Co lepsze U95 czu Ultimate 98??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazłem ostatnio stacje benzynową Arge na której sprzedaja paliwo UNIWERSALNA 95. Teraz juz tego się nie spotyka na stacja. I mam teraz takie pytanie czy do maluchów polonezów i innych takich lepsze paliwo U95 czu tali Ultimate 98 z BP. Ja akurat potrzebuje do rajdówki i nie mam w sumie porównania tych paliw moze ktos kiedys jezdził na takich jak jeszcze były?
  
 
do mojego motoru lej Vpower Racing z Shella, on tylko na tym jezdzil i nie sprawial problemow. Od biedy Verve na orlenie, Ultimate mu sie nie podobal za bardzo...
  
 
Ja do rajdówki leję Pb-98 na Neste i nie ma żadnej różnicy w stosunku do V-Powera Racinga. Kiedyś Chojnacki porównywał na hamowni zwykłe 98 i V-Power 99+ i różnica wyszła w granicach błędu pomiarowego.
  
 
też słyszałem że na neste jest dobra 98 choc ja leje do rajdówki na BP i zdecydowanie lepsze niz sztucznie podkręcany V-pover
  
 
ja do swojej "rajdówki" leje zwykla 95 ze stacji na ktorej pracuje (paliwa shela mamy) i smigam az miło
  
 
Ok ale co z U 95 ( nie mylić z Pb95)???
  
 
stukowe, stukowe....ten silnik na 95 wogole nie chcial jechac
  
 
Nie wiem czy jest jeszcze w sprzedaży paliwo U95, bo Orlen już w 2004 sprzedawał Pb95 jako U95, stosując jedynie chwyt marketingowy, pracowałem na Orlenie i wiem jakie paliwo było zlewane do zbiorników, przez ostatnie dwa lata oficjalnie dostępnego U95, tak na prawdę U95 to było Pb95, w niczmy się nie różniło, tyle że było nalewane z innego dystrybutora. Klientom oczywiście mówiło sie ze to U95.
  
 
znaczy ja mialem na mysli bezołowiowa 95 zeby bylo jasne
  
 
98 lejemy do kaszli wyłączenie z tego względu że w dłubanych silnikach mamy większe, a często dużo większe sprężanie, i co za tym idzie często, a prawie zawsze występuje spalanie stukowe na 95. Co do ołowiu, to kwestia tylko rocznika głowicy, czy była przystosowana do bezołowiowej czy nie (patrz wątki o dodatku ołowiowym do Pb).
Są to dwie rózne kwestie: ilość oktanów i zawartość ołowiu
  
 
mi sie wydaje sprawa prosta: masz grzebany motor lejesz 99+ masz "normalny" motor lejesz 95- bedzie nawet zwawszy.
Jak mialem maluszka to na 99+ zero stukowego ale jak juz wlalem 98 verva to bylo ciezej... pewnie 98 ultimate by bylo to samo(juz nie ryzykowalem)
  
 
Ja zawsze do malca leje Ultimate 98, 95 nigdy nie wlewałem jeszcze, a więc nie wiem jak to bangla w kaszlu. Taka mała rada: lej zawsze paliwo z jednego źródła.
  
 
Cytat:
2007-12-13 20:25:34, 130TC pisze:
Ja zawsze do malca leje Ultimate 98, 95 nigdy nie wlewałem jeszcze, a więc nie wiem jak to bangla w kaszlu. Taka mała rada: lej zawsze paliwo z jednego źródła.


spróbuj 95, bo jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać?
u mnie w niewiele dłubanym 650 nie było czuć żadnej różnicy pomiędzy 95 a 98, poza ilością w baku za te same pieniądze
  
 
jeśli motor jedzie dobrze na 95 to będzie napewno mocniejszy na tym paliwie niż na 98 , przecież liczba oktanowa nie jest równa kaloryczności , nawet jest chyba taka zasada aby lać paliwo o możliwie najmniejszej liczbie oktanowej ( gdzie nie ma stukowego spalania ) bo jest bardziej kaloryczne
  
 
z definicji: Liczba oktanowa paliwa to wskaźnik odporności paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe), gdy lejesz paliwo 98 możesz mieć obniżoną głowicę co skutkuje wzrostem ciśnienia sprężania, możesz też opóźnić zapłon, na niektórych aparatach zapłonowych w Ładzie widziałem kiedyś tzw oktanometr który przestawiał aparat, w zależności jaki syf kierowca zalał zmieniał ustawienie na aparacie
  
 
Cytat:
2007-12-17 10:06:59, Piorek pisze:
z definicji: Liczba oktanowa paliwa to wskaźnik odporności paliwa na spalanie detonacyjne (stukowe), gdy lejesz paliwo 98 możesz mieć obniżoną głowicę co skutkuje wzrostem ciśnienia sprężania, możesz też opóźnić zapłon, na niektórych aparatach zapłonowych w Ładzie widziałem kiedyś tzw oktanometr który przestawiał aparat, w zależności jaki syf kierowca zalał zmieniał ustawienie na aparacie

jestes pewny?
  
 
znajomy pracuje na orlenie i mówi,że jak kończy im sie werwa 98 to zawsze leją 95 i takie tam przekręty. Nie wiem jakim cudem ale w moim malcu miałem wrażenie,że na 99+ malec kręci się niżej niz na 95
  
 
to wszystko zalezy od stacji. ja lalem verve 98 swego czasu i gadalo a lalem tez 98 u prywaciaza jakiegos i porazka... gadalo tak jak na 95. wogole do zdlubanego motoru leje sie 98 a na jakis rajdzik czy kjs to vpowera na szelu tylko takiego sprawdzonego. tam gdzie ja leje to jest duza roznica miedzy 98 a vpower. jak pisale mwszystko zalezy od stacji... czasami bardziej sie oplaca jechac jakis kawalek tankowac niz lac blisko domu..