MotoNews.pl
  

POMOCY! Układ chłodzenia...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z wyrzucaniem płynu (teraz wody) oraz grzaniem sie silnika. Zaczęło sie po naprawie chłodnicy. Teraz płyn po zgaszeniu silnika wrze a jak odkręce korek to mi go wyrzuca... W czasie jazdy gdy mi tylko temperaturka troche podskoczy (kreska dalej ale nie na czerwonym) to płyn mi wyskoczy w czasie jazdy... Olej koloru nie zmienił, pary nie widze z rury, mocy nie stracił... Termostat przed naprawą chłodnicy działał bez zarzutu a wszystkie przewody gumowe sa gorące... Mam wode zamiast płynu. Ktoś pomoże?
  
 
A skąd wziął się pomysł wlewania wody zamiast płynu?
Spuść wodę, wlej dobry płyn chłodniczy i prawidłowo odpowietrz układ, problem powinien zniknąć.
  
 
wodą to jedyne co to powinieneś przepłukać układ!
  
 
zlej wode i wlej płyn temperatura wrzenia wody jest niższa od płynu o około 30st. na plyn wydasz do 50zeta a jak pojdzie ci uszczelka to pare stów. po zalaniu odpowietrz i nie nalewaj za duzo plynu -nalewalem do polowy wyrownawczego to mialem klopoty teraz uzupelniam minimalnie ponad "rurke" u dołu. Druga sprawa to nie odkrecaj korka na goracym silniku bo to jest układ zamkniety i zawsze ci wywali
  
 
Temperatua wrzenia to tylko jeden z problemów wody w układzie chłodzącym. Niezwykle ważną cechą dobrych płynów chłodniczych jest odporność na kawitację, oraz właściwości chemiczne. Aby przybliżyć problematykę, polecam lekturę tematu na przykładzie płynu Orlen Qual

Właściwości płynu do chłodnic Qal

Korzyści

Oczywiście Orlen Qual nie jest jedynym polskim dobrym płynem chłodniczym. Polecam również Boryszew Borygo Alu oraz Organika Supreme Glyco -37. Reszta polskich płynów jest dobra do ciężarówek, nie do BMW. Celowo nie wymieniam tu produktów zagranicznych, gdyż polskie są równie dobre.
  
 
Cytat:
ale nie na czerwonym) to płyn mi wyskoczy w czasie jazdy... Olej koloru nie zmienił, pary nie widze z rury, mocy nie stracił... Termostat przed naprawą chłodnicy działał bez zarzutu a wszystkie przewody gumowe sa gorące... Mam wode zamiast płynu. Ktoś pomoże?



Sprawdź korek. Ja kiedyś w e30 zmieniłem nawet uszczelkę pod głowicą. Okazało się, że w korku był jakiś paproch, i zaworek zwrotny nie zamykał się.

pozdr
Mariusz
Mondeo