MotoNews.pl
  

Trzęsie przy rozpędzaniu się...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam problem ze swoim essem. Otóż gdy mam zamiar szybko rozpedzic go na 2-ce, 3-ce i wciskam gaz w podłoge, czuje takie jakby bujanie sie całego samochodu. Bujanie na boki, prawa lewa strona (takie bujanie które jest u mnie można przyrównac do jazdy na rowerze który na kompletnie scentrowane koła) - moje koła są proste i wyważone. Z tego co zauważyłem to bujanie nie jest zależne od predkości, ale od wysokości obrotów, im wieksze tym bardziej buja, a wrecz rzuca. Bujanie czuć na budzie samochodu, kierownica idzie prosto, moge ja puścić i nawet fodzik jedzie po prostej linii.
Czy winna może być poduszka silnika lub skrzyni?
Coś muszę z tym zrobić bo wydaje mi sie że przy wyższych obrotach przekraczam ponaddzwiękowa, dlatego się tak wszystko trzęsie
Proszę o rady...
  
 
gumy na wachaczach wymień, i sprawdź też łączniki stabilizatora, jak dla mnie to pierwsze
 
 
Tyleje wahacza nowki sztuki, łaczniki też, gumy stabilizatora również nowe... Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
  
 
ja bym zawichy nie obwiniał , skoro napisałeś że kiera idzie równo

prędzej poduchy silnika , a na postoju jak gazujesz to widać że silnik się trzęśnie bardziej niż powinien
  
 
Jedyne co zaobserowałem to to, że silnik jakby ruszał się przód tył (na postoju). Podczas jazdy widać także że lekko rusza się lawarek zmiany biegów przy naciśniędiu gazu do tyłu, przy puszczeniu do przodu...
Tyle z moich obserwacji... Zauważyłem także ze to bujanie najsilniejze jest przy około 3000obr/min...
  
 
A czy sprawdzales poduszke od skrzyni biegow ta ktora jest zamontowana z tylu bo ja mam oberwana i tez mam takie objawy
  
 
Cytat:
2006-08-09 09:42:38, GrzEE pisze:
Jedyne co zaobserowałem to to, że silnik jakby ruszał się przód tył (na postoju). Podczas jazdy widać także że lekko rusza się lawarek zmiany biegów przy naciśniędiu gazu do tyłu, przy puszczeniu do przodu... Tyle z moich obserwacji... Zauważyłem także ze to bujanie najsilniejze jest przy około 3000obr/min...



jak tak to na 99% obstawiam poduchy silnika albo skrzyni
  
 
Cytat:
2006-08-09 16:58:47, mss pisze:
jak tak to na 99% obstawiam poduchy silnika albo skrzyni


Zgadzam sie!Warto posprawdzac te poduszki pod silniku i kolo skrzyni biegów.Twój opis wskazuje że może to byc to...
  
 
Ale którą z nich obstawiacie. Nie będę narazie jechać do mechanika bo za jego domysły (jak zawsze) zaplace 100zł a wole to na carlsbergi zamienic Jak można samemu sprawdzić czy poducha jest oberwana... ?
  
 
Up
Special for Janek-Rs
  
 
Powiedz jakie masz zawieszenie w aucie?
Czy jest to serja czy moze masz jakąś glebę...osobiscie mialem ten sam problem w momęcie jak wsadzilem spręzyny obniżające...druga sprawa to mogą być nie wywarzone półosie lub wyrobione kielichy wewnętrzne....trzecia i ostatnia sprawa to poduszki skrzyni ...
Musisz sprawdzić wszystko po koleji.
To tyle w tym temacie.....
  
 
No ja najbardziej zaczałem to odczuwac po zglebieniu fury. Springi + amorki. Wydaje mi sie jednak ze na starej zawieszcze tez to czulem choc duzo mniej bo fura byla na tamtym zawieszeniu jak z gumy...
Pozostaje mi sprawdzenie wszystkiego...
Dzieki za rady