Dziwne Stukanie Powyzej 4000RPM (C20NE)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..Oma A 2.0 8V 1991r - przebieg 134tyś. Rzadnych wycieków, płyny tak jak powinno być. Dokładnie wczoraj dosłuchałem sie jakiegos dziwnego stukania. Kiedy obroty dochodza do 4000RPM spod maski wydobywa sie jakies dziwne stukanie, w sumie nie wiem do czego to porownać , moze do odgłosy padnietych popychaczy...


..Kiedys mialem cos podobnego ale klepanie zaczynało sie juz powyzej 1500obr i okazało sie ze pierscionki staneły..


..Jak myslicie co to moze byc?

PS: Cali mialem z C20NE tam na wskaznikach temp. przed kreska 90stopni, w omie praktycznie albo 90 albo lekko ponizej, i dziwna tendencja - jade szybciej - temp 90stopni, zwalniam - spada ponizej - co to sie dzieje dziwnego z moja Oma?


[ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2006-07-09 18:17:35 ]
  
 
Cytat:
2006-07-09 18:17:06, AndrzejMT pisze:
dziwna tendencja - jade szybciej - temp 90stopni, zwalniam - spada ponizej - co to sie dzieje dziwnego z moja Oma? [ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2006-07-09 18:17:35 ]


Uszczelka pod głowicą.
  
 
..Z tego co widać, była niedawno wymieniana bo jest swieża.. Hmmm.. Myslisz ze to jest przyczyna?

..A co ze stukami?? ..Nie lubie jak cos nie tak z moja Oma
  
 
Cytat:
..Oma A 2.0 8V 1991r - przebieg 134tyś.



Hmm, a gdzie taką "rodzynkę" znalazłeś ? Wydawało mi się, że jeżdzę niewiele, a i tak wychodzi z półtorej raza więcej rocznie...
  
 
Cytat:
2006-07-09 19:07:20, AndrzejMT pisze:
..Z tego co widać, była niedawno wymieniana bo jest swieża.. Hmmm.. Myslisz ze to jest przyczyna? ..A co ze stukami?? ..Nie lubie jak cos nie tak z moja Oma


Jesteś pewien ,że była niedawno wymieniana?
Czy tylko się domyślasz?
Ktoś mógł spartaczyć i trzeba będzie wymienić jeszcze raz.
Co do stuków , to może być wiele przyczyn :
-Popychacze hydrauliczne
-Wałek rozrządu
-Panewki itp.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-07-09 19:29:22 ]
  
 
Cytat:
2006-07-09 19:12:44, salmon pisze:
Hmm, a gdzie taką "rodzynkę" znalazłeś ? Wydawało mi się, że jeżdzę niewiele, a i tak wychodzi z półtorej raza więcej rocznie...



..Znalazł ja kolega SebyOmega głęboko za zachodnia granicą ..Ksiazka serwisowa do konca


Cytat:
2006-07-09 19:26:26, autoseba pisze:
Jesteś pewien ,że była niedawno wymieniana?
Czy tylko się domyślasz?
Ktoś mógł spartaczyć i trzeba będzie wymienić jeszcze raz.
Co do stuków , to może być wiele przyczyn :
-Popychacze hydrauliczne
-Wałek rozrządu
-Panewki itp.



..Jutro zrobie zdjecia Wyglada na swieze - i jestem pewien na 100% ze było robione
..Wydaje mi sie ze jesli popychacze to było by słychac i na niskich obrotach .. Choć u mnie to raz słychać raz nie.. Moze jak robiona byla uszczelka czy cos to nie spuscili oleju ze szklanki i wypadało by zalac swiezy olej ..Wałek hmmm - odpala idealnie, ciagnie jak wsciekly, spalanie w trasie koło 6,7l/100km, zadnego dymka nie puszcza nic a nic..

..Oma zagadka - az mi zal zdejmować głowice
  
 
sworzeń tłoka ma luz w panewce korbowodu. To też jedna z możliwych przyczyn stuków
proponowałbym dokłdnie osłuchać u dobrgo mechanika ten silnik stetoskopem i nie porywać się na rozkręcanie silnika zbyt pochopnie.


Cytat:

Cytat:


2006-07-09 18:17:06, AndrzejMT pisze:
dziwna tendencja - jade szybciej - temp 90stopni, zwalniam - spada ponizej - co to sie dzieje dziwnego z moja Oma? [ wiadomość edytowana przez: AndrzejMT dnia 2006-07-09 18:17:35 ]


--------------------------------------------------------------------------------

uszczelka pod głowicą



W przypadku omegi A ta diagnoza jest całkowicie chybiona!
Niech wypowiedzą się inni użytkownicy C20NE lub innej benzynowej A

taki objaw mógłby być niepokojący w omedze B ale z własnego doświadzczenia i użytkowania kilku opli (senator/omega) z lat 80 i początku 90 wiem, że to coś jest całkowicie normalnym zjawiskiem i nie jest spowodowane awarią uszczelki czy też głowicy
Mowa oczywiście o wahaniach w zakresie pola "niebieskiego" do "kreski" ponad wskazanie 90 st na wskaźniku w omedze A. Wskazówka na "czerwonym" polu jak wiadomo już nie jest normalnym objawem




[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-07-09 20:34:44 ]
  
 
..Jutro jade dokładnie sprawdzić co i jak i dam znac jaka diagnoza ..
  
 
..Autoseba miałes racje - przyczyna jest wałek >> Do wymiany + dzwigienki zaworowe na jednym z cylindrów i bedzie ładnie pieknie..

..Mam SEH-owski wałek i kompa, gorzej z instalacja, dzien lutowania ale chyba nie bede kombinował i wymienie na serie