Most od truck-a

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no i podjalem decyzje
remontuje most i wkladam graty od Truck'a
bedzie poldolot
zgodnie z tym co Jacek Chojnacki ma na swojej stronie
bedzie okolo 7,5 sek /100 kmh
T


[ wiadomość edytowana przez: PAGAN dnia 2006-03-31 10:13:23 ]
[ powód edycji: zmiana tytulu ]
  
 
Zakładasz przełożenie od Trucka czyli 9:41 co daje 4,55...5
Jednak Chojnacki nie kończy tylko na tym, dokonuje również modyfikacji silnika (tzw GT). Dopiero to w połaczeniu z bardzo krótkim przełożeniem głównym daje wspomniane 7,5 s. do setki.
Poza tym jest jeden problem - nie dobierzesz idealnie reduktorka do szybkościomierza bo orginalne truckowskie nie pasuje poniewaz truck jest na oponach 14" o wysokim indeksie wysokości do szerokości, takie opony nie wejdą za nic do nadkoli poldka w wersji osobowej. Stąd pomiary należy wykonywać akcelerometrem bo wskazania prędkościomierza są siłą rzeczy obarczone dużym błędem - co zresztą wytknięto kiedyś redaktorkom GT robiącym testy poldka po tuningu u Chojnackiego - napisali oni że poldek poszedł grubo ponad 200 km/h a tu g... prawda bo licznik zawyżał ponieważ reduktorek został od mostu 10:43 (standart w Roverkach).
Generalnie dynamika ci skoczy do góry ale kosztem zużycia paliwka oraz V max (rzeczywistej, nie licznikowej) oraz będziesz częściej mieszał biegami. No i na początek pewnie zjarasz z jeden komplet gum na tyle.
  
 
Pikuś...
Detale predkosciomierza...
silniczek juz mam zmodyfikowany ( via Grabowski Motor Sport and GT Tuning )
kolka 14" tez mam
co do reduktorka to moze cos sie skombinuje bo i tak linke musze zmieniac ...
  
 
Witam panowie fajny pomysł ale mam cos jeszcze lepszego dyfer od sanitarki i ma przełozenie 9/43.
i moje pytanie czy jest duzy problem z wymianą tego, są to fabryczne tryby i niewiem czy trzeba to jakos docierać?
Noi dodatkowo daje skrzynie do przerobki aby 5 wydłuzyć

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Piekarski_Piotr dnia 2004-04-30 08:18:35 ]
  
 
Cytat:
2004-04-28 14:55:07, arabek pisze:
Pikuś...
Detale predkosciomierza...
kolka 14" tez mam


A jaki rozmiar opony? Bo to sie tu w końcu liczy

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-04-30 08:17:41, OLO pisze:
Cytat:
2004-04-28 14:55:07, arabek pisze:
Pikuś...
Detale predkosciomierza...
kolka 14" tez mam


A jaki rozmiar opony? Bo to sie tu w końcu liczy


ja na twoim miejscu bym dał 185/60lub55
  
 
pod 185/60R14 to sie podpiszę. Ale 185/55 to juz troche optycznie za mało. Bo jeśli chodzi o przełożenie uzupełni przeróbkę dyfra.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-04-30 08:48:35, OLO pisze:
pod 185/60R14 to sie podpiszę. Ale 185/55 to juz troche optycznie za mało. Bo jeśli chodzi o przełożenie uzupełni przeróbkę dyfra.


OPTYCZNIE NIE MA ZNACZENIA ALE JAK SIE ZA TO PROWADZI A NAJLEPIEJ WOGLE ZROBIC NA 15" I NISKI PROFIL JEZDZI JAK NA SZYNACH OSZYWISCIE ZAWIESZENIE TEZ MUSI BYC DLUBNIETE

sory miałem CapsLocka

[ wiadomość edytowana przez: Piekarski_Piotr dnia 2004-04-30 09:19:41 ]
  
 
Chyba że tak. Sam mam 185/60 - jak nie można założyć szerszej opony (bo felga szerokościąogranicza) to mozna delikatnie obniżyć oponę.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Czesc.
Mam pytanie: Skoro most z trucka ma grubsze polosie, to tym samym samo wnetrze mostu truckoweggo nie mozna przelozyc do zwyklego carowego mostu? Czy moze grubosc polosi nie ma znaczenia w tym przypadku?
  
 
Cytat:
2006-03-30 20:32:12, -Marcin- pisze:
Czesc. Mam pytanie: Skoro most z trucka ma grubsze polosie, to tym samym samo wnetrze mostu truckoweggo nie mozna przelozyc do zwyklego carowego mostu? Czy moze grubosc polosi nie ma znaczenia w tym przypadku?


Ja tam na Polonezach się nie na znam ale jak dla mnie to chyba kolego nie przemyslałeś pytania:
Jeżeli półośie sa grubsze to nie wejdą do obudowy mostu z cieńszymi półośkami.
A bebechy mostu z grubymi połośiami nie będą współpracować z półosiami cienkimi - to chyba logiczne. Więc co z tego że wsadzisz bebechy do "cywilnego" mostu jak nie przypasujesz połosiek.
Więc jak dla mnie chcesz mieć grubsze półosie to przekładaj cały most. No chyba że łożyska na półosi maja taką sama średnice zewnętrzna w obu przypadkach niezależnie od wewnętrznej.
No ale mogę się mylic - po prostu biorę to na logike.
  
 
tak myslalem, ze nie wejdze, ale po prostu chcialem potwierdzenia, bo niestety wszystkiego nie wiem i w wielu sprawach moge sie mylic, a takze nie rozbieralem (jeszcze) mostu, ani nie wyjmowalem polosi, ani nie mialem z tym nic wspolnego. a szukam taniego sposobu (ktory nie isnieje hehe ) na zmiane wyjacego mostu


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-03-30 20:55:36 ]
  
 
A tutaj się nie zgodzę.
Półosie będą pasowały, jak i gniazdo.
Jedynie siłą rzeczy, trzeba zmienić łożyska na półosiach.
  
 
kurde, koval_stm, znaczy sie ze wnetrze mostu z trucka nada sie do mostu z caro z cienkimi polosiami?? czy ja jestem jednak glupi i Cie zle zrozumialem?


[ wiadomość edytowana przez: -Marcin- dnia 2006-03-30 21:03:02 ]
  
 
Marcin ale co ty chesz zmieniać. Jeśli cały most z trucka to musisz przespawać mocowania resorów. No chyba że sklepiejsz truckowe na płasko o ile wejdą na długość wtedy.

Jeśli hcesz mienić samo przełożenie to wyjmujesz jedno i składasz drugie. Tylko kto ci to złoży tak żeby nie wyło.

O konsekwencjach zmiany przełożenia pisano wcześniej.

Tak BTW mam już na warsztacie 4,55 i szykuję się do złożenia tego mostu i wrzucenia do poldolota. Jak skończę to nieomieszkam się podzielić wrażeniami.

PS. Ale tu archeologię uprawiacie .
  
 
Cytat:
2006-03-31 09:39:54, kaziu50 pisze:
Ludzie dajcie sobie spokój z tym mostem ,bo to jest tak jakbyś do Warszawy jechał przez Pekin.Na szrotach i zlomowiskach za cene złomu kupi się nowy most i tyle.Temat głupi i tyle,no chyba ,że gość cierpi na samotność.


Drogi złom masz, kupić zdrowy szeroki most ponizej 150 zł jest bardzo ciężko.
  
 
a co sie stalo z arabkiem? czy to jest kolejny watek gawedziarzy?
  
 
sprzedał poldka ( miał 1.4 turbo ) i przestał się odzywać.
  
 
Arabek jak ktoś napisął powyżej zprzedał polda i się cieszy. Sporadycznie wypowiada się na PTK.

Ktoś powyżej wspomniał o przełożeniach 9/43 jakoby były w sanitarkach. Tylko jakie to sanitarki stare DFowskie czy również te nowsze. Pytam bo na szrocie u mnie stoi kilka takich PNów. Stoją na kołach 13 więc muszą mieć jakieś inne przełożenie tylnego mostu albo jest inne rzpełożenie V biegu albo inny napęd linki prędkościomierza. Ma ktoś może dane przełozeń karetek PNowskich??
  
 
Cargo karetka miala most 4,1 - czyli taki jak Poldi 1.5 i tyle. Krotszych nie bylo.

Pozdrawiam
Adamus

PS
Zaraz Jojo wywali posta, ze tekst nie o Trucku