| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-07-01 09:18:08
Jakby tak było to z 80% ciężarówek musiałoby wypaść z dróg. |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2006-07-01 13:42:28 Wolno... Ale z praktycznaego punktu widzenia większy sens (pomijam kwestie wizualne) miałoby założenie odwrotnie. Koła przednie przenoszą na asfalt napęd i 80% siły hamowania. Więc przydała by się im większa powierzchnia. Tylko może to trochę nie teges wyglądać.
|
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2006-07-02 08:30:54
Jak traktor jadący do tyłu |
Dariusz Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2006-07-05 17:09:28
Powierzchnia hamująca czy szersza czy węższa nie robi istotnej różnicy w hamowaniu. Istotna jest tylko siła nacisku i rodzaj pwoierzchni trących czyli współczynnik tarcia. |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2006-07-05 22:03:44
...* powierzchnia Upary jestem i mnie nie przekonasz.
[ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2006-07-05 22:03:53 ] |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-07-06 00:09:24
....za to jeździ jak taczka, chciałoby sie powiedzieć. A poza tym jak ma ocierać jak są to mniejsze koła niz oryginalne (mówie o wysokości) |
sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2006-07-06 09:55:11 w newtonowski modelu tarcia powierzchnia nie ma znaczenia, znaczenie ma nacisk.. ale tarcie guma-asfalt podlega pod inny model , w którym tarcie ma znaczenie... im większa powierzchnia tym lepiej... teoretycznie...
bo w momencie , gdy pojawia się woda, błoto snieg lub inny syf pomiędzy kołem a drogą, na szerokiej oponie nie ma wystarczającego nacisku żeby wypchnąć to spod opony, właśnie dlatego zaleca , sie żeby zimówki były o rozmiar węższe niż letnie... opony rajdowe na śnieg czy błoto też są węższe niż na suchy asfalt... znamienitym przykładme jest seicento, czy inne tego typu małe badziewie, popytajcie ludzi , którzy je sobie stuningowali zakładając opony 185 czy 195, na suchym przyczepność piękna , ale jak popada deszcz jadą jak po gównie... a jeśli chodzi o różne opony, to przepis mówi tylko , że na jednej osi muszą być identyczne... |