| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jaceekn 125p Lublin | 2005-11-09 01:28:45 czy głowice od 2.0 dohc mozna zalozyc do 1,6 dohc na tłokach 84mm?czy duzo spadnie stopien sprężania i bedzie odczuwalne pogorszenie osiagów?był juz post ze głowice od 2,0 mozna zalozyc do 1,8 i bedzie niewielki spadek stopnia sprężania ale ja jestem ciekaw czy mozna ja wlozyc takze do 1,6.a moze glowice od 1,6 i 1,8 sa takie same bo w koncu w obu przypadkach tloki maja wypukle denka? |
![]() DAGBAR ATU PLUS WIELUŃ | 2005-11-09 12:02:35 Nie jestem pewien na 100%, ale na99% nie będzie pasować. |
jaceekn 125p Lublin | 2005-11-09 12:11:05 czemu?za bardzo spadnie stopien spręzania i nie da sie jezdzic?bo głowice od 1,6 (na tłokach 84mm) maja wszystkie otwory w tych samych miejscach co 1.8 i 2.0 nawet uszczelki pod głowice są takie same (z wyjatkiem malego nieistotnego szczegolu).czy komory spalania az tak bardzo sie roznia ze nie mozna zalozyc 2.0 do 1.6 skoro mozna do 1.8? |
jaceekn 125p Lublin | 2005-11-09 15:00:53 dzieki za odpowiedz tylko jestem ciekaw czy bedzie odczuwalna roznica w osiagach bo głowica od 2.0 ma podobno bardziej wybrane komory spalania niz głowica 1.6.wiec jak zaloze głowice od 2.0 do silnika 1.6dohc to pewnie spadnie stopien sprezania tylko czy w takim stopniu ze bedzie to znacznie odczuwalne? |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-11-09 18:16:01
Można.
Nie sądzę, że w normalnej jeździe będziesz w stanie to odczuć. Jeśli stopień sprężania lekko spadnie a dotyczyć to będzie tylko wersji silnika 1.6 z tłokami o wzniosie denka 4,5 mm (przy wzniosie 5,8 mm - nie ma żadnych obaw, ale przy 8 mm to już trzeba uważać, żeby w drugą stronę nie przedobrzyć) - to zwykła profilaktyczna operacja planowania głowicy o najnormalniejszą warsztatową, naprawczą wartość (0,3-0,5 mm) , dokonana przed jej montażem, załatwi sprawę. |
jaceekn 125p Lublin | 2005-11-10 23:27:32
To były tez tłoki o wzniosie denka 8mm?W jakich silnikach? |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-11-11 09:36:46 Garby 8 mm były m.in. w silnikach Ritmo 105 TC. |
jaceekn 125p Lublin | 2005-11-14 21:17:23 w uszczelce w bloku i głowicy od 1.6 (a przynajmniej w moim tak jest) z przodu przed pierwszym cylindrem nie ma takiego malego otworu przez ktory przeplywa ciecz chłodzaca |
Michallodz Ford Granada łódz | 2005-11-15 22:34:06 Bloki 1,6 z argenty po 1981 typ 132.A miały juz ta dziurke (tak wynika z opisu na niemieckiej uszczelce pod głowice |
kuras180 Otmuchow | 2006-07-16 15:26:59 Witam
Mam takie pytanie czy glowica od 1.6 dohc z fiata 131 jest taka sama jak w 2.0z argenty chodzi mi o srednice zaworow i komore spalania. |
tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-07-16 16:55:26 To zależy jakiej średnicy są tłoki w tym 1.6. Argenta 2.0 ma fi 84 a 1.6 były dwie odmiany - fi 80 i fi 84. Jeżeli średnica tłoków jest ta sama to będzie pasować. |
kuras180 Otmuchow | 2006-07-16 17:23:07 zapomnialem to 1.6 jest na tlokach 84 to czyli glowica jest identyczna jak w 2.0?? |
tom_stm Miłośnik FSO Warszawa-Wesoła Stara Miłosna | 2006-07-16 20:06:56 Identyczna nie jest, różnią się kształtem komory spalania. Będzie pasować |
kuras180 Otmuchow | 2006-07-16 23:38:44 I o to mi chodzilo dzieki bardzo |
MILES125 Miłośnik FSO Lada 2107 PŁOCK | 2006-08-04 17:47:26 Podpinając się pod temat
Mam głowicę od 2000 dohc w częściach, martwi mnie natomiast tylko w jaki sposób najprędzej można dopasować płytki grubościowe do odpowiedniego zaworu. Jest ich 8 a każda ma prawie inny wymiar |
Cyneq Miłośnik FSO Wrocław | 2006-08-04 18:10:30 Założyć dowolnie, zmierzyć luzy, dla każdego zaworu policzyć luz bierzący+grubość płytki, od tej wartości odjąc luz wymagany i masz wymaganą grubośc płytki. Jeśli któraś stara płytka podpasuje na nowy wymiar to przełożyc tam gdzie pasuje, po reszte nowych iść do sklepu.
|