Daewoo Leganza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamieniłem ostatnio mojego Esperaka na Leganzę. Koledze tak sie spodobała ta leganza,że chce teżkupić, jedyne jego pytanie czy autko to ma ocynk? czy ktos moze mi odpowiedzieć na ten temat oraz dać namiar gdzie mozna znaleźć potwierdzenie .... bo kumpel to niedowiarek
  
 
Cytat:
2006-07-31 20:46:16, jaro33 pisze:
Zamieniłem ostatnio mojego Esperaka na Leganzę. Koledze tak sie spodobała ta leganza,że chce teżkupić, jedyne jego pytanie czy autko to ma ocynk? czy ktos moze mi odpowiedzieć na ten temat oraz dać namiar gdzie mozna znaleźć potwierdzenie .... bo kumpel to niedowiarek


TAK ..MA...

z potwierdzeniem już gorzej ale...gdzieś się pewnie znajdzie ...
  
 
Pewnie jest tak samo ocynkowana jak Espero, których to 98% ruda zżera jak chce
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:46:35, krzychu_ch pisze:
Pewnie jest tak samo ocynkowana jak Espero, których to 98% ruda zżera jak chce


Czy widziałeś chociaż jedną leganze/nubire/lanosa zeżartego przez rdzę że takie teorie wysnuwasz??
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:50:55, Adam4302 pisze:
Czy widziałeś chociaż jedną leganze/nubire/lanosa zeżartego przez rdzę że takie teorie wysnuwasz??


Nie widział ale chciał se pogawędzić
  
 
A widziałem nubire, której to dolne krawędzie drzwi i błotniki były "spęczniałe"
Pare lanosów też już ruda udchudziła.
Ktoś kita pociskał że Espero jest ocynkowane, więc czemu rdza wyłazi w różnych miejscach?
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:56:08, bogdan1 pisze:
Nie widział ale chciał se pogawędzić



Srednio śmieszne - boki zrywać
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:56:40, krzychu_ch pisze:
A widziałem nubire, której to dolne krawędzie drzwi i błotniki były "spęczniałe" Pare lanosów też już ruda udchudziła. Ktoś kita pociskał że Espero jest ocynkowane, więc czemu rdza wyłazi w różnych miejscach?


Nubira musiała być bita i nieudolnie naprawiana blacharsko...na 199% tak właśnie było...Koliberek może potwierdzić konkretnie w tej materii

Nie wiem jak to z lejnosami ...może się Adam rozpędził nieco w tem cynkowaniu... ...natomiast liganca i nubira na bank mają najbardzi concret z grupy daewoo zacynkowane nadwozia !
  
 
Cytat:
Czy widziałeś chociaż jedną leganze/nubire/lanosa zeżartego przez rdzę że takie teorie wysnuwasz??



Widzialme 2 leganzy ktore staly na podnosnikach w auto parts na serwisie. Mialy obie ruda na klapie pod ta listwa srebna. Gadalem z wlascicielami jedna jak i druga niebyla bita w dupala
  
 
Cytat:
2006-07-31 21:56:40, krzychu_ch pisze:
Ktoś kita pociskał że Espero jest ocynkowane, więc czemu rdza wyłazi w różnych miejscach?


Oj, mało w życiu przeczytałeś, espero MA blachę ocynkowaną. Jedynie kwestia jakości tego ocynku pozostawia wiele do życzenia, ale i tak jest tak samo trwały jak na oplach z tego okresu.
Cytat:
2006-07-31 21:59:58, bogdan1 pisze:
...może się Adam rozpędził nieco w tem cynkowaniu...


Nie rozpędził, lanosy były robione w koreii z tych samych blach co nubira i leganza.
  
 
Cytat:
2006-07-31 22:03:22, Bartek1112 pisze:
Widzialme 2 leganzy ktore staly na podnosnikach w auto parts na serwisie. Mialy obie ruda na klapie pod ta listwa srebna. Gadalem z wlascicielami jedna jak i druga niebyla bita w dupala


Tutaj masz rację

Też tak mam...

Ale to jest wynik błędu konstrukcyjnego (dumnie brzmi a tak naprawdę chodzi o jakieś drobne ale dokuczliwe niedopatrzenie )

Chromowana listwa na klapie służy za uchwyt i jest dokręcana , pod listwą znajduje się uszczelka- niestety "ciągła" (brakuje w niej "odpływu"! )

Siłą rzeczy nie dość że listwa nieustannie pracuje w pewnym niewielkim (ale wystarczającym do wytarcia lakieru ,podkładu i nawet powierzchni ochronnej blachy ) to jeszcze przecie dostaje się tam woda ...która na dodatek nie ma którędy spłynąć

Natomiast jest to JEDYNY fragment nadwozia "zaatakowany" przez korozjem ...na szczęście!
  
 
Cytat:
2006-07-31 22:10:17, bogdan1 pisze:
jest to JEDYNY fragment nadwozia "zaatakowany" przez korozjem ...na szczęście!



I niech tak ostanie - AMEN
  
 
nubira, leganza i lanos mają ocynk....


u mnie w nubirze rdzewieje klapa w prawym rogu tylniej szyby.. a to na skutek tego ze szyba jest fabrycznie krzywo wklejona i w tym miejscu styka się z blachą...

drobne ogniska pojawiają się pod uchwytem na klapie, w rogach tam gdzie uchwyt pracuje i styka się z blachą....

po za tym pojawił mi się purchel niewiadomo skąd pod tylnia boczną szybką........

oprócz wyżej wymienionych miejsc rdzy nie stwierdzam.......
  
 
Cytat:
2006-07-31 22:10:17, bogdan1 pisze:
Tutaj masz rację Też tak mam... Ale to jest wynik błędu konstrukcyjnego (dumnie brzmi a tak naprawdę chodzi o jakieś drobne ale dokuczliwe niedopatrzenie ) Chromowana listwa na klapie służy za uchwyt i jest dokręcana , pod listwą znajduje się uszczelka- niestety "ciągła" (brakuje w niej "odpływu"! ) Siłą rzeczy nie dość że listwa nieustannie pracuje w pewnym niewielkim (ale wystarczającym do wytarcia lakieru ,podkładu i nawet powierzchni ochronnej blachy ) to jeszcze przecie dostaje się tam woda ...która na dodatek nie ma którędy spłynąć Natomiast jest to JEDYNY fragment nadwozia "zaatakowany" przez korozjem ...na szczęście!


Ja też tak mam i zastanawiam się nad walką z tym. Możeby trzeba jakąś dziurkę w tym srebrnym wywiercić ??
Jeszcze jeden punkt - listwa pomiędzy szybami tylnych drzwi - identycznego bąbla jak u mnie widziałem w innej ledze na parkingu.
  
 
Cytat:
2006-08-01 07:51:29, n0ras pisze:
Ja też tak mam i zastanawiam się nad walką z tym. Możeby trzeba jakąś dziurkę w tym srebrnym wywiercić ?


Raczej wytnę z dolnej części uszczelki "listwo-uchwytu" ze 2-3 "kanaliki" ..tak po kilka mm..myślę, że wystarczy ....no i niestety do zaprawienia i lakierowania ten fragment klapy
  
 
sorry ze pisze o tym w 2 poscie ale podobno byl test Leganzy w AŚ wie ktos ktory to numer i ktory rok?
  
 
ale sie rozgadaliście.... , dzieki za informacje na temat Leganzay, teraz proszęjeszcze o jakieś fachowe potwierdzenie. A co do Esperaka to nie słyszałem by miał ocynk .Mojego nieźle ruda podgryzała w dolnej części drzwi. W leganzie mam rudą na pod grilem na przednim pasie, ale nie to mnie boli - przekładnia kierownicza mi cieknie, a najtaniej mogekupić za 699 zł... -sporo
  
 
Szanowni klubowicze niewiem czemu tak narzekacie na swoje bryczki ze ich zrzera ruda moj esperaczek jest rocznik 99 silnik 1.8 i jakbyscie zobacyzli to jest jak rocznik 2006 (nie chwale sie) ostatnio na zlocie w rzeszowie koledzy doszukiwali sie rudej ale ciezko bylo znalesc i nie znalezli jedyne miejsce to pod gumowymi uszczelkami u spodu drzwi moze za slabo ich glaszczecie tzn. polerka i czyszczonko pozdrawiam z szacunkiem
  
 
Cytat:
2006-07-31 22:06:10, Adam4302 pisze:
Oj, mało w życiu przeczytałeś, espero MA blachę ocynkowaną. Jedynie kwestia jakości tego ocynku pozostawia wiele do życzenia, ale i tak jest tak samo trwały jak na oplach z tego okresu.



no nie wiem co do tych opli - mialem kiedys kadetta rocznik 88 do tego najbardziej rdzolubny kolor - bialy rdzewial standartowo czyli progi i tylne nadkola , ale drzwi byly jak z fabryki - zero rdzy i to zarowno z zewnatrz (oprocz jednych ktore mialy odprysk lakieru - pamiatka po wgniecieniu na parkingu) i jak i od dolu a w espero jak pare dni temu zajrzalem pod drzwi to sie podlamalem - ciekawe jak beda wygladaly po nastepnej zimie, ale w takim tempie za jakies 3 lata auto pewnie ulegnie biodegradacji
  
 
Doły drzwi to w Espero zdecydowanie najsłabszy punkt (błąd konstrukcyjny). Poza tym nie jest tak źle. W moim 10 latku pomimo braku jakiejkolwiek pozafabrycznej konserwacji, oprócz drzwi i błotnika (stand. pod kierunkowskazem bocznym) rdze ciężko znaleźć.
Na pewno blacha i tak jest lepsza niż Oplach Vectra B i astra II (o Astrzwe I nawet nie wspominając), w których w 6-7 latkach korozja błotników i drzwi jest już mocno zaawansowana. A przecież te auta są już robione nowocześniejsza technologią.

Cytat:
i jak i od dolu a w espero jak pare dni temu zajrzalem pod drzwi to sie podlamalem - ciekawe jak beda wygladaly po nastepnej zimie, ale w takim tempie za jakies 3 lata auto pewnie ulegnie biodegradacji


Lepiej usuń rdzę z drzwi teraz, a nie zastanawiaj się jak będą wyglądać po zimie. Taraz jeżeli jeszcze nie ma dziur to i koszty nie będą wysokie, a jak teraz tego nie zrobisz to za niedługi czas będziesz sobie mógł schować butelkę wódki do drzwi, bez zdejmowania tapicerki .