E39 z jakim silnikiem polecacie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki byłby najlepszy silnik do tego auta rocznik 96-98 chodzi
o długie trasy 1600km w jedną stronę przerwa z tydzień dwa
i powrót 1600km większość po super drogach, ale i tu właśnie się zaczyna silnik 2800 byłby super lub 2500ccm ale zraziłem się do częstego problemu z klęczącymi popychaczami więc mam pytanie czy lepiej może wygląda ten temat w silniku 3500ccm za dieslem coś mnie nie ciągnie 2500tds w porównaniu do benzyny jest chyba bardziej kłopotliwy ( jak widać po postach - nie odpala, dławi się itd) znacznie częściej coś nie tak więc raczej benzyna górą ale chętnie poczytam co o tym sądzicie.
  
 
M52 w dobrym stanie nie ma szans zaklekotać. Polecam włąśnie 2.5 170 KM na trasę - ekonomiczne a 2 paczki poleci na luzie.
Pozdrawiam
  
 
mam 2,8 i najechane 190tyś! napisze tak: jest w hooooooooy wygodny na długie trasy w sam raz, bardzo ekonomiczny, bo można zejść do 7litrów! ale trzeba się nim odpowienio opiekować, bo czasem lubi sie coś zepsuć! może trafiłem na felerny model i to dlatego! ale ogólnie jestem zadowolony)))
  
 
jeśli chodzi o silnik to ja nie narzekam na mój tj. 3l diesel 177km.
  
 
Spoczko widzę że benzyna górą, a jeśli chodzi o silnik 3l diesla to już inna bajka i nie ten przedział cenowy ,a chodzi mi o 2500tds do którego nie mam przekonania choć prowdziłem e36 z tym silnikiem i daje radę to jednak zbyt często słyszy się o dłubaniu przy tej jednosce.
  
 
2,5TDS-a odradzam - częsty problem z głowicami, 3l diesla jaknajbardziej mogę polecić. Z benzynowych polecam M52 2800ccm. Miałem taki wcześniej i najmiejszych problemów z nim nie było. 2l i 2,5l nie mają taich osiągów a spalanie takie samo, katalog podaje różnicę między 2,0 a 2,8 ok 1l/100km. W rzeczywistości wygląda to tak, że nie jeden raz 2,8 mniej pali, jak nie jest popdjechany.

Elroy a co do Twojej 528 - Bardzo znajomo mi ten samochód podchodzi. Nie masz w niej przypadkiem skóry w takim nietypowym kolorze- łososiowym, telefonu Nokia (banan) na przystawce a pochodzenie jego jest z opolsiego?
  
 
Witam,
też szukam ciekawej e39 i szukałem opinii nt jak wyżej.
Większość osób doradzała mi 3 litrowego dieselka i chyba wolałbym zaczekać, dołożyć i kupić auto z tym silnikiem.
Zwłasza że silnik ten nie tylko doradzali fachowcy z serwisów bmw, koledzy fanatycy ale silnik ten był nagradzany jako silnik roku, a to też o czymś świadczy !!
Pozdro
  
 
Tiger81 skąd to wiesz?:> jak wiesz coś o tym samochodzie czego ja mógłbym nie wiedziec to miło byłoby gdybyś napisał) pzdR
  
 
Cytat:
2006-07-19 07:11:49, elroy_85 pisze:
Tiger81 skąd to wiesz?:> jak wiesz coś o tym samochodzie czego ja mógłbym nie wiedziec to miło byłoby gdybyś napisał) pzdR



Jak szukałem pierwszej E39 to właśnie tą chciałem kupić z tym ze nie mogłem się dogadać z gościem, coś kombinował. W każdym bądź razie wcześniej pisałeś ze ma przejechane 190tys. Ja śię do niego przymierzałem w połowie lutego 2005r i na tamtą chwile był prawie swierzo przywieziony z przebiegoem 198tyś, a gość sporo jezdził. Dzwonił do mnie gdzieś w połowie zeszłego roku i pytał czy już dokonałem zakupu? Ja coprawda moją 528i zakupiłem jeszcze w lutym ale wypytałem go i kilka szccegułów bo miałem troche zleceń na załatwienie E39 w dobrym stanie, a ona była dosyć czysta i zadbana, troche ubogi wypas ale już miała ponad 220tyś i dalej z ceną przesadzał.
  
 
Hmmm... Miałem w swoich łapkach E39 530 td, 525 tds i 540 V8. Oczywiście jednostka V8 dawała najwięcej frajdy, ale jeżdżąc chwilę dieslami jakoś nie miałem kompleksów na drodze , to raz, dwa to zużycie. Każde tankowanie po trasie wręcz sprawiało mi przyjemność, gdy wychodziło, że auto spaliło 7l ropy a ja większość czasu ciąłem 140 - 160.
Co dziwniejsze 525 jeżdziło lepiej od 530.
A i tak najbardziej kocham E23
  
 
2500tds ma negatywne opinie choć zdarzają się osoby które sobie chwalą i nie narzekają na awarie jest to też pewnie kwestia eksplatacji i szczęścia dość często spotyka się też problemy w benzyniakach z cykającymi zaworami i ja miałem też takiego pecha (e36 2500ccm) stąd teraz mam mieszane uczucia jaki silnik?
  
 
Cytat:
2006-07-19 07:29:00, TIGER81 pisze:
Jak szukałem pierwszej E39 to właśnie tą chciałem kupić z tym ze nie mogłem się dogadać z gościem, coś kombinował. W każdym bądź razie wcześniej pisałeś ze ma przejechane 190tys. Ja śię do niego przymierzałem w połowie lutego 2005r i na tamtą chwile był prawie swierzo przywieziony z przebiegoem 198tyś, a gość sporo jezdził. Dzwonił do mnie gdzieś w połowie zeszłego roku i pytał czy już dokonałem zakupu? Ja coprawda moją 528i zakupiłem jeszcze w lutym ale wypytałem go i kilka szccegułów bo miałem troche zleceń na załatwienie E39 w dobrym stanie, a ona była dosyć czysta i zadbana, troche ubogi wypas ale już miała ponad 220tyś i dalej z ceną przesadzał.


to może podobne auto jeździło po opolu, bo posiadam karte pojazdu z której wynika ze auto było przywiezione w sierpniu 2004, no trudno powiedziec! mam cichą nadzieję ze oglądałeś inną hehe 3m sie i dzięki, a jak ją kupowałem to miała 186tysiaków!
  
 
Cytat:
2006-07-19 19:24:19, elroy_85 pisze:
to może podobne auto jeździło po opolu, bo posiadam karte pojazdu z której wynika ze auto było przywiezione w sierpniu 2004, no trudno powiedziec! mam cichą nadzieję ze oglądałeś inną hehe 3m sie i dzięki, a jak ją kupowałem to miała 186tysiaków!




Całkiem możliwe choć w to wątpie bo ten kolor skóry jest rzadko spotykany. Wtedy miała blachy OPO 58HG. Jak chcesz to Ci prześle pare fotek bo mam ich troche tylko podaj maila.
  
 
TDS-y same z siebie sie nie psują(głowice pękają) troszke trzeba im w tym pomóc, choć to prawda, poprostu sa bardziej wyczulone na przegrzanie.
Nowe diesle nie podobaja mi się, jak TDS-a bez problemu mozna kręciś do 5tys, moc max cos koło 4800-4900(dokładnie nei pamiętam) to to nowsze mają bardzo waski zakres obrotów kiedy naprawde jadą (2tys-4tys) dla jednych to zaleta dla innych nie. Sam mam diesla i złego słowa na niego nie powiem, ale moim dieslem jak i TDS-em jakoś tak przyjemniej się kręci
Cytat:
to może podobne auto jeździło po opolu, bo posiadam karte pojazdu z której wynika ze auto było przywiezione w sierpniu 2004


wszystkie papiery mozna tanio kupić na allegro, m.in, udokumentowany przebieg z pieczątkami z serwisów BMW dla kazdego auta .

PS: Ostatnio na TVN TURBO w zakupie kontrolowanym była do kupienia E34 520-tka M50 od starszej pani, auto z 1991 roku i przebiegiem 77tys km . (Poniosło handlarzy przy programowaniu) miał też papiery na taki przebieg
Kumpel ostatnio kupił E34 535 z 1992 z przebiegiem 55tys km
  
 
u mnie na sport (skrzynia automat) silnik sie kreci do 4,5 obrotow na kazdym biegu. i mi osobiscie w zupelnosci to wystarcza
  
 
Cytat:
2006-07-20 12:30:41, furi_dp pisze:
u mnie na sport (skrzynia automat) silnik sie kreci do 4,5 obrotow na kazdym biegu. i mi osobiscie w zupelnosci to wystarcza


dlatego napisałem, że jednym to przeszkadza a drugim nie. w TDS na "Sporcie" kreci się do czerwonego z kawałkiem czyli chyba cos kolo 5100, przywiazuje do tego wage bo w moich żyłkach bardziej benzynka niż ropa płynie pzdr