komory silnikowej przez skraplacz, a przecież skraplacz ma się chłodzić a nie podgrzewać, a poza tym to powietrze jest z powrotem wpychane przez pęd powietrza w skraplacz.To po co w takim razie ten wentylator?



dlatego też dałem czarny na plus żeby wiał w strone silnika, co zresztą wcześniej już napisałem

Cytat:
z tym wentylatorem na skraplaczu to niezly numer - kiedy pracuje i przyłożysz rękę to wydaje się, że dmucha w strone zderzaka, ale to tylko złudzenie... Pudzian upewnij się czy teraz masz dobrze...


wiem, wiem już sprawdzałem bo nie pasowało mi to podłączenie ale dmucha w stronę silnika na 130%, i klima dobrze mrozi, przykładałem ręka za chłodnicą (od strony silnika i ładnie dmucha w silnik) a wentylator faktycznie tworzy zawirowania i może oszukać

podsumowując-klima chodzi mi dobrze a went ciągnie powietrze od zderzaka do silnika, na razie więcej problemów nie mam