Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() HaGie HF MEMBER hyundai getz Lublin | 2006-07-20 14:03:45 y0
sekwencja sie sprawdzi a jak zwykly gaz starszej generacji to trzeba bedzie zakladac blosa bo chyba standardowy parownik nie wyrobi ![]() mam dwoch znajomych co turbo zakladali pod instalacje gazowa i wszystko jezdzi elegancko tu troche o blosie>>
http://www.gciklodawa1.republika.pl/audi/blos_instrukcja.pdf http://czakram.pl/katalog1.php?name=blos pozdro ![]() [ wiadomość edytowana przez: HaGie dnia 2006-07-20 14:13:43 ] |
![]() _Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-07-20 20:42:43 1) to zmień gazownika jak sie nie znają !!
2) cieżko bedzie znaleźć zakład który będzie miał i dobrze założy Blosa 3) o Blosie to nawet tu mażna było poczytać co nieco ![]() 4) HaGie coś mieszasz pojecia - blos, parownik ![]() 5) do uturbionego auta powinien być specjalny parownik pod którym można podpiąć "kompensacje" od ciśnienia turbiny 6) najbardziej bym chyba polecał sekwencje chociaż to są koszty, Blos pewnie w Twoim aucie byłby nie w 100% legalny (ale to swietna zabawka), ale nawet dobrze zestawiony i wyregulowany zwykły palnik może byś dobrym rozwiazaniem, ale najważniejsze zeby to był zakład który wie co robi, bo inaczej - duzo wydasz, bedziesz niezadowolony i o oszczędnościach nie bedzie mowy !! Pozdrawiam. Misio ps. sam mam Blosa ![]() [ wiadomość edytowana przez: _Misio_ dnia 2006-07-20 20:46:35 ] |
![]() HaGie HF MEMBER hyundai getz Lublin | 2006-07-21 00:57:23
nom zamieszalem ![]() ![]() sorrki ![]() |
![]() doman1001 HF MEMBER Hyundai sCoupe GT Kielce | 2006-07-23 21:14:43 Jeszcze jedno ![]() ![]() ![]() |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2006-07-24 13:40:31 i co z tego że nie ma odcięcia,
i tak jesteś wolniejszy niż gdybyś jechał na Pb95, no i do tego prędko przekonasz się co to znaczy remont silnika ![]() |
![]() _Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-07-24 14:32:27 1) legalność Blosa - silniki z elektronicznym "doborem" skłądu mieszanki paliwowej (benzynowej) powinna mieć instalacje z doborem elektronicznym skąłdu - Blos dobiera to podciśnieniowo
2) Blos jest znacznie tańszy od sekwencji - inna kwestia to znaleźć zakład lub sam to zrobić - czy też koszt samej regulacji - powinna być wykonana na hamowni z nawiewem (ja bez tego wyregulowałem i nie ejst źle) ![]() 3) LPG może mieć lepszego kopa niż benzyna pod warunkiem odpowiedniej regulacji i niepatrzeniem sie na ekonomie - wówczas pali wiecej LPG niz benzyny (nawet w przeliczniku złotówkowym) a) lpg ma wyższą liczbę oktanową - zalecane przyspieszenie zapłonu b) łatwiej gaz mieszać z paliwem c) przy uturbionej maszynie mniejszy ma wpływ zwężka dolotu wykonana przez mieszalnik (mieszalnik też ciut inny ale wieksze "inności" są w parownikach - tylko jakieś 40% parowników są uniwersalne d) jak auto i tak ma instalacje gazową (większy cieżar - butla itd nie sprzyja lepszym parametrom) to przy dobrze wyregulowanym/a nawet przeładowanym lpg mieszanką, mozna mieć extra wyniki 4) moim zdaniem LPG można bardzo łatwo zarżnąć silnik ale przez zbyt ubogą mieszankę - jak ma dobre parametry lub wrecz przeładowane nie jest tak źle (dla silnika), a jak do tego bedzie reszta dobrze skonfigurowana żywotność bedzie pewnie porównywalna i padaka silnika ma take samo prawdopodobieństwo jak urwanie paska rozrządu czy urwanie się elektrody świecy. Pozdrawiam. Misio PS. polecam tą lektórkę ![]() |
![]() _Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-07-25 00:08:50 Dokłądnie taksamo uważam jak doman1001 sprawa zarżniecia sielnika - co do niszczenia silnika przez LPG są dwie szkoły jedni twierdzą że lpg mniej drastyczny dla silnika inni ze benzyna (obie teorie udokumentowane naukowo - i zawsze wychodzi ze dużo ważniejsze są czynniki inne - jak wspominałem niżej).
Po za tym tródniej jest przeładować mieszankę powietrzno paliwową, benzyną - dobieranie sie do kompa to ciut wyższa szkoła jazdy i do tego na LPG można mieć np dwa optymalne ustawienia - jazda codzienna i wyścigi (przestawiane nawet w ciagu 2-3min). Dodam że przeładowanie benzyny jest udowodnione że znacznie pogarsza żywotność silnika - nierozpylona beznyna niszczy "film" ojejowy. Wiec to tez nie takie dobre. Benzyna sie stanowczo gorzej miesza z powietrzem niż LPG. Czemu nie możemy zmieniać wyprzedzenia zapłonu - w niektórych autach jest nawet opcja przełanczania 95 okranów a 98-105. Zupełnie inaczej taki wózek jeździ po przepieciu - a to właśnie głównie sprawa przesuniecia iskry. Dodatkowo pamietajmy ze mówimy o stosunkowo nietypowych silnikach - czyli nieduży mototek + turbina = znaczna moc. To jest też zupełnie inne patrzenie na świat przy takim silniku i zasady z klasycznych silników nie zawsze mają odzwierciedlenie tutaj. Pozdrawiam. Misio [ wiadomość edytowana przez: _Misio_ dnia 2006-07-25 07:36:51 ] |
![]() doman1001 HF MEMBER Hyundai sCoupe GT Kielce | 2006-07-25 00:12:05 No właśnie ![]() ![]() |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2006-07-25 09:49:57 jeżeli remont silnika/wymiana silnika jest wkalkulowana w zabawę, to nie ma tematu ![]() ale tym którzy nie chcą/nie lubią remontować silnika radzę nie pałować na LPG i nie wyprzedzać kąta zapłonu poza wartości ustalone przez producenta; jedyne "mody" które mogę polecić to dobre przewody WN i dobre świece ze zmniejszoną szczeliną o 1-2 mm i wyższą odpornością na wysokie temp. (zalecenia NGK dot. zasilania LPG). Gaz spala się w wyższej temperaturze niż benzyna, obojętnie czy mamy bogatą czy ubogą mieszankę (oczywiście jak jest ubogo to jest jeszcze goręcej). |
![]() arturo_soda HF MEMBER Hundai coupe warszawa | 2006-07-26 14:10:23 wszyscy macie racje..... tylko zapominacie o jednym ...pytanie jest ile ktoś robi przebiegu rocznie. Jak robisz np ok 30k rocznie i auto pali na benzynie śr 11 a na gazie 13 to rocznie masz oszczedność ok 6,5k pln... to można sobie poza tymi świecami itd spokojnie remontować silnik co roku (koszt ok2-3 k max) i jeszcze zostaje kasa.... no ale jak robisz 10k rocznie to juz sie mozna zacząć zastanawiać czy to wszystko ma sens...bo po pierwszym roku to sie instalacja zwraca..w drugim dopiero zarabiamy na remont ![]() ![]() |
![]() _Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-07-26 15:15:28 Ale tutaj była dyskusja o silniku uturbionym i LPG - jak to ugryźć a nie czy się opłaca ![]() A później sie przemieniła w dyskucje co lepsze i jak to zrobić żeby było dobrze, ale w wariancie ze już sie ma lpg w aucie ![]() Pozdrawiam. Misio |
mongo15 HF MEMBER hyundai Scoupe GT Poznań | 2006-07-26 17:17:59 Misio Brawo!!!! ![]() Dokładnie wszyscy gadają jak to łatwo zajechac silnik na Lpg a ja nadal nie założyłem.... Wniosek: nie zajade silnika??? ![]() hehe nie da rady zajechać ba na benzynie nie pojade bo mnie nie stać... a wracając do lpg to musze założyć ponieważ jestem zwolennikiem gazu i chocby nie wiem co sie działo to bede miał Turbo na gazie choćby palił 20L bo na benz nie bede smigał.... wolałbym sprzedać mają ''suszareczke'' i kupić starego muła tzn diesla i i i i lgp nie niszczy silników hyundaia (moje zdanie) sam zrobiłem moimi starymi Scoupe ponad 40 tys na gazie i jedynie co sie zepsuło to blacha ![]() ![]() ![]() |
![]() gadiemus HF MEMBER Zafira Warszawa | 2006-07-26 18:08:28 Właśnie a'propos zajechania autka na gazie. Przed urlopem pisałem w inny wątku o uszkodzeniu silnika (głowicy) w trasie....
Oto zdjęcie skutków: ![]() Jeden z zawrów ssących na drugim cylindrze. Wedłg opinii fachowców, jest to efekt dlugo trwałego mocnego wysilenia autka na ubogiej mieszance LPG. Koszta naprawy: *&%&*%*&^^&%&*^ i tyle Postanowienia: Montaż BLOSA, zwłaszcza po lekturze: CRX Z BLOSEM -> hamownia o całkowitych kosztach opowiem, jak już odbiorę autko. Mam nadzieje ze w piątek. |
![]() doman1001 HF MEMBER Hyundai sCoupe GT Kielce | 2006-07-26 20:36:48 Wypalenie zaworu jest właśnie skutkiem ubogiej mieszanki (ubogiej w gaz). Poza tym jeżeli już ktoś zdecydował się na auto z tzw. zagęszczaczem powietrza w przestrzeni nadtłokowej ![]() ![]() Ja nawiasem mówiąc nigdy nie byłem zwolennikiem LPG ale względy ekonomiczne zmusiły mnie do założenia takowej instalacji i dość długo czasu zajęło mi dojście do ładu z tym g... ![]() Pozdrawiam |