Kilka pytan OMEGA 2000 2.2 16V benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Kupilem niedawno dosc przypadkowo samochod jak w temacie.

Mam w zwiazku z tym kilka pytan:

1. Musze wymienic wydech od katalaizatora do konca. Niestety nigdzie w Szczecinie nie ma. Sa oryginalne do sprawdzenia z niemiec w cenie 2,5 kzl. Przegladalem katalogi pasowaly by od V6 i 2,5 TD, wystarczy koncowki do koncowego tlumika przerobic, w zwiazku z tym pytanie ktory zastosowac TD, czy V6, bo oczywiscie oryginalny ze wzgledu na cene odpada.
2. Czy silowniki przednich dzwi do ponoszenia szyb pasuja od wesji Omegi z 1998r ?
3. Ktory przewod paliwowy jest zasilajacy, a ktory jest zwrotny patrzac od strony grila?
4. Lekko drga mi pedal sprzegla - pulsuje podczas wyciskania - co moze byc?
5. Pod maska jest kilka wiazek przewodow konczacych sie zlaczami nigdzie nie podlaczonymi... to normalne w Omedze.. czy juz polowy czegos nie mam lub kiedys byl inny silnik?
6. Wymieniac plyny w skrzynik biegow i tylnym moscie ? - dosc trudno znalesc specyfikacje o parametrach tych plynow.

Pozatym samochod jest piekny, wspanialy... swietna widocznosc... chcociaz ciezko sie zbiera.

Pozdrawiam
  
 
Ad 1. Powinien pasowac od 2.0 XEV z 99r
Ad 2. Powinny pasowac z rocznikow 98-99
Ad 3. Nie wiem
Ad 4. Sprzęglo do wymiany
Ad 5. Tak ma być.
Ad 6. Przynajmniej sprawdz poziom. Ja proponuję wymienić
Ad Pozatym. Wiemy Ale ten silnik ma kopa bo sam widziałem. Ciężko się zbiera? Niemożliwe.

p.s.
Jak coś pochrzaniłem to proszę o poprawkę
  
 
Sprawdzalem w kilku firmach.. nikt nie ma wydechu. Pojawily sie zminany po wprowadzeniu 2.2. Dlatego pytanie, czy lepiej przerobic od 2.5 Td, czy V6 beznzyna.
Sprzeglo wymienie - pewnie bylo, ale ile moze kosztowac? Nowe, uzywane ?
Co do zbierania sie.. jedynka jest krotka - troche rwie, szybko wchodzi na obroty - brak mocy, 2 i 3 ok.. szczegolnie w zakresie od 3000 obrotow, jednak czesto przy wyprzedzaniu trzeba redukowac, moze to wina sprzegla ze przepuszcza-rwie. Pozniej do 140 idzie jak bajka... wiecej nie sprawdzalem.
Mam na 5 biegu przy 100 km/h 2500 obrotow - ok?
  
 
Znalazlem magika od tlumika Wyminiel wszystkie 3, praktycznie z calymi rurami ... za 500 zl z robocizna. Spawal te rurki z 2 godziny

Magik powiedzial jeszcze, ze przy kolektorze jest za glosno, jednak ja nic nie wdzie - moze byc pekniety kolektor, jak nie widac spalin?

Dodatkowo chyba bieze za duzo oleju ( dwie kreski na bagnecie na 500 km) - opcji jest sporo, co do przyczyny . Zastanwaim sie tylko czy mozna tak jezdzic?

Slychac stukanie w silniku, nawet na rozgrzanym. Poczytalem na forum - chyba bede jezdzil az sie rozleci

Zbiornik wyrownawczy plynu chlodzacego po jedzie jest prawie pelny - tak ma byc? Oczywscie jak ostygnie to jest lekko ponizej poziomu maksymalnego.

AHA.. jechalem ponad 190 lecz juz autostrada sie konczyla.. moze innym razem sprawdz VMAX.

Pozatym super - na razie

Pozdrawiam
  
 
A dupa ci się poci na fotelu w czasie jazdy?
Szum wiatru też słychać przy szybszej jeździe.
No i paliwo ubywa ze zbiornika.
Tak ma być...
  
 
W poprzednich kilku samochodach, nie bylo widac znaczacego wzrostu plynu w zbiorniku, widocznie w Omedze ma tak byc. Dziekuje za profesjonalna odpowiedz.