Projekt 131 Abarth

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Postanowiłem założyć nowy wątek, w którym będę opisywał postęp prac nad moją drugą 131-ką, która w założeniu ma się stać tym:



Na razie zdobyłem (o czym pisałem w innym moim wątku) upragniony komplet poszerzeń do 131 Abarth i powoli zaczynam nad nim pracować

Wstępna i szybka przymiarka pokazała coś takiego:



Dziś zabrałem się za wyprowadzanie drobnych nierówności na masce i przednim pasie. Dodatkowo wyciąłem otwory we wlotach powietrza i spędziłem 2 godzinki z dremlem w ręku żeby ładnie wyprowadzić zaokrąglenia w kratkach wlotów powietrza na masce.
Moja żona złapała mnie przy pracy:



Maska w trakcie obróbki:



Przedni pas "w robocie"



Cały czas biłem się z myślami i wyborem samochodu, który ma się stać moim wymarzonym Abarthem. Początkowo chciałem przerobić moją obecną czarną 131-kę ale ostatecznie zdecydowałem, że stojąca już od jakiegoś czasu druga pomarańczowa dwudrzwiówka stanie się Alitalią Przynajmniej coś się z nią zacznie wreszcie dziać i nie zmarnieje Dodatkowym bodźcem było to, że pomarańcza ma przednie i tylne błotniki oraz maski w kiepskim stanie a te zostaną wymienione na nowe, które nigdy nie zardzewieją
  
 
No, ladny projekcik.
Kiedy koniec prac, 2008?
  
 
no pieknie to bedzie wygladalo az chcialo by sie juz obejrzec calosc ale wiem ze sie z takimi projektami zchodzi wiem to po sobie ale bedzie ladniutka Alitalianka
z checia bede zagladal na ten watek
nie dajmy zmarowac takich pieknych klasykow bo teraz takich juz nie robia
  
 
popieram projekt 4 rekami i nogami
  
 
zeby zapalu nie zabraklo w polowie prac moze byc kozak
  
 
fajny sprzęt będzie
  
 
Fajnie, fajnie, 131 jest bardzo ładnym autem, powiedzcie mi dlaczego obcnie marka Fiat nie znaczy nic wiecej niz panda i inne dupo szroty? Gdzie ten duch starszych aut udanych, nietypowych, orginalnych?
  
 
bo ludzi nie stać na nietypowe auta

131 abarth w malowaniu alitalii to jedna z najładniejszych oldschoolowych rajdówek imho. Powodzenia SerU
  
 
napisz panie kolego jeszcze jakies info dot pomaranczy, jaka podłoga blacha itd, czy z tym tez bedzie duzo roboty? chcemy wiedziec co Cie czeka zeby lepiej kibicowac
  
 
takie male rzezby



ale to je piekniejsze
  
 
Dzięki za podsycanie zapału do pracy ale tego to mi nie zabraknie-w końcu spełniam swoje marzenie . Bardziej martwię się o czas, bo tego zawsze jest mało a inne fury też trzeba robić żeby mieć kasę na robienie Alitalii.

Jeśli chodzi o stan nadwozia pomarańczy to trzeba dorobić podłużnice pod samochodem, wyspawać przednie słupki, zając się komorą silnika, mocowaniami/kielichami MacPhersonów, zrobić podłogę i progi. Najlepiej wygląda dach co i tak jest sukcesem prównując ją z moją czarną 131-ką, która nawet dachu nie miała Do tego dochodzi dramatyczny wręcz stan drzwi, które nie mają praktycznie dołu i trzeba będzie dorabiać i wstawiać kawałki płatów drzwi i dopasować dolne rynienki z drzwi poloneza trucka. Terminu zakończenia prac nie podaję (nawet tego przybliżonego) bo wiem, że i tak się to nie uda Ja nie jestem Boyd Coddington, który w 6 tygodni buduje samochód od zera (a szkoda, że nie jestem.... ). Po budzie przyjdzie czas na zawias i na to, co mnie najbardziej martwi: silnik i przeniesienie napędu
  
 
Witam projekt bardzo mi sie podoba
no i jeszcze te barwy!!
zycze powodenia i szybkiego bezproblemowego ukonczenia repliki

PS: mozna wiedziec zkąd i za ile dorwałeś te plastiki?
  
 
Skąd to chyba nie jest tajemnica-zrobil je dla mnie Tomek Cecot-Walezy i muszę go pochwalić bo się naprawdę przyłożył . Tajemnicą pozostanie za ile to kupiłem ale powiem, że warto było. Wymyśliłem nawet takie hasło: marzenia się spełniają-trzeba tylko wiedzieć do kogo zadzwonić
  
 
tak jak pisalem bedzie cudo jak skonczysz a propo rally ta 500 z atrapa od land rovera to poraszka dla mnie
  
 
nio moze akurat nie udana do konca ta atrapa... nio ale reszta-potworek
  
 
ojjjj będzie piekny monster powodzonka w pracach i zdawaj relacje z parc na bierząco
  
 
zawias tył seria czy kopia tego z abartha??

projekt piękny...
pisz o postępie prac,wklejaj foty...

powodzenia i dużo wolnych chwil na 'spełnianie marzeń'

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
nic dodac nic ujac powodzenia w spelnianiu marzenia

-----------------
Franky Garage
  
 
Co do zawiasu to na razie będzie sztywny most ale jak tylko coś z Walezym wymyślimy (właściwie Walezy już wymyślił i coś tam już zaczyna knuć ), to powstanie tył niezależny . Na razie i jemu i mnie najbardziej prawdopodobne wydaje się zaadoptowanie zawiasu z BMW E30-nie dość, że "stosunkowo" najmniej kombinowania, to szerokość odpowiednia do wypełnienia tylnych nadkoli a i mosty występowały w mocniejszych wersjach ze szperą seryjnie

Wracając do postępu prac nad Alialią to dziś rozbierałem nadwozie i dzięki Bogu, że praktycznie wszystko będzie z włókna bo blach to ten samochód ma niewiele Wewnęrzne tylne nadkola po wycięciu błotników okazały się kompletnie przerdzewiałe (całe szczęście, że idą weg), tylny pas po zdjęciu lamp wygląda tragicznie, ranty pod uszczelkami bagażnika do dorabiania i inne tego typu kwiatki Każdy etap udokumentowany jest fotkami ale wrzucę je dopiero w sobotę albo niedzielę bo garażowy komp u mnie na wsi nie dogaduje się z moją cyfrówką
  
 
chwila... duzo tych blotnikow wycinales?
moze jakis kawalek sie kosie nada
ew. moze sobie wlozysz szybki z poliweglanu do drzwi