MotoNews.pl
  

Kody usterek omega A 2,6L

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam problem z motorkiem (wolne obroty przy nagrzanym silniku).
Odczytałem kod błedu na lcd komputerka pokładowego , 78 górny lcd i EH:02
tam gdzie jest wskazanie czasu ,po puszczeniu obydwu przełaczników tam gdzie
jest czas pojawia sie 5540 .
Czy ktos moze mi zdekodowac te informacje lub wskazac link na dekoder
błędów.
Bardzo dziękuję za wszelkie podpowiedzi w tym temacie.
Mariusz K.
  
 
Napisz dokładnie co dzieje się z tymi obrotami. Czasami komputerkom, kodom błędów i innym czarom nie ma co wierzyć.
  
 
Objawy to takie przygazowywanie na wolnych obrotach przy nagrzanym silniku zaczyna sie od bardzo małych wachnięc 600&900 obr lecz rosnie z kolejnym cyklem aż do 400&1500 przy takim stanie jesli nie będę go podgazowywał nogą to się zdławi i zgasnie.Do tego zużycie paliwa wzrosło do poziomu 15l odczyt z lcd co daje wynik jak na ssaniu.Czujnik temp silnika ten od komputera sprawdzony.moduł pomiaru wlotu powietrza przeczyszony(potencjometr w srodku).
Co jakiś czas (pare dni) zapala mi się lampka silnik ,z tad zapytanie o kody.
W grudniu zatankowałem na Petrochemi Płock w Wrocławiu trefne paliwo które zamarzało i po raz pierwszy od trzech lat zapaliła się ta lampka ale silnik kręcił, tylko 40 na liczniku .
  
 
Sonda lambda bankowo - daję 99,9%
  
 
no to mnie wzruszyłes do łez, ostatnio wymieniłem 12 szt popychaczy ,olej ,drazek srodkowy i lewy mój portwel sie kończy !!
Ile taka sonda kosztuje !!
Ale i tak bardzo dziękuje za sugestie.
  
 
Cytat:
2003-03-31 15:56:10, maryjank pisze:
Ile taka sonda kosztuje !!



Sonda to takie dziwne ustrojstwo, że nawet na TECHu może nic nie wykazać, bo ona nie jest uszkodzona, ale zużyta - działa, ale beznadziejnie. Jak padnie, to zapali Ci się "check engine". Podejrzewam, że w Twoim przypadku sonda ma 3 przewody, to w zależności od sklepu - cena 200-400 złotych. Ja do mojego C30-SE kupowałem niedawno - zapłaciłem 250 zł za GM-owski (robiony przez Boscha) oryginał.
  
 
Witaj hehe masz u mnie dobre piwo oczywiscie puki co wirtualne owszem uszkodzenie było przy sondzie lambda (przetartybył kabel/ jeden z trzech).
Poza tym ze spalanie w/g komputerka się zmniejszyło do standardowych 10l nadal choc po pewnym czasie wróciły zwariowane obroty i spalanie do 12l.
Na razie jestem osłabiony ,jutro mam byc u mechaniora zobaczymy co wyduma!!
Dzięki za porady ,jesli będą nastepne i to tak celne to wódeczka wirtualna sie poleje!!!
  
 
Przez niepoprawne działanie, sonda mogła już paść, więc może być konieczna wymiana
  
 
Byłem u mechaniora i jest juz OK! Zdziwilo go to ze po naprawie kabla komp. dalej widział uszkodzona sonde(rozwarty kabel) .Po skasowaniu tego błedu(powinien sie sam skasowac po 10 rozruchach) wszystko powróciło do normy.Niestety olej został rozpuszczony przez niespaloną benzynę która zciekała po cylindrach,i trzeba go znowu zmienic (miał tydzień).Efekt taki ze na goracym silniku rozrusznik cieżko kręci .
A propo cen sond lambda, ze wzgledu na bilskosc do granicy Czeskiej(20km) on kupuje tam sondy oryginalne rózne rózniste w cenach od 40-55 złotych .
Pozdrófka!!!
  
 
Przed chwilą sprawdzałem u siebie i wyświetliły sie na wyświetlaczu kompa nastepujące rzeczy:
30; EH:03 ; 5720 ;
i ni cholery nie mam pojęcia co to za błędy.
Czy szanowne grono wie może co to za błędy??
  
 
board computer omega a senator b
  
 
Dzieki Kielkac,powalcze troche ze słownikiem w ręku.
Zczytałem przed chwilą błędy z kontrolki check engine i wyszedł mi błąd 13 czyli brak sygnału sondy lambda.Moja stara sonda była padnięta i wczoraj wkręciłem nową(czyt.używaną) i nadal to samo.Odpiąłem kleme z akumulatora,może pomoże,a jak nie to nadal lipna sonda.Wqrza mnie juz to falowanie obrotów i telepanie silnikiem na wolnych
  
 
Teraz znowu nie wychodzą mi żadne błędy.Telepanie silnikiem jest,ale nie zawsze(na benie mniejsze,na gazie większe).Może to jakieś lewe powietrze,już sam nie wiem
  
 
Możecie mi powiedzieć w jaki sposób spowodować żeby wyświetlacz komputera pokazał błąd?? Co trzeba nacisnąć itd...
Od pewnego czasu mam dość duży wzrost spalania - kiedyś na 35 litrach LPG po miescie jezdziłem ok. 250-260km, teraz ledwo 220-230. Na trasie przejezdzalem 320km - teraz 280... Czy np. filtr powietrza może mieć na to wpływ???

Pozdrowienia
LEEYO
  
 


dalem link do WSZYSTKIEGO w temacie komputera pokladowego.

a jesli chodzi o sterownik silnika to inna bajka. to, ze jest wysokie spalanie nic nie znaczy. jesli nie pali sie/palila kontrolka silnika to zapomnij o bledach sterownika...
  
 
Cytat:
2005-11-02 23:18:27, SEBA-OMEGA pisze:
Przed chwilą sprawdzałem u siebie i wyświetliły sie na wyświetlaczu kompa nastepujące rzeczy: 30; EH:03 ; 5720 ; i ni cholery nie mam pojęcia co to za błędy. Czy szanowne grono wie może co to za błędy??


EH:03-rodzaj oprogramowania
5720-stała licznika czyli ile impulsów na kilometr
30-to jakiś defekt ale nie iem jaki
  
 
Sprawdziłem jeszcze raz.Wychodzi kod 12 i 31 czyli wszystko OK.
Jutro śmigne do kumpla na techa zobaczymy czy sonda pracuje pod wpływem zmiany prędkości obrotowej silnika,bo wcześniejsza zablokowała się na stałej wartości 229.
  
 
Byłem na techu,sonda dziabie.
Wina zapłonu była z tym telepaniem silnikiem.Ustawiliśmy zapłon na oko i jest w miare dobrze.Żeby było super musze ustawić go na oscyloskopie,ponieważ 1mm przesunięcia = 5 stopni i ciężko jest ustawić.
  
 
Cytat:
2005-11-04 11:39:12, SEBA-OMEGA pisze:
Wina zapłonu była z tym telepaniem silnikiem



A co to masz za wersje, że trzeba tak ustawiać?
W/g mnie jeśłi kpułka dobrze siedzi to reszta zajmuje sie elektronika. NIE MA MOZLIWOSCI REGULACJI na oscyloskopie jesli chodzi o twa omegę.

I w/g mnie winą problemów w twym aucie jest gaz a najbardziej to, ingerencja z instalką gazową. Tu szukaj przyczyny.
  
 
Dobrze dobrze Zadnej regulacji zaplonu niema.Ustawiasz aparat zaplonowy na punkt razem z palcem i to ustawienie korygujesz do punktu na silniku.I masz po calej zabawie.
Jesli masz cos nie tak z tym zaplonem to morze zaczyna ci szwankowac aparat gdyz w MOT1.5 jest tam czujnik halla