Zmiania silnika z 1.5 16v na 2.0 16v z nubiry?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Jestem tu nowy I tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć czy taka przeróbka jest możliwa i co ewentualnie musiałbym przerabiać?? Planuje kupić rozbitka nubire z takim silnikiem jako dawce. Proszę o odpowiedzi i z góry dzięki
  
 
Sprzedaj złomero, dołóż kasę przeznaczoną na rozbitka i kup normalną nubirę. KURDE... ale niektórzy potrafią kombinować.
  
 
Jak dla mnie całkiem poroniony pomysł. Niedawno był post o wymianie silnika 1,5 na 2,0 z espero i moja opinia była podobna. Jak chcesz miec silnik 2,0 to trzeba było kupic Espero z takim silnikiem albo nubire. Przkładka z nunibiry do Espero to wymiana calej reszty prawdopodobnie czyli np skrzyni biegów (wątpię czy jest taka jak w espero) , półoski , nie wiadomo co z przegubami , komputer ECU , cała instalacja elektryczna z przodu, nie wiadomo czy mocowanie silnika bedzie pasowało (tzn wiadomo na 99% ze nie).
Lepiej sprzedaj Espero , dołóz kase (tą co masz na rozbitka nubirę) i kup cała nubire , bedzie taniej i przynajmniej bedziesz miał pewnośc, ze ci silnik nie wyleci
  
 
Cytat:
2007-09-13 19:10:12, piotr_ek pisze:
Sprzedaj złomero, dołóż kasę przeznaczoną na rozbitka i kup normalną nubirę. KURDE... ale niektórzy potrafią kombinować.


o własnie , piotr_ek juz mnie uprzedził
  
 
Czyżby kolejny zalew żółtodziobów?
  
 
Ale chłopaka najaranego zdołowali

Ale rzeczywiście chłopak chyba z bliska nie widział blachy od Espero. Nubira chociaż nie rdzewieje choć brzydka jest jak noc (rozdeptana żaba)
  
 
Cytat:
2007-09-13 22:04:31, MarEsp20 pisze:
Nubira chociaż nie rdzewieje choć brzydka jest jak noc (rozdeptana żaba)

zaba to ci sie z leganza pomylila..nuba to raczej..jaszczurka
  
 
Cytat:
2007-09-13 22:16:15, qbaj pisze:
zaba to ci sie z leganza pomylila..nuba to raczej..jaszczurka



to jedynka - dwójka to już.... mucha

Odnośnie przekładki - szkrzynia jest identyczna, .....ale silnik jest ZUPEŁNIE inaczej mocowany. Pomijam już sprawy elektryki.
Oczywiście wszystko można zrobić i wszystko jest możliwe, kiedyś oglądałem lanosa z silnikiem astry 1.7turbo diesel (silnik isuzu)
Jednak bedzie to rzeźba i bez ingerencji blacharza - ciecie podłużnic, spawanie mocowań, wzmacnianie, oraz elektryka, sie nie obejdzie.
Tak jak radzą inni - chcesz miec silnik 2.0 - kup nubire 2.0, wyjdzie A znacznie taniej, oraz B auto bedzie bardziej bezawaryjne. W takim przerabianym wynalazku zepsuć może sie wszystko.
  
 
jesli chcesz sie bawic w swapy to wkladaj silniki z gamy opla:

2.0 8v SEH -cos kolo 135 PS
2.0 16v c20xe - 150PS

W klubie nexii jezdzi juz tego kilka po przeszczepach.. ostatnio do nexii wlozyli 2,5 v6. A ktos inny kupil sobie silnik LET ( 2,0 T z calibry ) i montuje na wiosne... tam to dopiero trwa wyscig zbrojen
  
 
A czemu tak wszyscy na nie.
Jak chlopak ma nerwy, czas i cierpliwosc to niech sobie przeklada.
Tylko trzeba go uswiadomic ze nie bedzie to bulka z maslem.
Nubira ma znacznie wiecej placu pod macha, inne zawieszenie z przodu, wiazke elektryczna uklad kirowniczy (wspomaganie) mocowanie silnika i jeszcze pare szczegolow ktore wyjda w praniu.

Ale powodzenia
  
 
Cytat:
2007-09-14 01:40:48, Outcast pisze:
W klubie nexii jezdzi juz tego kilka po przeszczepach.. ostatnio do nexii wlozyli 2,5 v6.



A kółka coś o tym wiedzą? Nadążą się obracać?
  
 
Nie no, dlaczego od razu poroniony pomysł?
Kolega przecież chce kupić nubirę rozbitka. Często sprzedają rozbitki na ćwiartki.
Kupi sobie kompletną, z deską rozdzielczą, przednia ćwiartkę nubiry, a dalej to już bułka z masłem .
Dobra szlifierka kątowa, parę godzin roboty i powstanie piękne Nubispero .
Przy okazji odpadną problemy, ze słabymi światłami, kiepskimi wycieraczkami, rdzewiejącym noskiem, brzydką deską rozdzielczą.. No a jako, że większość nubir 2,0 miała klimę, to kolega za jednym zamachem zamontuje już nabitą i uruchomiona klimę klimę
  
 
Cytat:
2007-09-14 09:24:53, tommi-j pisze:
.....Przy okazji odpadną problemy, ze słabymi światłami.......


Ty chyba nigdy nie jechałeś nubirą na standardowych reflektorach . W espero są przynajmniej jakieś długie na żarówce H1, a w nubirze jedna żarówka H4 jak w cieniasie i ma wystarczyć za mijania i długie
  
 
Cytat:
2007-09-14 10:03:19, JaRabbit pisze:
Ty chyba nigdy nie jechałeś nubirą na standardowych reflektorach . W espero są przynajmniej jakieś długie na żarówce H1, a w nubirze jedna żarówka H4 jak w cieniasie i ma wystarczyć za mijania i długie



Przyznaję się bez bicia- nie jechałem nigdy Raz tylko siedziałem za kółkiem.
  
 
Cytat:
2007-09-14 10:03:19, JaRabbit pisze:
a w nubirze jedna żarówka H4 jak w cieniasie



I setkach innych aut zapomniałes dodać, gdzie wystarcza.
  
 
Cytat:
2007-09-14 11:26:08, piotr_ek pisze:
I setkach innych aut zapomniałes dodać, gdzie wystarcza.


W nubirze nie wystarcza.Na żarówki przy standardowej instalacji dochodzi 10,7V.I tak samo jak w espero reflektory ciemnieją,matowieją itp.
  
 
Cytat:
2007-09-14 11:40:27, JaRabbit pisze:
Na żarówki przy standardowej instalacji dochodzi 10,7V.



Czyli znowu oszczędność w stylu DU. Oszczędza się na elementach których klient nie jest w stanie zweryfikować co pozwala obniżyć cenę.
  
 
Cytat:
2007-09-14 11:57:45, piotr_ek pisze:
Czyli znowu oszczędność w stylu DU. Oszczędza się na elementach których klient nie jest w stanie zweryfikować co pozwala obniżyć cenę.


No to w czym problem ? - przynajmniej nie nie brali pieniędzy za nic, szczególnie za znaczek na masce a różnica między zwykłymi światłami a innymi zwykłymi lampami jest mocno dyskusyjna, zalezy od wielu innych czynników i subiektywnej oceny. Poza tym każdy reflektor się stopniowo zużywa, nawet ksenon w aucie 10-15 letnim w każdej chwili może paść a jak już świeci to że pożal się boże. Zwłaszcza teraz jak trzeba jeździć całodobowo - każdy mówi żarówki szybciej padną ale i cały reflektor też krócej pożyje niestety i to już jest koszt konkretny a nie głupie 20-30 zł na żarówki. Nie twierdzę, że w espero światła nie są rewelacyjne , są przeciętne i tyle , mówię o mijania bo drogowe są naprawdę super. Dopiero nowe ksenony dają odczuwalną poprawę ale zuważcie jaka jest dopłata przy nowym aucie z reguły min. 2000 - 3000 zł ale tochyba akurat warto dokupić tylko zęby stare lampy oddali.
  
 
Cytat:
2007-09-14 13:43:48, rudi pisze:
No to w czym problem ? - przynajmniej nie nie brali pieniędzy za nic,



No nie brali... nie brali za ocynk, nie brali za trwalszą tapicerkę, nie brali za lepsze siłowniki c.z. Tylko proszę się nie dziwić, że teraz jest radość w rodzinie jak złomero za 4 tys się sprzeda.
  
 
Cytat:
2007-09-14 13:49:44, piotr_ek pisze:
No nie brali... nie brali za ocynk, nie brali za trwalszą tapicerkę, nie brali za lepsze siłowniki c.z. Tylko proszę się nie dziwić, że teraz jest radość w rodzinie jak złomero za 4 tys się sprzeda.


Znowu wyjdzie, że się nie znamy i że DU jest porównywalne do MB i BMW, bo dawało super wyposażenie za małą kasę.
Drobny szczegół, że to "wyposażenie" było robione z chińskich zabawek i takąż trwałość miało.
Ale nie przejmuj się - coraz więcej producentów różnego sprzętu wkracza na tą drogę. Ma być bajer i gadżet i ma się sp.... 2 dni po upływie gwarancji.