| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2006-06-29 16:52:15 Dziś niestety ugotowałem sobie essa :/
nie włączył mi sie wentylator i po zabawie. jutro zabieram się za poważne wymiany wielu rzeczy i między innymi płynu w układzie chłodzenia. pytałem juz o czyszczenie, ale ponowie: Jak nalepiej przeczyścić układ wewnątrz? dużo wody? woda z kwaskiem cytrynowym? kolejne pytanie to sprawa korka... kiedys coś czytałem że koek jest waznym elementem całego układu i ze czasem sie go wymienia... co to daje ?? czemu sie tak robi ?? w mk5 w którym miejscu jest wskazówka od temperatury gdy sie włącza wiatrak ?? bo mam mocno rozregulowane wskazówki imusze jakoś wyskalować :] czy wentylatory na chłodnicy były mocniejsze i słabsze w różnych wersjach essa ?? chce poprawić chłodzenie i może np. wentyl z RS by coś dał... ?? no i ostatnie: na co zwrócić uwage w układzie ?? co sprawdzić jak sie już rusza chłodzenie ? może jakieś złote rady ?? ![]() |
retrospect byl MKV Opole | 2006-06-29 18:57:48
duzo. najlepiej przeplukac kilka razy. z kwaskiem cytrynowym/octem radzilbym uwazac - zeby sie nie okazalo, ze wyplucze kamien i cos rozszczelni
z tego, co sie orientuje, korek ma jakies tam odpowietrzanie i to on jest odpowiedzialny za odpowiednie cisnienie w ukladzie chlodniczym. kiedy sie wymienia? nie wiem.. moj mk5 ma ten sam od urodzenia
jakos w okolicach 4/5 skali.
nie wiem jak w RSach, ale w essach z klima montowano wentylator z dwoma biegami, a raczej termowylacznik dwustopniowy: Termowyłącznik wentylatora jest umieszczony w obudowie termostatu. W wersjach bez klimatyzacji zastosowano termowyłącznik jednostopniowy, zaś w wersjach wyposażonych w klimatyzację zastosowano termowyłącznik dwustopniowy. Wersje bez klimatyzacji: temperatura włączenia: 99°C temperatura wyłączenia: 94°C Wersje z klimatyzacją: temperatura włączenia 1. prędkości: 100°C temperatura wyłączenia 1. prędkości: 94°C temperatura włączenia 2. prędkości: 110°C temperatura wyłączenia 2. prędkości: 105°C pewnie i sam wentylator czyms sie rozni...
sprawdzic przede wszystkim szczelnosc i stan przewodow gumowych. |
paver Ford Escort Inowrocław | 2006-06-29 21:04:42 no i nie zapomniec o termostacie!!! |
polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2006-06-29 21:26:42 oka, dzięki za odpowiedzi
termostat jest raczej okej bo w zimie grzał ładnie i teraz lecie też grzeje, ale nie zaszkodzi sprawdzić skoro i tak bede wszystko sprawdzał
Retrospect - ja właśnie chciałem kamień rozpuścić
gdzie ew. może się rozszczelnić ?? |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2006-06-29 22:12:07 Zaniast plukac uklad wymyj poprostu chlodnice z owadow - zobaczysz jaka bedzie roznica |
retrospect byl MKV Opole | 2006-06-29 22:14:07
tego nie wiedza nawet najstarsi gorale
mozesz sprobowac - ale proponowalbym chyba jednak cos bardziej specjalistycznego, np. TAKIE COS |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-06-29 22:17:17 Do muscia chlodnicy od zedwnatrz doskonala jest ARWA. Spryskujesz, potem jak sie rozmiekczy syf i rozpusci brud dopiero splukujesz woda.
|
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2006-06-29 22:18:19 Do mycia chlodnicy od zewnatrz doskonala jest ARWA. Spryskujesz, jak sie syf rozmiekczy i rozpusci dopiero splukujesz woda.
Ale raczej stawialbym na kamien w srodku, albo tez termostat. [ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-06-29 22:19:57 ] |
polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2006-06-29 22:42:21 generalnie problem nie włączającego sie wiatraka rozwiązany już rok temu gdy miałem to samo, uszkodziła mi sie wtyczka od czujnika tego co włącza wiatrak i nie zwierała dobrze. poruszałem i wiatrak zaskoczył.
myśle raczej o porzadnej konserwacji układu i zwiększeniu wydajności niż naprawie bo raczej mu nic nie dolega. |