Tempomat - hamulec go nie wyłącza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No, o mały włos bym wziął na grila dwie panny wbiegające na przejście z nienacka - ja na hamulec, a ten obroty w górę, redukcja chyba o 2 biegi i ciągnie Czy ktoś wie, w jaki sposób tempomat wykrywa wciśnięcie pedału hamulca? Jest jakiś krańcowy przy pedale, może jest to połączone z układem zapalającym światła stop czy jakoś inaczej? Przyznam szczerze, że o mało sobie zbroi nie obsrałem na tym przejściu...
pzdr,
marcin
  
 
Hmm, moze ten wlacznik pod pedalem ?
Ale on od swiatel jest i jakby byl zepsuty to bys mial komunikat na komputerze.

A tak offtopic: co za chipsa masz wsadzonego ?
  
 
Cytat:
2006-07-04 20:02:45, Vino pisze:
Hmm, moze ten wlacznik pod pedalem ? Ale on od swiatel jest i jakby byl zepsuty to bys mial komunikat na komputerze. A tak offtopic: co za chipsa masz wsadzonego ?



Może być, że to ten włącznik - teraz sobie przypominam, że jakoś dziwnie daleko za mną ludzie jechali... Rano sobie to obejrzę z metexem w dłoni.
Co do chipsa - wysmażył go dla mnie pewien czarodziej, z którym szczęśliwie się bardzo dobrze znam i podszedł do omci tylko z tego powodu (zapytajcie chiptunera o silnik wolnossący - prędzej zacznie coś kręcić i zniechęcać niż się podejmie - i będzie miał rację). Zrobił to w ten sposób, że wyjął z ECU pamięć EEPROM z mapami, wpiął w to miejsce emulator pamięci, na szybę przykleiliśmy G-Techa (hamownia inercyjna niestety nie dla automatów), po czym ja jeździłem zgodnie z instrukcjami, a on siedział obok z lapkiem i modyfikował mapy na żywca. Efekt taki jak w opisie . W porównaniu z tym, co się uzyskuje w turbo to może niewiele, ale i tak cieszy . A raczej cieszy_ło_, bo po paru dniach znormalniało i jak bumerang powróciła myśl, że "w przyszłym roku zmieniam na MV6"
pzdr,
marcin
  
 
Cytat:
2006-07-04 22:05:39, marcinuh pisze:
Może być, że to ten włącznik - teraz sobie przypominam, że jakoś dziwnie daleko za mną ludzie jechali... Rano sobie to obejrzę z metexem w dłoni.



OK, sprawa rozwiązana. Okazało się, że jest ona związana z rzeczą, z którą się walcowałem od tygodnia.
Otóż znikły mi kierunki - awaryjne działały, więc poszedłem tropem znalezionym w archiwum i maltretowałem przełącznik awaryjnych - zmęczyłem go tak, że muszę kupić nowy Koniec końców, nie mogąc go naprawić ani dostać nowego, znalazłem specyficzą pozycję w której kierunki działały i utrwaliłem ją przy pomocy zapałki.
Po wczorajszej imprezie z tempomatem siadłem znowu do schematów i odkryłem, że magiczny bezpiecznik F2 może mieć tu coś do rzeczy. Faktycznie - spalony. Wymieniłem, kierunki są (a tego się nie spodziewałem), wcisnąłem stop - padł bezpiecznik.
A więc brak kierunków, świateł stop oraz wariacje tempomatu powodowało zwarcie na założonych przez poprzedniego właściciela (nie lubię go) dodatkowych świateł stop - metodą na skręta z izolacją taśmą klejącą biurową...
Swoją drogą - cóż to za światła myśl inżynierska uzależniać działanie tempomatu od żarówek w lampach...
pzdr,
marcin
  
 
Cytat:
powodowało zwarcie na założonych przez poprzedniego właściciela (nie lubię go) dodatkowych świateł stop - metodą na skręta z izolacją taśmą klejącą biurową...



W mojej omie myślisz było inaczej? Przywieziona od niemców i tam też u pana Zenka w garażu montowali hak i dodatkowy stop!!!

Wszystko na skręta i plaster, raczyli zapomnieć że jest gniazdo do haka w tylnej belce!!!
  
 
Trzeba tylko pamiętać że przy montażu tempomatu w ( benzyna)aucie w którym go nie było należy dokupić dodatkowy wyłącznik na sprzęgło.

Wygląda jak ten od stopu, ale dziala odwrotnie!!

W TD wystarczy kupić manetkę i nowy wyłącznik na hamulec.

Manetki TD i benzyny są różne!!!!
  
 
w moim 2.2 dti wymieniłem tylko manetkę kierunkowskazów i wszystko działa pięknie bez problemu !
  
 
hejka, mialem dokladnie ten sam przypadek z tempomatem, ja na hamulec a on redukcja i rura, przy mv6 minimum jakie osiagnalem to 60km/h nie fajnie jak masz zakret i nie mozesz zahamowac, konczylo sie wylaczeniem stacyjki i awaryjne, pozniej zapalilem i dalej, bylo to na majowke i sie zbytnio tym nie przejalem, pomyslalem sobie ze malo uzywany i moze sie cos tam zastalo czy cos od pewnego czasu palil mi sie check, o tyle dziwnie ze nie wyswietlal komunikatu, auto chodzi bez problemu ale mnie to nurtowalo wiec podjechalem do swojego serwisu- co uslyszalem... takiego przypadku zeby check sie palil i nie bylo komunikatu nie mieli (a sa lepsi niz bogacki i kozlowski w szczecinie) no ale sam szef to robil, pomyslal chwile i mowi, komputer nie zglaszal zadnych usterek... to zobacz czy masz stop oczywiscie nie bylo..... i tak sobie uswiadomilem ze 3 miesiace bez stopu musialem ganiac bo tempomat jest z tym wylacznikiem zwiazany wiec skoro wtedy nie chcial sie wylaczyc to juz musial nie dzialac....... wymieniony zostal automat stopu i problem sie rozwiazal teraz juz wszysko dziala co do kieunkow - caly czas sa oki wiec nie mialy wplywu na tempomat.