Poszerzanie motylków

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdzie można tego dokonać? I czy w kuj.-pom. jest jakaś dobra firma zajmująca się chromowaniem?

Sorry post mi się powtórzył... Myszka do bani.

I see two ways: tune or die...

I widzę również możliwość Project X - 132 + 2.0 T Delta Integrale HF

[ wiadomość edytowana przez: Quattro dnia 2003-05-26 12:50:00 ]
  
 
a wiec pochromwać mozna pod poznaniem w Suchym Lesie.
http://www.fantachrome.pl

"Fantachrome® to nowatorska technologia natryskowego nakładania dekoracyjnej powłoki imitującej chrom, w dowolnym kolorze, na dowolnym podłożu i praktycznie nieograniczonej powierzchni.



Możliwe jest fantachromowanie powierzchni wykonanych z tworzyw sztucznych, metalu, drewna, szkła, czy styropianu. Technologia ta składa się z trzech warstw (początkowej, pośredniej, końcowej).



Krok 1 – Warstwa początkowa - prajmer: warstwę tą nanosi się jak zwykły podkład do farb, za pomocą tradycyjnego sprzętu do lakierowania natryskowego i suszy w kabinie bezpyłowej (1,5 godziny) lub na wolnym powietrzu. (do 48 godzin).



Krok 2 – Warstwa pośrednia - fantachrom: warstwa ta nakładana jest wieloetapowo za pomocą specjalnie opracowanego przenośnego urządzenia sprzedawanego wyłącznie przez naszą firmę.



Krok 3 – Warstwa końcowa - lakier: warstwę tą nanosi się tak samo jak lakier samochodowy, za pomocą tradycyjnego sprzętu do malowania natryskowego. Daje ona możliwość zabarwienia na niemalże dowolny kolor, a także wybór dowolnego stopnia połysku (od wysoce lśniącej warstwy lustrzanej do efektu matowanego metalu).



Do nanoszenie technologii Fantachrome® stosuje się identyczne narzędzia i urządzenia jak przy lakierowaniu nadwozi samochodowych w lakierni. Aby uzyskać lustrzany efekt bez skazy wymagana jest tutaj sterylna czystość w kabinie bezpyłowej, gdyż nie ma możliwości ingerowania w pośrednią warstwę tak jak to można zrobić w przypadku lakierowania samochodu (polerowanie osiadających pyłków na lakierze).



Technologia ta jest stosunkowo prosta do opanowania dla doświadczonego lakiernika, najtrudniejsza jest warstwa początkowa, sprawia ona problem, gdyż jej konsystencja jest inna niż tradycyjnego lakieru. Warstwa pośrednia to bardzo proste następujące po sobie natryskiwanie na obrabianą powierzchnię rozcieńczonych w wodzie destylowanej substancji chemicznych i spłukiwanie ich później wodą. Warstwa końcowa to specjalny lakier.



Po każdym naniesieniu kolejnej warstwy należy fantachromowany element osuszyć najlepiej w kabinie bezpyłowej.



Bardzo ważne jest by utrzymywać ścisły reżim technologiczny, gdyż technologia ta nie lubi zaniedbań w nastawach czasowych czy temperaturowych, zresztą podobnie jest w lakiernictwie samochodowym.



Powierzchnia do fantachromowania powinna być oczyszczona z poprzedniej powłoki ochronnej lub dekoracyjnej następnie pokryta, stosownie do jej rodzaju, odpowiednim podkładem. Przy fantachromowaniu powierzchni porowatych, utleniających się lub reagujących z rozpuszczalnikiem, stosuje się podkłady zgodne z zaleceniem producenta.



Pełen proces technologiczny przy fantachromowaniu powierzchni obejmuje:



1. Oczyszczenie powierzchni z brudu i wszelkich warstw ochronnych czy dekoracyjnych (wg uznania)



2. Wypełnienie ubytków, klejenie pęknięć (wg potrzeb)



3. Pokrycie powierzchni podkładem stosownym do jej rodzaju



4. Przeszlifowanie podkładu do uzyskania wymaganej gładkości



5. Oczyszczenie powierzchni po szlifowaniu



6. Naniesienie warstwy początkowej i wysuszenie jej



7. Naniesienie warstwy pośredniej, na którą składają się:



- naniesienie wodnego roztworu – aktywatora



- przepłukanie wodą destylowaną



- naniesienie wodnego roztworu - fantachromu



- przepłukanie wodą destylowaną



- wstępne przesuszenie sprężonym powietrzem z pistoletu lakierniczego



- suszenie



8. Naniesienie warstwy końcowej i wysuszenie jej ( specjalny lakier ochronny Fantachrome). "

"Przykłady cen:



Jedna felga stalowa 13’ nowa, to ok. 0,5-0,75 m² (w zależności od kształtu) i koszt wynosi 200-300,- zł brutto



Jedna felga stalowa 13’ stara, koszt jw.+ dodatkowo koszt piaskowania 35,- zł brutto + malowanie



podkładem i szlifowanie wżerów rdzy 30,- do 70,- zł. brutto



Jedna felga aluminiowa trójramienna 16' nowa, to ok. 0,6 m² do 0,9 m² i koszt wynosi 240-350,- zł brutto



Jeden kołpak samochodowy to ok. 0,25-0,5 m² (w zależności od kształtu ) i koszt wynosi 100-200,-zł brutto



Jeden betonowy Budda o wysokości 30cm to ok. 0,5m² a koszt wynosi 200,- zł. brutto



Jedno samochodowe lusterko (plastikowa obudowa) wcześniej pokryte lakierem samochodowym to koszt 100 zł. brutto wynikający z ustalonego minimum 0,25m²



Jedno samochodowe lusterko (plastikowa obudowa) nie pokryte lakierem samochodowym to koszt 100 zł. brutto wynikający z ustalonego minimum 0,25m² + koszt pokrycia podkładem na plastik ok. 50,- zł."

Co do poszerzania felg to trzeba popytac w mieście, po serwisach oponiarskich oraz firmach ktore regeneruja felgi.
pozdro

  
 
hmmmm.......Fantachrom....do stalówek....nie polecam,a to z kilku prostych powodów:

1. powłoka może i piekna, ale...trwałość w porównaniu z chromem galwanicznym, zadna!

2. lakierownie powierzchni o takiej liczbie "krzywych" jest ryzykowna, a to ze wzgledu na efekt tzw. "skórki pomarańczowej", jaka może powstać po lakierowaniu wklęsłych profili!

3. CENA!!!!!!!!!!!! kiedy dzwoniłem do nich z pytaniem o koszt pochromowania samych zewnętrznych pierścieni moich Gotti usłyszałem kwote .....250pln za sztukę!!!!!!!!!1 , czyli x 4 =1000 pln za same pierścienie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ok, ktoś chyba troche przesadził z C2H5OH,pomyślałem, ale nie...zadzwoniłem do podwykonawcy z Gliwic!!!! tam powiedzieli dokładnie taka sama kwotę!!!!!
Panowie 1000 pln!!!!!( sic!) za pochromowanie moich 4 pierscieni( rantów), nie mówiąc juz o tym jaka kwota była by za całe felgi!!!!

4.po co Fantachromować, jesli stalówki pięknie wyglądają po nałożeniu chromu dekoracyjnego!!!! zas sam fanta..jest raczej przeznaczony do stopów lekkich i plastiku, których ze wzgledów technologicznych nie jestesmy wstanie pokryć powierzchnia galwaniczna!

5. cena zwykłego chromowania ( galwanicznego) jest o niebo mniejsza!! kwota cos ok 150 pln za felgę..pokryta chromem dekoracyjnym!!!!

...pomyslmy co bedzie lepsze!!!

pozdr.
Qba
  
 
Qba podaj namiar na tą firme co chromuje "normalnie"
  
 
chromowaniem galwanicznym zajmuje sie prawie w kazdym mieście wiekszy zakład który ma do czynienia z produkcja metalową.

Z własnego doswiadczenia wiem ze w Rzeszowie najlepiej chromuja w Instalu, a jakoś powłoki chromowanej czy niklowiej jest rewelacyjna, a i ceny sa naprawde "wporzo"

oto adres itp.

INSTAL-RZESZÓW S.A., 35-211 Rzeszów, ul.Reja 12
tel. (+48 17) 852 20 72, fax (+48 17) 852 20 91
instal@instal.pl

Instal Rzeszów
  
 
W Toruniu nie ma żadnej firmy, która dobrze pochromowała by cokolwiek metalowego. Wiem, bo zjeździłem wszystkie fiermy, które sie tym w Grodzie Kopernika zajmują. Chciałem pochromować lusterka - okazało się, że pod chrom potrzebny jest podkład miedziowy, a takiego nikt w Toruniu nie robi. Sęk w tym, że bez takiego podkładu chrom wytrzyma około pół roku.
  
 
Qbalatek, to chyba jakiś zbiek okoliczności ale dziś właśnie o tym myślałem. Pracuje naprzeciwko Instalu i pytałem sie dziś gościa od siebie z pracy czy nie wie ile sobie wołają za pochromowanie np. felgi. Niestety nie wiedział ale ma sie jutro iść spytać bo zna gości którzy to robią (podobno), mówił mi właśnie żę pierwsze zarzucają podkład miedziany. Może jutro coś więcej będe wiedział. Pozdrawiam Vad
  
 
co do podkładu miedziowego...to czysty wymóg technologiczny w przypadku CHROMU DEKORACYJNEGO czyli efekt "lustro")

bez miedzi, wychodzi tzw. chrom technologiczny, czyli mniej okazały niż wyzej wymieniony

pozdr.

Znalazłem też najprawdopodobniej ratunek i dla mnie!
W płocku jest zakład który nakłada powłoki NIKLOWE również na Alu!!!! tak wiec czyżby moje Gotti miały sie znów błyszczeć...tyle ze teraz NIKLEM!!!! ( efekt a`la sławny Golf I )

Czekam na odp. od nich....jak bede cos wiedział podam ceny!