MotoNews.pl
  

Problem z gazem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam beemke 316i 1,6l na gaz.. niestety nie mam sekwencji.. czasem strzela mi w kolektorze.. Wymienilem swiece i przewody ale nie pomaga. Co moge jeszcze zrobic ?? Pomozcie please...
  
 
Specem od gazu nie jestem ale stawiałbym na cewkę zapłonową, kopułkę lub palec rozdzielacza. A mieszankę masz dobrze wyregulowaną?
Pozdrawiam
  
 
Kurcze no nie wiem , w warsztacie mowia ze tak. ale jak moge miec pewnosc ??
  
 
ja tez mam 1,6 i na gazie typu "oszukany wtrysk" jak i wiekszosc, i nie mam zadnych problemow...
jesli kable sa nowe (i sprawne) oraz swiece takze to nie powiniennes miec przy dobrze wyregulowanym gazie zadnych problemow...cewka ok?
czy uruchamiasz auto na benzynie i obrotami silnika przelaczasz na lpg? w jakich momentach ci strzela? moze jednak masz zle wyregulowany ten gaz, i np po zgaszeniu silnika zostaje ci za duzo gazu ktory sie nie spala w kolektorze dolotowym i przy powtornym uruchomieniu wybucha?
napisz kiedy ci sptrzela i jak czesto
  
 
Niestety nie jestem specem wiec nie wiem czy cewka jest sprawna ?? (jak to sprawdzic ?) A strzela mi w czasie jazdy - nie widze zadnej szczegolnej zaleznosci. A tak a propos zgadza sie - przelaczam obrotami.. Moze cos zaradzicie bo zona ktora jezdzi juz sie wkurza, a te losie z warsztatu umywaja rece. Z gory dziekuje
  
 
moze ktos zna jaka skuteczna procedure dojscia do sukcesu w tej sprawie zeby nie wymieniac polowy samochodu ?? Bylbym bardzo wdzieczny !!
  
 
Kolego cudów nie ma. Skoro zainwestowałeś w instalację niesekwencyjną, to niestety należy w pierwszej kolejności wyeliminować możliwe przyczyny niesprawności układu zapłonowego. Zacząć trzeba od świec, przewodów, cewki zapłonowej.(to nie jest pół samochodu). Jak juz to wyeliminujesz to niestety trzeba sie udac do warsztatu który posiada aparature do regulacji instalacji gazowej. Z reguły w zakładzie montującym instalacje są takie urządzenia(co nie znaczy że właściciel potrafi przeprowadzić regulację) to naprawde trzeba umiec zrobić. Więc szukaj w swoich okolicach dobrego warsztau. Ja moge ci polecić warsztat w opolskiem w miejscowości Nysa. Gość robi super i nie jest drogi. A tak powaznie to kolejnym punktem (napewno dobry mechanik od gazu to potwierdzi) odległość od parownika do punktu dostarczenia gazu do kolektora dolotowego nie powinna wynosić więcej niż (różne wersje parowników) średnio ok. 30 cm. jeżeli jest więcej trzeba przenieśc parownik w inne miejsce. No i to by było narazie tyle. Sorki za przydługi tekst.
  
 
dziekuje za rade. Zrobie jak piszesz - mam nadzieje ze to pomoze.
  
 
Wnerwiające jest strzelanie.
1 zacznij od świec
2 regulacja gaz-powietrze, tak aby gaz nie zostawał w kolektorze
3 jeżeli nie masz dziury w obudowie filtra powietrza to - wytnij około 5-7 cm średnicy w górnej części przedniej ścianki pionowej
4 wg niektórych to nie nie ma sensu, wręcz są przeciwnikami, ale u mnie się sprawdza - gaz TYLKO na STATOIL lub BP

To wszystko to sposoby i zalecenia mojego gazownika. Tylko raz mi strzeliło, na moje własne życzenie, zalałem inny gaz.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:

Mam beemke 316i 1,6l na gaz.. niestety nie mam sekwencji.. czasem strzela mi w kolektorze..



Zmień mechanika od gazu ja na takiej instalce jeżdźę taką beemką już ponad rok i ani jednego strzału ,nie zmieniałem świec , kabli , filtrów itp. jedyny ból to spalanie które w trasie wynosi 9l a w mieście 12
  
 
jeżeli masz świece, kable, cewki w pełni sprawne. To pozostaje Ci "lewe" powietrze.
  
 
Wszystkim serdecznie dziekuje za pomoc.
decyzja zapadla. pozbywam sie tej instalacji a zakladam sekwwencje.
Oby z sukcesem.
Wszystkim Beemiarzom gumowych drzew...
  
 
najpierw sobie przekalkuluj kiedy ci się ta sekwencja zwróci??
nie wiem czy jest sens,ja na twoim miejscu jeszcze bym się zastanowił czy warto pchać kasę w sekwencję do silnika 1.6.zrobisz jak zechcesz,twoja kasa ale moim zdaniem nie warto!!
  
 
Popieram kolegę. Ale zaraz pewnie się odezwą przeciwnicy i zwolennicy instalacji z sekwencją. Ciekawe że jak montowałem swoja instalacją (sierpień 2004 rok) też rozglądałem się za sekwencją. Szukałem długo odpowiedniego warsztatu znalazłem i... gość bardzo szybko przekonał mnie do założenia instalacji zwykłej ale ze sterownikiem sondy lambda oraz silnikiem krokowym(ponoć to teraz standard) regulujacym dopływ gazu. Pomimo plastikowego kolektora dolotowego(silnik M50) gość dał mi gwarancję prawidłowego działania tej instalacji (na piśmie). Od tej pory przejechałem ponad 40 tys i nie strzelił ani razu nie prychnął a i spalanie jest na przyzwoitym poziomie Przy średniej prędkości 130 km/h spala 12 litrów gazu(sprawdzane na "gierkówce" z warszawy do częstochowy) Przyspiesza normalnie i nie widzę potzreby zmiany na sekwencję. Dlatego dziwię sie że kolega zdecydoawł sie na zmainę instalacji trzeba było tylko dobrze to wyregulować im powinna hulać.
  
 
Cytat:
Wszystkim serdecznie dziekuje za pomoc.
decyzja zapadla. pozbywam sie tej instalacji a zakladam sekwwencje.



Po co za dużo masz kasy?

Cytat:
gość bardzo szybko przekonał mnie do założenia instalacji zwykłej ale ze sterownikiem sondy lambda oraz silnikiem krokowym(ponoć to teraz standard) regulujacym dopływ gazu. Pomimo plastikowego kolektora dolotowego(silnik M50) gość dał mi gwarancję prawidłowego działania tej instalacji (na piśmie).



Mam dokładnie taką samą i zero strzałów

A tak na marginesie możesz wrzucić fotkę swojej instalacji?
  
 
To będzie problem bo aktualnie jestem w Afganistanie. A autko jest na parkingu pod Warszawą
  
 
też pamiętam jak rok temu wszyscy odradzali mi zwykłej instalki i namawiali mnie na sekwencje - nie zdecydowałem sie bo uznałem ze w Polsce nie ma odpowiednich fachowców od sekwencji ( jak narazie ) założyłem instalację Landi Renzo 2 gen. i nie mam najmniejszych problemów - nie mówiąc o tym że pali w miarę mało a regulując samemu mieszankę nie raz mając nawet źle wyregulowaną tylko raz przez rok usłyszałem lekki strzał w kolektor a tak nigdy- dbam o czystośc kabli , wymianę świec i myślę że to jest podstawą - nawet przy sekwencji trzeba o tym myśleć . :]


[ wiadomość edytowana przez: NIMNUL dnia 2006-07-11 08:35:26 ]