| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-07-31 01:06:09 dzis w upalny dzien, stwierdzilem ze garage to najchlodniejsze miejsce.. a zeby nie siedziec w nim bezczynnie, postanowilem zajac sie POTENCJOMETREM PRZEPUSTNICY. jako ze ostatnio wszyscy o to pytaja... zamieszam kilka fotek i porad jak sie do niego dobrac:
umieszczony jest on po prawej od monowtrysku i wyglada tak:
na odwrocie jest umieszczone ramie, ktore jest przesuwane przez cypel z przepustnicy... zeby rozebrac potencjometr nalezy odkrecic srobke
nastepnie, malutkim wiertelkiem rozwiercamy plastikowe grzybki (niestety zasada dzialania nitu, trzeba je zniszczyc) zaznaczone czarnymi strzalkami. pozniej, wkladamy malutki srobokrecik lub nozyk do tapet w miejsca zaznaczone niebieskimi strzalkami (najlepiej te miejsca sie nadaja) i podwazamy do gory, naciskajac na odwrocie na bolec po ramieniu.
po otwarciu jedna czesc wyglada tak:
a druga tak:
a teraz chyba najprzydatniejsza rada: jesli izolacja na przewodach kruszy wam sie w rekach, warto ja wymienic. problemem jest klej ktory zastosowano do przyklejenia plytki z sciezkami do obudowy. zeby to rozkleic, uzyjcie nozyka do tapet. kiedy wam sie juz uda, zeby zabrac sie do wymiany przewodow, musicie sie pozbyc jakos kleju w ktorym one sa zatopione i przylutowane do blaszek. najlepszym i najlatwiejszym sposobem (klej jest bardzo twardy!!) jest uzycie lutownicy paluszkowej. poprostu jak sie rozgrzeje naciskacie nia na klej a on sie nie topi tylko kruszy
calosc jak juz zrobicie, najlepiej zalac nowym klejem. najlepszy do tego celu jest klej na goraco (taki w paleczkach ktore wklada sie do pistoletu) zalewacie kabelki i szubko zakladacie obudowe. pozniej nakladacie druga czesc obudowy, i miejsce po plastikowych grzybkach tez zalewacie klejem. calosc mozna zalozyc
podsumowanie: po zrobieniu tego, auto nadal lapie mula, ale szybciej z obrotow zchodzi..nie trzyma sie przez kilka sekund na powiedzmy 2 tys i dopiero spda.. tylko od razu spadaja do 1 tys |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-07-31 01:08:10 No trudno... ![]() |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-07-31 01:10:00 sorki za jakosc fotek.. cosik aparat kiepsko je robi.. nie ja
o co chodzi wilku? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-07-31 01:11:05 O apparatus ofkors. Gdzieżby inaczej. |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-07-31 01:13:24 najsmieszniejsze wilku jest to, ze nie mialem okazji go przemierzyc wsyslo mi gdzies miernik.. ale co sie odwlecze.... |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-07-31 01:14:58 Masz rację. Co się... I dokładnie się to Ciebie tyczy też. Za coś... |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-07-31 01:26:23
co to?? grozba jakas czy jak? nie kumam..... |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-07-31 13:34:22
wnioskujac po twoich wczorajszych postach Wilku, miales ciezki dzien. tak wiec puszczam w niepamiec to co napisales a twoja odpowiedz na privie takze traktuje jako brak ochoty do konwersacji. pozdr. |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-07-31 20:57:46 wlasnie przemierzylem opornosc.. zmienia sie plynnie... ale mam jedno pytanie: czy wartosc poczatkowa rezystancji powinna byc zerowa?? bo umnie zaczyna sie od 2 kilo omm [ wiadomość edytowana przez: liked dnia 2005-07-31 21:59:55 ] |
PUNIU Sympatyk FEFK stary rupiec-odjecha ... 97-200 | 2005-07-31 21:17:12 wkł do raczki i trza se poszukac tego parametru |
Henryk Kraków | 2005-07-31 21:38:48 Juz mu podałem prawidłowe wartości na GG |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-07-31 22:01:56
i ty brutusie przeciwko mnie?
tak na serio.. to mam ksero wkł i kazda strona jest na osobnej kartce... trudno sie szuka |
ZieleTDH Sympatyk FEFK ![]() Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2005-08-01 09:25:16 liked sory ale nie rozumiem Co Ty wkoncu zrobiles?? Zmieniles tylko kabelki?? Slaby jest w czytaniu ze zrozumieniem. ----------------- Tazz, Wilk Kopciuch Kombiak klasy E 2005r. 3.2 CDi Kopciuch Kombiak klasy C 2003r. 2.2 CDi Czerwony Gromiasty - KONIEC :( Niebieski Gruzik MK4 - 2.0 150HP Szybki Czarny Dachowiec 2.0 150KM |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-08-01 16:09:17 przeczyscilem w srodku potencjometr i wymienilem przewody .... |
ALLka Sympatyk FEFK A4/Łoś Aleksandrów Łódzki | 2005-08-01 16:10:40 a tak w ogole to do czego sluzy ten potencjomter koledze ponoc on siada i autko zaczyna wyc ale o sso chodzi dokladniej |
vic3 Escort MK5 1.4 CFi Wrocław | 2005-08-02 11:04:44
Mój jest w tych 50%.. Najśmieszniejsze jest to, że przy wymianie silnika mechanik wziął te gołe druty z których odpadła izolacja i owinął je wszystkie razem scotchem. Brawo... ![]() |
liked AR 156 SW Chorzów | 2005-08-02 18:35:42
nie ma za co.... podziekowania sie naleza ludziom ktorzy juz wczesniej cos robili w tej sprawie.. wilk, henryk i inni. a jak pozbywales sie tego kleju?? tak jak opisalem? |
Janek-S Sympatyk FEFK W163 ML430, Suzuki ... z okolicy Brodnicy | 2005-08-03 09:42:55 Dziękuję także Wilkowi, Henrykowi i innym.
Liked, prawdę mówiąc robiłem to przed północą, bez rozbierania potencjometru. Po prostu przelutowałem kable z końcówką. To badziewie rozbiorę w weekend, jak będę miał troszkę więc szasu. O efektach pracy dam znać. Aha, Te otwory do mocowania w potencjometrze wskazują na możliwość regulacji tego urządzenia poprzez przekręcanie go (dwa otworki w kształcie nerekowatym) Co prawda nie próbowałem tym kręcić, tylko założyłem jak było, ale zastanawia mnie co byłoby, gdyby potencjometr przekręcić "do przodu", tzn aby "na wstępie" był jeszcze bardziej otwarty. Czy wplynęłoby to na dynamikę silnika i spalanie? Ale to wszystko w łikent. Pażiwiom, uwidzim - skazał sliepak. |
Henryk Kraków | 2005-08-03 10:23:42
Mozesz go obracać( przy zamocowaniu ale w bardzo niewielkim zakresie).Oprócz otworów nerkowatych sama kostrukcja obudowy uniemozliwia duze ruchy.Jeżeli po zamontowaniu zrobisz reset kompa to on się nauczy ciut innych wartości początkowych ( wynikających z przesunięcia przy mocowaniu) i dostosuje do nowych wartości. |