Gaźnik z silnika 1500 w silniku 1300

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie są skutki używania gaźnika z silnika 1500 w silniku 1300 bez wymiany dysz paliwowych?
  
 
Na pewno większe zużycie paliwa i niewykluczone że wzrośnie skłonność do zalewania.
  
 
Różnice, w sumie nie wiem, bo nie rozbierałem 1300 , ale powinny być w:
  • dyszach
  • być moze wielkość (pojemmność) komory pływakowej - ale to można wyregulować pływaczkami-, oczywiście w ograniczonym zakresie
  • może "elektromagnes" będzie inny


Co do zalewania to można to przecież wyregulować pływakami ...

pozostając na dyszach z 1500 w 1300 na pewno zużycie bedzie benzynki większe
  
 
witam
kupiłem silnik 1500
i zauważyłem gażnik identyczny jak w 1300
czym różni się gaźnik 1300 od 1500
  
 
Gazniki róznia sie dyszami i srednicami gardzieli
Kiedys do swojej 1300 załozyłem gaznik od 1500.
No chodziło to super Łada nabrała takiej dynamiki ze szok
ale w baku robiły sie takie wiry ze nie mozna było stawac obok wlewu paliwa bo wciagało do srodka baku
  
 
zalewanie a regulacja "plywaczkow" ma sie nijak do siebie.

Nie mowimy o przelewaniu sie gaznika(zly plywak-zle ustawiony) a o zalewaniu silnika co spowodowane jest dostarczaniem wiekszej ilosci paliwa do silnika przez dysze.

Nie radze na "pale" przyslowiowa eksperymentowac, bo mozna sobie silnik pograzyc - za duzo paliwa - splukamy film olejowy=zarzniemy silnik.
Za malo paliwa - wysoka temperatura spalania=zarzniemy silnik.

Nie wiem jak gardziele, ale byc moze tez sie roznia.

Da sie cos tam skorygowac na ustawieniach gaznika, ale nie wiele. Poza tym po co wiekszy gaznik, skrecony na minimum.

Wiem ze sie stosuje zamiane gaznikow - roznia sie konstrukcyjnie, jak i rozmiarowo-dysze,gardziele ale i przepustnice !!!(mowa o oryginalach ladowskich)
  
 
znowu jak zdlawisz dopływ paliwa poprzez zmiane dyszy zawsze pozostanie problem zwiekszonej ilosci powietrza dostajacego sie prze wieksze gardziele a i jest ciezko ustawic wolne obroty.
  
 
Cytat:
2006-06-20 08:00:11, krzychuk pisze:
znowu jak zdlawisz dopływ paliwa poprzez zmiane dyszy zawsze pozostanie problem zwiekszonej ilosci powietrza dostajacego sie prze wieksze gardziele a i jest ciezko ustawic wolne obroty.


Bo dysze muszą być dopasowane do gardzieli i silnika.
Cytat:
zalewanie a regulacja "plywaczkow" ma sie nijak do siebie.


Jestes w błędzie. Oczywiście poziomem paliwa w gaźniku nie reguluje sie składu mieszanki, lecz zbyt wysoki poziom spowoduje wzbogacenie mieszanki.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
  
 
Cytat:
2006-06-19 16:55:34, ozan pisze:
witam kupiłem silnik 1500 i zauważyłem gażnik identyczny jak w 1300 czym różni się gaźnik 1300 od 1500



A jaki ten gaźnik ? Podciśnieniowy czy mechaniczny ?
Kilka lat temu jak szukałem do swojej nowego gaźnika to dowiedziałem się, że przestali produkować gaźniki z rozróżnieniem na 1500/1300 i od któregoś roku te podciśnieniowe są już jednakowe dla obu pojemności.
No chyba że sprzedwca robił mnie w .... balona
Mechaniczne różniły się średnicą gardzieli i dysz.
Pozdro.
  
 
ale gazniki w 1300 i 1500 róznia sie rozmiarami dysz i srednicami gardzieli.Chyba cie okłamali sposób sterowania owszem i jest taki sam ale te rozmiary co podałem sa inne
  
 
Perzan ma rację. Podciśnieniowe gażniki do 1300 i 1500 różnią się tylko dyszami. Gardziele sa identyczne.
  
 
no dobrze tylko dlaczego na moim gazniku od 1300 symbol zaczyna sie od 2105 a na silnikach 1500 od 2107?
Patrzyłem w ksiazkach no i te gazniki róznia sie srednica gardzieli i dyszami.
A poza tym dlaczego na gazniku od 1500 nie mogłem ustawic wolnych obrotów prz maksymalnie skreconej sróbie regulacyjne obroty nie spadały ponizej 1000.
Mój gaznik ma sterowanie pneumatyczne na druga gardziel
  
 
na moim gaźniku od 1300 pisze 2105- *******dalej nie pamiętam i
a na gaźniku od 1500 pisze 2107-********ten sam numer co na tam tym i wizualnie są takie same
  
 
jeszcze musze pobawić się w ustawianie gazu bo na wolnych obrotach szarpie do 2000 a jak się rozgrzeje to ma 2500 wolne obroty