MotoNews.pl
  

Rozladowywuje aku 1.4 92

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie wie ktos co to jest postoi 3 dni i aku zero oczywiscie nowy dalem i to samo escort 1,4 92 rok
  
 
Cytat:
2006-07-01 19:14:42, escortZO pisze:
nie wie ktos co to jest postoi 3 dni i aku zero oczywiscie nowy dalem i to samo escort 1,4 92 rok



Witaj,

Prad Ci ucieka...

Najpierw zacznij od sprawdzenia zarowki podswietlenia bagaznika (czy sie nie swieci jak zamkniety) i ewentualnie (jak masz) wzmacniacza caraudio, czy nie jest wlaczony pomimo wylaczonego radia.

Jezeli te sprawy wyeliminujesz, to masz 2 mozliwosci (oczywiscie zakladajac sprawny aku i alternator):

1. Wylaczasz silnik, zamykasz drzwi i wlaczasz autoalarm. Podpinasz szeregowo amperomierz (lub multimetr ustawiony na ADC) najpierw pomiedzy biegun aku a kleme. Mierzysz pomiar pradu. Prawidlowo powinno byc 5-100 mA (choc osobiscie uwazam, ze przy dobrym radiu i dobrym alarmie pobor pradu w spoczynku powinien byc <20mA) w zaleznosci od wyposarzenia pojazdu i czy masz autoalarm... Jezeli masz odczyt powyzej tej wartosci, to cos juz nie jest OK, ale masz juz trop...
Bierzesz miernik i rowniez szeregowo wpinasz sie po kolei w kazdy z obwodow zabezpieczony bezpiecznikiem. Patrzysz na ktorym obwodzie jest zwiekszony pobor, jesli znalazles, to albo likwidujesz usterke sam, lub oddajesz do elektryka.

2. Jezeli to co jest w pkt.1 to dla Ciebie czarna magia lub nie dysponujesz czasem/checiami/miernikiem to oddaj auto do elektryka. Jak najszybciej... bo nie tylko ryzykujesz padnietym aku, ale w najgorszym razie spalonym samochodem....
  
 
no to chyba lece do elektryka bo z tym miernikiem sobie nie poradze dzieki sliczne za rade
  
 
Jest inna metoda wykrycia, Podłaczasz amperomierz szeregowo z akumulatoram, oczywiście kluczyk cofniety światło wewnątrz zgaszone, jeżeli wartosć jest za duza po kolei wyciągasz bezpieczniki, przy którymś pobór powinien spaść, jeżeli spadnie sprawdzasz od czego to bezpiecznik i masz już winowajce.
  
 
Witam
Prawdopodobnie bez podjezdżania do elektryka sobie poradzisz a mianowicie odepnij złączkę tego zegarka nad lusterkiem wstecznym i zobacz wtedy co się będzie działo ja u siebie miałem to samo.
Pozdrawiam
  
 
ok ale jak to jest szeregowo czyli normalnie do akumulatora plus do plusa minus do minusa i dac na ampery na mierniku
  
 
ok ale jak to jest szeregowo czyli normalnie do akumulatora plus do plusa minus do minusa i dac na ampery na mierniku
  
 
wyłączasz odbiorniki i odłaczasz klamrę + z akumulatora, amperomierz podłaczasz szeregowo czyli o ile pamiętam + amperomierza do aku a minus do klamry zdjętej - tej plusowej.