RS2000 mkV - trzy pytania/problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Niedawno mialem problem z niezalaczajacym sie wentylatorem chlodnicy - oddalem auto do mechaniora, wymienili termowylacznik i termostat i wszystko juz gra. teraz te trzy pytania o ktorych wspomnialem w temacie:

1) wentylator zalacza sie, ale nawet po tym jak sie pokreci i juz sie wylaczy to wszystko pod maska jest strasznie gorace. nie wiem jak gorace powinno to byc, bo nie dotykalem innych RS'ow pod maska jak sie nagrzeja, wiec nie mam porownania - moze wszystko u mnie jest OK. po prostu weze, pas przedni i zbiorniczek wyrownawczy sa bardzo bardzo cieple - rzeklbym gorace (choc nie sadze ze to pow. 100 stopni bo pewnie nie zlapalbym ich nawet na sekunde). jakies pomysly?

2) nie dziala mi wskaznik temperatury. gdzie w RS2000 mkV znajduje sie czujnik temp. dajacy sygnal do wskaznika. jak mam wyjac deske rozddzielcza zeby sprawdzic czy czasami tam cos sie nie urawlo. zaznacze ze wszystkie inne wskazniki dzialaja.

3) wszystkie swiatla zew., kontrolki i podswietlenie zegarka troche pulsuja. myslicie ze to moze byc cos z ladowaniem. mam w srodku taki zegar ktory mi pokazuje jakie jest ladowanie i jest ono (przy wlaczonych swiatlach, radio, nawiewach i wentylatorze chlodnicy od ok. 14 - 15, moze nawet 16V - wedlug tego zegara).

P.S. Dodam, ze autko ma LPG sekwencyjny firmy BRC model Sequent24

czekam na odpowiedzi. pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: wro_bel dnia 2006-06-30 12:12:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: wro_bel dnia 2006-06-30 12:18:07 ]
  
 
gorace jest bo jest goraco

gdzie jest czujnik dajacy sygnal na deske nie wiem ale poszperaj w archiwum
a jesli chodzi o ladowanie to warto sie mu przyjrzec powyzej 15v to zabojstwo dla aku
  
 
nie wiem jak w RS ale ja w Proboszczu mam tak, ze po chwili jazdy pod maska jest tak gorace wszystko ze nic nie idzie dotknąc!! nawet precik do podtrzymywania maski cholernie sie nagrzewa, bo jest blisko chlodnicy...
  
 
u mnie tez pred do postrzymywania maski jest goracy ze ledwo udaje mie sie nim podeprzec maske. widocznie tak musie bys, ale czekam jeszcze na odp uzytkownikow RS'ow. pozdr.
  
 
Przemek, uderz do Seby sadze ze on Ci pomoze
  
 
Czujnik temp. jest w obudowie termostatu,zazwyczaj czarne gniazdo na dwa piny....wydaje mi sie ze wymiana tego czujnika rozwiąze ten problem
Co do ładowania to powinno byc max 13,5V ...jezeli faktycznie masz 15V to twoj aku dlugo tego nie zniesie
Prawdopodobnie siadł regulator napiecia i radze Ci szybko zgłosic sie do elektryka bo źle zniesie to twoje auto
Na temp. pod maską nie patrz ...jezeli wentylator załącza sie tak jak powinien to wszystko jest ok.
U mnie pod maską tez mam upał jak cholera
  
 
Z goracem pod maska to Ci powiem - RS tak ma - majac wczesniej 1,6 nie zauwazylem/poczulem by tak sie grzal.
Co do zegara cieczy to deski nie wyciagaj bo tam jest malo prawdopodobne by cos sie wypielo,ale sam czujnik znajduje sie przy obudowie termostatu - ten od czola to wentylator ,ten od dolu to chyba wlasnie na deche ,a trzeci do kompa.
Co do przygasania deski to pewnie cos z ladowaniem - na wyzszych obrotach tak jest czy tylko jak na luzie chodzi??
  
 
wiec z tym pulsowaniem to jest tak ze jak ma wyzsze obroty to pulsuje ze zwiekszona czestotliwoscia a jak jest na wolnych to z mniejsza. teraz tylko pytanie czy ten zegar od ladowania ktory mam w srodku pokazuje rzeczywiste ladowanie. cos czuje ze jednak nie obejdzie sie bez elektryka. dzieki za odp. jakby komus jeszcze cos przyszlo do glowy to prosze pisac.
  
 
Regolator napiecia pewnie szwankuje - a z tym dodatkowym zegarem to pewnie jest tak jak piszesz - nie pokazuje faktycznej wartosci.
  
 
Cytat:
2006-06-30 12:03:58, wro_bel pisze:
Witam wszystkich. Niedawno mialem problem z niezalaczajacym sie wentylatorem chlodnicy - oddalem auto do mechaniora, wymienili termowylacznik i termostat i wszystko juz gra. teraz te trzy pytania o ktorych wspomnialem w temacie: 1) wentylator zalacza sie, ale nawet po tym jak sie pokreci i juz sie wylaczy to wszystko pod maska jest strasznie gorace. nie wiem jak gorace powinno to byc, bo nie dotykalem innych RS'ow pod maska jak sie nagrzeja, wiec nie mam porownania - moze wszystko u mnie jest OK. po prostu weze, pas przedni i zbiorniczek wyrownawczy sa bardzo bardzo cieple - rzeklbym gorace (choc nie sadze ze to pow. 100 stopni bo pewnie nie zlapalbym ich nawet na sekunde). jakies pomysly? 2) nie dziala mi wskaznik temperatury. gdzie w RS2000 mkV znajduje sie czujnik temp. dajacy sygnal do wskaznika. jak mam wyjac deske rozddzielcza zeby sprawdzic czy czasami tam cos sie nie urawlo. zaznacze ze wszystkie inne wskazniki dzialaja. 3) wszystkie swiatla zew., kontrolki i podswietlenie zegarka troche pulsuja. myslicie ze to moze byc cos z ladowaniem. mam w srodku taki zegar ktory mi pokazuje jakie jest ladowanie i jest ono (przy wlaczonych swiatlach, radio, nawiewach i wentylatorze chlodnicy od ok. 14 - 15, moze nawet 16V - wedlug tego zegara). P.S. Dodam, ze autko ma LPG sekwencyjny firmy BRC model Sequent24 czekam na odpowiedzi. pozdr. [ wiadomość edytowana przez: wro_bel dnia 2006-06-30 12:12:39 ] [ wiadomość edytowana przez: wro_bel dnia 2006-06-30 12:18:07 ]



Ad 1. RS ogólnie jest gorącym autkiem, nie ma zresztą co się dziwić, sam się ostatnio poparzyłem demontując na szybko napinacz paska klinowego. W dodatku na LPG masz jeszcze wyższą temperaturę spalania niż na benzynie. Ale jeśli wiatrak się włącza i nie gotuje płynu, to ok.

Ad 2. Tak jak JanekRS napisał, czujnik temp do deski jest z tyłu obudowy. Z dwupinowym złączem. Dla sprawdzenia po prostu wyciągnij wtyczkę i zewrzyj piny, jeśli wskazówka pójdzie do góry na maxa, to przewody masz sprawne i pozostaje wymiana czujnika.

Ad 3. Maksymalne napięcie ładowania to 14,2-14,4V. Pod obciążeniem powinno spadać gdzieś do 13,8V. Jeśli jest inaczej trzeba zajrzeć do alternatora.
  
 
jeśli chodzi o to pulsowanie świateł to na pewno coś z ładowaniem, bo zaobserwowałem, że jak jest mocno obciążony (światłą, radio, wentylator chłodnicy, nawiew na max.) i stoi tak że mu nie podnoszę obrotów to nic nie pulsuje. chyba mam za duże ładowanie jednak.

czy mógłby ktoś wrzucić fotkę silnika w RS'ie i zaznaczyć gdzie dokładnie jest czujnik położenia wału korbowego, bo go szukałem ale znaleźć nie mogłem. pozdrawiam.
  
 
up...
  
 
mniej więcej w tym kółku

zaraz obok filtra oleju



  
 
Dzieki wielkie - ide zaraz poszukac. pozdrawiam.
  
 
Jest po lewej stronie filtra oleju - na kostke 2 pinowa prostokatna