Dziwne objawy dmuchawy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie po 300 - 400 km z klimą wentylator w dmuchawie chuczy mi trochę mocniej, ale słabiej wieje na 4 wieje jak na 1 -2 jak ostygnie wszystko wraca do normy. Miał ktoś takie cuda? Co to może być ?
  
 
Diagnoza z Golfa III:

Znajomy miał podobne objawy. Wystarczyło oczyścić (odkurzyć) kanały dolotowe powietrza z zewnątrz. Nie obyło się również bez demontażu wiatraka dmuchawy w celu dokładnego oczyszczenia.

Po tych operacjach czyszcząco konserwujących wszelkie objawy ustąpiły jak ręką odjął.

Może u Ciebie też gdzieś się jakieś badziewie osadziło i wirnik przy dłuższej pracy zaczyna się grzać i stąd może te dziwne odgłosy.
  
 
jadąc z powrotem 500 -600 mniej klimę używałem i takiego efektu nie miałem
  
 
Może to prostu lód na parowniku osłabiał przepływ powietrza?
  
 
Cytat:
Może to prostu lód na parowniku osłabiał przepływ powietrza?



Na 100% tak właśnie było !!
Możliwe, że masz ciut za mało czynnika w układzie i dlatego klima mrozi bardziej niż zwykle.
  
 
Można też rzucić okiem na przekaźniki, ten od klimy jest tuż obok tego od 4-go stopnia dmuchawy, i podczas pracy klimy oba zajebiście się grzeją, ewentualnie też może coś w panelu (u mnie coś tam poszło i szło niższe napięcie na sprężarkę klimy, walczyłem z tym kilka miesięcy zanim się kapłem o co chodzi)
  
 
Cytat:
2006-07-10 21:46:05, JaRabbit pisze:
Może to prostu lód na parowniku osłabiał przepływ powietrza?

jest to całkiem możliwe, bo chłodzi bardzo dobrze. W czasie jazdy maiłem na 1 a były wysokie obroty to sprężarka mocno dawała.
  
 
Napisałem to z własnego doświadczenia,bo miałem podobny przypadek.
Po postoju, jak wypłynęło od cholery wody z zamrażalnika wszystko wróciło do normy
  
 
Mnie właśnie dzisiaj znajomy dobijał klimę w Fieście i dowiedziałem się, że prawidłowo w klimatyzacji samochodowej czynnik ma odparowywać w temp. ok +3C. Więc temperatura powietrza wypływająca z kratek absolutnie nie powinna być niższa niz te +3C (powinna być a granicach +6 do+10C).
Jeżeli jest niższa to jest coś nie teges z układem chłodniczym (najczęściej za mało czynnika).