MotoNews.pl
  

Sprzęgło klimy załącza tylko przy zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dziwna sprawa, napełniłem klimę, wymieniłem sprężarkę i przez kilka godzin działała super. Na drugi dzień zaczęły się jaja. Polegało to na tym że działała tylko po pierwszym włączeniu i aż do wyłączenia silnika, na początku pomagało wkładanie i wyjmowanie przekaźnika klimy (wymieniłem na nowy ale to nie to), potem działał tylko na krótki czas, a teraz już działa tylko jak silnik jest zimny i wyjeżdżam z garażu, czyli około 5 minut, potem jak się już samo rozłączy to za cholerę nie rusza, dopiero na drugi dzień.
Problem ten chyba miał również Niemiec od którego go kupiłem, bo przy wtyczce która idzie do sprzęgła sprężarki był zrobiony mostek drutem na stałe (wywaliłem mostek bo i tak drut aż się stopił). Pewnie jakbym zrobił tak samo to by działało, ale to półśrodek.
Ktoś ma jakiś pomysł ?? Help, na dworze dzisiaj było ponad 20 stopni grubo a ja klimy nie mam !!
  
 
Cytat:
2006-05-07 21:22:52, pjacek26 pisze:
Dziwna sprawa, napełniłem klimę, wymieniłem sprężarkę i przez kilka godzin działała super. Na drugi dzień zaczęły się jaja. Polegało to na tym że działała tylko po pierwszym włączeniu i aż do wyłączenia silnika, na początku pomagało wkładanie i wyjmowanie przekaźnika klimy (wymieniłem na nowy ale to nie to), potem działał tylko na krótki czas, a teraz już działa tylko jak silnik jest zimny i wyjeżdżam z garażu, czyli około 5 minut, potem jak się już samo rozłączy to za cholerę nie rusza, dopiero na drugi dzień. Problem ten chyba miał również Niemiec od którego go kupiłem, bo przy wtyczce która idzie do sprzęgła sprężarki był zrobiony mostek drutem na stałe (wywaliłem mostek bo i tak drut aż się stopił). Pewnie jakbym zrobił tak samo to by działało, ale to półśrodek. Ktoś ma jakiś pomysł ?? Help, na dworze dzisiaj było ponad 20 stopni grubo a ja klimy nie mam !!



Na sprężarce jest wyłącznik wysokociśnieniowy. Być może to on szwankuje. Gdy sprężarka wytworzy zbyt duże ciśnienie odłącza on zasilanie. Powodów może być wiele - awaria sprężarki, zatkanie układu (należałoby sprawdzić czy nie zapchała się zwężka przed parownikiem), lub zbyt duża ilość czynnika w układzie.
  
 
Cytat:
2006-05-07 22:31:39, Robert_S pisze:
Na sprężarce jest wyłącznik wysokociśnieniowy. Być może to on szwankuje. Gdy sprężarka wytworzy zbyt duże ciśnienie odłącza on zasilanie. Powodów może być wiele - awaria sprężarki, zatkanie układu (należałoby sprawdzić czy nie zapchała się zwężka przed parownikiem), lub zbyt duża ilość czynnika w układzie.



Dokładnie - ja też na to obstawiam. Jak klima długo jest pusta i się ją nabije to zgromadzony w układzie syf go zapycha
A cudów nie ma - przy pustym układzie zbiera się w nim dużo syfu
  
 
Cytat:
2006-05-07 22:36:43, DeeJay pisze:
Dokładnie - ja też na to obstawiam. Jak klima długo jest pusta i się ją nabije to zgromadzony w układzie syf go zapycha A cudów nie ma - przy pustym układzie zbiera się w nim dużo syfu


A czy dałoby się wykluczyć te wszystkie powody o których piszecie podłączając sprężarkę na "krótko" bezpośrednio z akumulatora ?
Jeśliby wtedy ruszała to co by to znaczyło ?
Przypomniało mi się że jak gość napełniał klimę to kazał mi ją włączyć aby "zassało czynnik", i udało nam się dopiero to po kilkakrotnym wyjmowaniu przekaźnika i zwieraniu czujnika niskiego ciśnienia.
Coś tam nie trybi i nie mam pojęcia co.
  
 
Cytat:
2006-05-07 23:42:58, pjacek26 pisze:
A czy dałoby się wykluczyć te wszystkie powody o których piszecie podłączając sprężarkę na "krótko" bezpośrednio z akumulatora ? Jeśliby wtedy ruszała to co by to znaczyło ? Przypomniało mi się że jak gość napełniał klimę to kazał mi ją włączyć aby "zassało czynnik", i udało nam się dopiero to po kilkakrotnym wyjmowaniu przekaźnika i zwieraniu czujnika niskiego ciśnienia. Coś tam nie trybi i nie mam pojęcia co.


Podobny problem miał gośc w nexii tzn chyba podobny, jak ja byłem wymieniac skraplacz to goście męczyli się w warsztacie nad nexią, której klima nie chciąła się właczać i najprawdopodobniej uszkodzony był czujnik niskiego ciśnienia, który oni zmostkowali. I zaczeło to wszystko działać. Nie wiem jak jets u ciebie, piszesz że mostek był ale sie stopił..
  
 
Włożyłem już ponad 1000zł w klimę (wymieniłem skraplacz na ten z allegro - jest bardzo dobry i solidnie zbudowany jak powiedzieli w warsztacie). Kolejne napełnienie i sprawdzenie - z ciśnieniami na pewno wszystko jest teraz ok.
A klima jak działała tak działa tylko na zimnym silniku, i dodatkowo działa jeszcze jak przejadę jakiś czas z prędkością powyżej 120km/h, coś tam się wtedy ochłodzi i załącza. Jak zwolnię to znowu po pewnym czasie się wyłacza sama.
Ewidentnie coś tam się grzeje w elektryce, i od jutra zaczynam szukać po warsztatach elektronicznych.
  
 
No to mam się z tą klimą.
Byłem u dobrych elektroników w Zakładzie, siedzieli nad tym cały dzień i twierdzą że problem dotyczy komputera który "z niewiadomego powodu daje za słaby sygnał żeby wzbudzić przekaźnik". No i odesłali mnie do serwisu.
Trochę mnie dziwi że to komputer steruje klimą, bo jak przeglądałem schematy instalacji to nie widziałem komputera w obwodzie klimy, ale ja się na tym specjalnie nie znam.
Zostaje mi tylko serwis Daewoo w Legnicy.
  
 
Cytat:
2006-06-01 17:05:41, pjacek26 pisze:
No to mam się z tą klimą. Byłem u dobrych elektroników w Zakładzie, siedzieli nad tym cały dzień i twierdzą że problem dotyczy komputera który "z niewiadomego powodu daje za słaby sygnał żeby wzbudzić przekaźnik". No i odesłali mnie do serwisu. Trochę mnie dziwi że to komputer steruje klimą, bo jak przeglądałem schematy instalacji to nie widziałem komputera w obwodzie klimy, ale ja się na tym specjalnie nie znam. Zostaje mi tylko serwis Daewoo w Legnicy.



To prawda, że komputer steruje klimą. Dzięki temu może on odłączyć sprężarkę, gdy potrzebna jest maksymalna moc silnika, tj. przy wciśnięciu pedału gazu do oporu. POnadto klima się odłącza, gdy temp. silnika zanadto wzrośnie.

Jeśli nic nie wyyślisz, to możesz kazać zamontować klimę bez udziału komputera.
  
 
To jest oczywiście takie gdybanie............. Jakbyś sprawdził wszystkie połączenia elektryczne.......i na sztywno zmostkował czujnik niskiego ciśnienia.I co się będzie działo dalej???
  
 
Cytat:
2006-06-01 17:43:20, Robert_S pisze:
POnadto klima się odłącza, gdy temp. silnika zanadto wzrośnie.


I TO JEST WŁAŚNIE TO !!
Działa tylko jak silnik zimny albo szybko jadę i się chłodzi !!
Robert jeszcze mi powiedz jak "oszukać" ten pomiar skąd komp czerpie informacje co do temperatury silnika i będe w domu !
Czujniki zostały wymienione razem ze sprężarką więc to będzie na 100% to
  
 
wg mnie malo prawdopodobne, że to byłoby przyczyną, bo zdaje sie, ze komp wylacza klime dopiero wówczas, gdy zachodzi koniecznosc włączenia wysokich obrotów wentylatora. JEdnak sprawdź na skanerze w aso jaką temperaturę silnika odczytuje komputer.

Acha, jeszcze jedno - podczas pracy klimy komputer dodatkowo włącza wentylator na niskich obrotach oraz podwyższa obroty silnika w momencie załączania sprężarki (tak na marginesie w kwestii 'dlaczego klimąsteruje komp')
  
 
Ratunku z tą klimą

Szlag mnie trafia, ile ja już czasu na to gówno straciłem, ile kasy na dojazdy do klimatyków i elektryków, klima prawie nowa i jaja ciągle się dzieją.
Ostatnio elektryk pogrzebał coś i trzy dni szmata chodziła bez zająknięcia, czy gorąco czy mniej, czy jechałem wolno czy szbko, non stop łajza chodziła (na drugim biegu wentylatora bo nawet nie ruszałem tego ustawienia).
Jednak po 3 dniach coś mnie podkusiło wrzucić na 3 bieg wentylatora, wtedy zdechła i jazda zaczęła się od nowa, dokładnie tak samo jak wcześniej.
Na zimnym silniku sprzęgło załącza, potem w czasie jazdy najlepiej szybkiej też mu się zdarzy, po krótkim postoju też bywa że zadziała, zwykle na krótką chwilę ale zadziała.
Wyczaiłem że najlepiej znowu ją uda się załączyć jak przesunę bieg wentylatora na 0 (czyli brak dmuchawy) wtedy lampka klimy powinna gasnąć i rozłączyć i tak się u mnie dzieje, a potem po chwili na jedynkę, wtedy załącza najczęściej aczkolwiek nie zawsze.
Zwykle po włączeniu nawet dwójki wentylatora zdycha znowu.
Dodatkowo dodam że strasznie grzeje się ten przekaźnik od dmuchawy (ten obok przekaźnika sprzęgłą klimatyzacji).
Generalnie ta moja awaria na 200% dotyczy układu elektrycznego, dodatkowo ma to jakiś niejasny związek z temperaturą, i chyba z dmuchawą która tłoczy powietrze do kabiny.
Pomóżcie bo już nie wiem co robić, jak ta klima nie zadziała to chyba esperaka sprzedam albo utopię, a szkoda bo jest zrobiony na cacy, tylko ta jebana klima psuje mi całą przyjemność z jazdy, wakacje za pasem chciałem nad morze z rodziną gdzieś pojechać a wtedy klima szczególnie ważna jest.
Jest jakaś nadzieja ??
  
 
gdy wyłączysz dmuchawę ciśnienie w układzie spadnie, bo czynnik będzie wolniej odparowywał w parowniku.
mówisz, że grzeje się przekaźnik wentylatora - sprawdź czy wentylatory dobrze chodzą, zwłaszcza ten na skraplaczu.
Objawy wg mnie ewidentnie wskazują, że klimę wyłącza czujnik wysokiego ciśnienia.
może masz zapchane brudem żeberka skraplacza?

Piszesz, że wymieniałeś sprężarkę -jaki był powód wymiany?
  
 
Cytat:
2006-07-05 01:04:03, Robert_S pisze:
gdy wyłączysz dmuchawę ciśnienie w układzie spadnie, bo czynnik będzie wolniej odparowywał w parowniku. mówisz, że grzeje się przekaźnik wentylatora - sprawdź czy wentylatory dobrze chodzą, zwłaszcza ten na skraplaczu. Objawy wg mnie ewidentnie wskazują, że klimę wyłącza czujnik wysokiego ciśnienia. może masz zapchane brudem żeberka skraplacza? Piszesz, że wymieniałeś sprężarkę -jaki był powód wymiany?


Sprężarkę wymieniałem właściwie profilaktycznie, przy wtyczce była przepalona dioda więć pomyślałem że pewnie zrobiło się zwarcie i poszła sprężarka, a że miałem gotową sprawdzoną i wyglądającą jak nówką to kazałem wymienić.
Rozmawiałem z kolegą który grzebał jako pierwszy przy mojej instalacji i mówi że napięcie na wyłączniku klimy wynosi 12V, a powinno być 9V więc gdzieś jest spadek (najprawdopodobniej na tej płytce scalonej przy pokrętłach - są tam jakieś ścieżki i chyba rezystory). Twierdzi że na elektromagnes trafia za niskie napięcie i on "odpuszcza", a wentylatory chodzą dalej.
Klimatyk gdy klima sięwyłączała podłączał maszynę i mówi że gdyby to był zator albo za wysokie ciśnienie to by mu wykazało na maszynie, ale nic takiego nie było.
Generalnie klima najdłużej chodzi na 1 biegu wentylatora. Chłodzenie jest ok, wentylatory się kręcą i chłodzą.
  
 
Cytat:
2006-07-05 01:04:03, Robert_S pisze:
Objawy wg mnie ewidentnie wskazują, że klimę wyłącza czujnik wysokiego ciśnienia.


Ten czujnik wysokiego ciśnienia jest przy sprężarce ? Spróbuję go zewrzeć i zobaczę czy to rzeczywiście to, ale chyba na kanale to trzeba będzie zrobić
  
 
Cytat:
2006-07-06 20:07:49, pjacek26 pisze:
Ten czujnik wysokiego ciśnienia jest przy sprężarce ? Spróbuję go zewrzeć i zobaczę czy to rzeczywiście to, ale chyba na kanale to trzeba będzie zrobić



na tylnej ściance sprężarki są dwa złącza. Jedno z nich mówi komputerowi że w układzie jest wysokie ciśnienie i daje komputerowi sygnał do włączenia wysokich obrotów wentylatora, a drugi to właśnie czujnik wysokiego ciśnienia odłączający sprężarkę.
Ten pierwszy ma kable żółty i zielono-biały, czujnik wysokiego ciśnienia - nie pamiętam, ale to będzie ten drugi
Jeśli zewrzesz czujnik wysokiego ciśnienia ryzykujesz, że uszkodzisz sprężarkę lub inny element układu. Wprawdzie sprężarka ma zawór bezpieczeństwa, który przy bardzo wysokim ciśnieniu wypuszcza gaz w atmosferę, ale ryzyko zawsze jest. Zresztą - jeśli powodem niedomagania klimy jest zbyt duża ilość czynnika to upuszczenie gazu pomoże
  
 
Robert,
Rozmawiałem z elektrykiem który ostatnio grzebał mi przy klimie i po którego interwencji klima chodziła przez 3 dni bez zarzutu. Mówi że wyczyścił (w środku) styki przekaźnika dmuchawy - tego co tak mocno się grzeje (tej co tłoczy powietrze do kabiny), czy w takim przypadku i biorąc pod uwagę fakt że klima częściej załącza nie przez przycisk AC tylko po (nawet sekundowym) wyłączeniu dmuchawy, to wina może leżeć po stronie tego panelu sterowania nawiewem lub silnika dmuchawy ??
  
 
Cytat:
2006-07-06 21:43:11, pjacek26 pisze:
Robert, Rozmawiałem z elektrykiem który ostatnio grzebał mi przy klimie i po którego interwencji klima chodziła przez 3 dni bez zarzutu. Mówi że wyczyścił (w środku) styki przekaźnika dmuchawy - tego co tak mocno się grzeje (tej co tłoczy powietrze do kabiny), czy w takim przypadku i biorąc pod uwagę fakt że klima częściej załącza nie przez przycisk AC tylko po (nawet sekundowym) wyłączeniu dmuchawy, to wina może leżeć po stronie tego panelu sterowania nawiewem lub silnika dmuchawy ??



Są dwa rodzaje paneli. Jeden ma proste przyciski klimy i obiegu wewnętrznego, a drugi realizuje te funkcje przy pomocy układów elektronicznych. W pierwszym przyciski działają jak np. włącznik halogenów - wciskasz - działa, wciskasz jeszcze raz i przycisk rozłącza, przy czym słychać klikanie zapadki blokującej pozycję włączoną. W drugim przyciski działają jak włącznik ogrzewania szyby.
Niemniej jednak oba panele sterują klimą w ten sam sposób.
Jeśli podejrzewasz, że włącznik szwankuje po prostu obejdź go i zewrzyj na krótko.
Wyjmij panel i odłącz kostkę i zewrzyj kabelki styków 7 i 8, podłącz panel i sprawdź klimę. Styk 7 wysyła do komputera informację o włączeniu klimy. Kabelek ma kolor zdaje się brązowy z białym paskiem, styk 8 - żółty kabelek. Na styku 8 pojawia się +12V po włączeniu stacyjki.

Poza tym zastanawia mnie grzane się przekaźnika dmuchawy. Możesz go wyjąć i dmuchawa będzie działać na pierwszych trzsech biegach. Przekaźnik włącza się tylko na 4 biegu.
  
 
Ja się podłączę pod wątek,może będzie ktoś mądry i doradzi.
Espero 1,8 bez gazu,manual. Jakiś czas temu wywaliło bezpieczniki od klimy.Okazało się,że spaliła się dioda w panelu sterowania kliamtyzacją.Ot tak bez powodu.Panel wymieniony,wszystko ok.Minęły 2 miesiące znowu to samo.Padła dioda w panelu.Co jest do k.... nędzy?
Sama klima jako taka jest sprawna.Po spięciu na krótko,z obejściem panelu chłodzi aż miło
  
 
Działa wreszcie !!!
Udało sięchyba !!
Według przepisu Roberta S ze zworką klima hula, bez zworki jest lipa tak jak pisałem !
Co prawda są tam nieco inne kolory kabli niż na schemacie (zamiast biało brązowego jest biało niebieski), ale doszedłem i jest git, tylko panel wymienić.
Dzięki za pomoc, szczególnie Robertowi S któremu przy najbliższej okazji stawiam browarki do upadłego
Pozdrawiam