MotoNews.pl
7 Bieg wsteczny w samarze (151785/12) - PT
  

Bieg wsteczny w samarze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od pewnego czasu mam kłopot z wrzuceniem wstecznego. Towarzyszy temu prawie zawsze zgrzyt, chyba,że silnik jest zimny, wtedy nie zawsze. Olej nowy 20W50 i nic to nie dało. Lepiej trochę jest jak prowadzę lewarek cały czas ciągnąc lekko w lewo. Czy może to być skutkiem zużycia sprzęgła? Czasami podszarpuje przy przejściu z I na II. Sprzęgło bierze wysoko, może nawet zbyt wysoko. Ale ktoś mi powiedział, że po poluzowaniu może być tylko gorzej. Poradżcie co robić? Pozdr.
  
 
Co do sprzęgła - zbliża się nieuchronny jego koniec
co do skrzyni - raczej masz walnięty sychnonizator, przy okazji ciekawostka: dlaczego w samarach niemal zawsze najpierw idzie wsteczny i II ( ja miałem tak w starej skrzyni i miało to jeszcze kilku znanych mi samarowiczów
  
 
mi też najpierw padal na II biegu a potem na wstecznym synchornizator...
  
 
Dzięki. Czyli czeka mnie kompleksowy remont skrzyni, czy tylko synchronizatory? W jakim przedziale cenowym powinno się to zmieścić? Pozdr.
  
 
ja zrobiłem 80tys. km i przez ten czas stan skrzyni sie nie pogarszal... przy wyzszych obrotach II biego kiepsko wchodzil i wsteczny potrafil szrpnac... normalka... ja bym sie w remont nie bawil dopoki sie calkiem nie posypie, co jest maloprawdopodobne...szkoda pieniedzy...
  
 
W Tamarze wsteczny jest synchronizowany?
Faktem jest, że synchronizator II pada najszybciej.