Swap z X20XEV na C30sej - kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
I stało się...Motorschaden dopadł moje autko,a że tak sie stało to wpadłem na pomysł by zmienić silniczek na R6.Najprawdopodobniej na
C30sej lub w gorszym wypadku C30NE.
I ma co do tego kilka pytań:
Najważniejsze to czy skrzynia z X20XEV bedzie pasowała?
Czy łapy pod silnik bedzie trzeba dorabiać czy może siądzie w fabryczne miejsca??Jak to pozniej jest w urzędzie?Co mi będzie potrzebne do zmiany pojemności w dowodzie??

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Beton dnia 2006-07-17 17:43:32 ]
  
 
Da się wszystko, nawet dwie takie jeżdżą w polsce
  
 
wszystko się da tyle, że nie będzie jeździć zbyt dobrze


  
 
Cytat:
2006-07-17 18:07:49, dARTi pisze:
wszystko się da tyle, że nie będzie jeździć zbyt dobrze



Jesteś w dużym błędzie, bo osobiście często taką omegą jeżdżę i ładniej nawet brzmi motor jak V6, sporo pracy jest przy takim swapie, ale wszystko chodzi idealnie.
  
 
a jakieś konkretne odpowiedzi??
  
 
To jest GG 1245968 klienta, który jeździ takim wynalazkiem, a drugi jeździ w Poznaniu, ale nie mogę gdzieś znaleźć namiaru, ale i tak by ci ten drugi nie pomógł, bo twierdzi że to jest fabryczne i nic się nie zna.
  
 
Czasem piszemy na GG z Pawłem bo tak ma na imie, dla mnie jest super.Ale muszę przyznać że roboty jest sporo
  
 
Rozmawiałem z tym Pawłem parę razy, wydawał się spoko do chwili kiedy dyskusja zeszła na temat "R6 vs V6" oraz "LOB" . Do obydwu podchodzi nad wyraz emocjonalnie by nie rzec niezdrowo emocjonalnie. Kolega ten dostał kiedyś bilet do sanatorium i chyba do dzisiaj go boli. Ale jak będziesz z nim rozmawiał tylko o konkretach to niewykluczone że Ci dużo pomoże.
 
 
Cytat:
2006-07-17 22:10:14, Immo pisze:
Rozmawiałem z tym Pawłem parę razy, wydawał się spoko do chwili kiedy dyskusja zeszła na temat "R6 vs V6" oraz "LOB" . Do obydwu podchodzi nad wyraz emocjonalnie by nie rzec niezdrowo emocjonalnie. Kolega ten dostał kiedyś bilet do sanatorium i chyba do dzisiaj go boli. Ale jak będziesz z nim rozmawiał tylko o konkretach to niewykluczone że Ci dużo pomoże.



Ktoś kiedyś popełnił błąd wyrzucając jego, ale jest naprawdę spoko i jest częstym gościem u mnie, ostatnio był 2 tygodnie, a jutro znów przyjeżdża.
  
 
Cytat:
2006-07-17 22:29:16, Mariosomegos pisze:
Ktoś kiedyś popełnił błąd wyrzucając jego, ale jest naprawdę spoko i jest częstym gościem u mnie, ostatnio był 2 tygodnie, a jutro znów przyjeżdża.


Być może, ja znam go tylko z kilku wirtualnych rozmów. Faktem jest że gość ma bardzo dużą wiedzę w temacie, popartą własnoręcznie wykonanym udanym przeszczepem
 
 
gosć przyjechał ostatnio za póżno , więc nie można go było poznać jaki jest naprawde....... czyli na bańce
panne ma ładniejszą od omegi
  
 
dzieki za namiary Marios.
Chyba wiem o kogo ci chodzi
  
 
Cytat:
2006-07-17 18:11:44, Mariosomegos pisze:
Jesteś w dużym błędzie, bo osobiście często taką omegą jeżdżę i ładniej nawet brzmi motor jak V6, sporo pracy jest przy takim swapie, ale wszystko chodzi idealnie.



brzmienie to kwestia gustu

ja tam lubie gulgot amerykanskich V8 ale niech bedzie.

Ja mowie o tym, ze te silniki slabiej jezdza niz V6 a wszyscy ktorzy twierdza ze jest inaczej sa teoretykami i tyle.

Ciezsze B z silnikiem v6 jezdzi lepiej niz sporo lzejsze A z silnikiem R6 pomimo tego, ze moc jest prawie identyczna.

Wychodzi na to, ze przebieg krzywych w V6 jest skuteczniejszy.
I tyle.

Wiem wiem ten silnik jest tańszy i podobno trwalszy no i ładniejszy.

Ale nikt nie bierze pod uwagę choćby rozkładu mas dla którego BMW daloby się pociąć.

V6 jest prawie 2 x krotsza i cofnieta głęboko!!! do tylu. Prawie caly silnik siedzi za przednia osią. Myslicie, ze po cholere tak zrobiono ?? zeby trudniej bylo wymienic cewke ??

Myslę, że zakres przerobek oraz lista wątpliwych zalet nie wytrzymuja zderzenia z czystą nieopłacalnością takiego zabiegu.

No chyba, że ktoś zrobi to dla LANSU i będzie wszędzie świecił podniesioną maską

Byle tylko jakieś V6 nie ustawiło się na kresce...
  
 
Cytat:
2006-07-18 10:58:52, dARTi pisze:
ktorzy twierdza ze jest inaczej sa teoretykami i tyle.



Jestem toretykiem .
Rozkład mas w omie A jest 52:48 a jak jest w B?

Cytat:
Byle tylko jakieś V6 nie ustawiło się na kresce...



Niedługo prawdopodobnie ustawię się z wszelkiej maści mv6 manual, aftomat, "B" "C" sedan, caravan wobec oma 3000 z silnikiem ponad 200 tys przebiegu plus aftomat. Będę kręcił film i zdam szczegółową relację.
  
 
Cytat:
2006-07-18 20:48:02, PiotrS pisze:
Niedługo prawdopodobnie ustawię się z wszelkiej maści mv6 manual, aftomat, "B" "C" sedan, caravan wobec oma 3000 z silnikiem ponad 200 tys przebiegu plus aftomat. Będę kręcił film i zdam szczegółową relację.



PiotrS tak trzymaj, zapomniał wół jak cielęciem był, gdyby nie A nie byłoby B.
  
 
Cytat:
2006-07-17 22:29:16, Mariosomegos pisze:
Ktoś kiedyś popełnił błąd wyrzucając jego



to chyba kiedyś on popełnił błąd skoro wyleciał
  
 
Cytat:
2006-07-18 10:58:52, dARTi pisze:
...Ale nikt nie bierze pod uwagę choćby rozkładu mas dla którego BMW daloby się pociąć.




Poczytaj trochę o BMW.

Dla przykładu podam, iż E32 (lata produkcji chyba od 1986 do 1994) z najcięższym silnikiem V12 (240kg) posiada rozkład mas
w stosunku F/R (51:49)

BMW M5 z tych lat (silnik R6) posiada rozkład mas F/R (50:50)

Dane M5 i E32 750

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-07-19 08:28:54 ]
  
 
Marek, no właśnie o to chodziło Dartiemu, że beemka się przejmuje rozkładem masy.
  
 
czytaj marek, czytaj uważnie

piotr
ja nie mówie, że A ma zły rozkład mas. Zostało tak skonstruowane aby z długim silnikiem R6 rozkład był w miarę sensowny. Pytanie co się stanie z rozkładem masy kiedy do B (zaprojektowanego pod krótszy silnik) włożymy dłuższy pochodzący z A

kurwa czy ja naprawde pisze tak niezrozumiale, że wszystko trzeba tłumaczyć

ps: z doświadczeń osobistych na jednej A i dwóch B zdecydowanie większa podsterowność dręczyła własnie A (jak wiadomo największą przyczyną podsteroności jest zbyt ciężki przód)

ps2: nie pitol, że przyjedziesz omegą 3000 bo to nie jest 3000 sensu stricte... ale to może być ciekawe. Z góry możnaby obstawiać, że Be dostanie w dupę z 230to konnym silnikiem i mniejszą masą... ale jak znam życie znowu Be zrobi niespodziankę
  
 
Darti mnie nic nie muisz tłumaczyć, ja to wiem, że r6 jest inaczej "usadowiony" i wiem jaki niesie to skutki, szczególnie ostatnio . Ja sie pytam jaki jest rozkład w B. Zasugerowałes, że jest lepszy (teoretycznie powinno tak być) a ja nie mogę nigdzie znaleźć jaki. No to jaki jest? Ktoś wie? Tylu użytkowników jest tu na forum więc pewnie ktoś wie.

Wiedziałem, że tak bedzie, że oma aftomat z c30xei się nie liczy.
W sumie to powinienem dostać w tyłek bo silnik ma najechane ze 200 tys a te beteki co będą mają około 100 tys.
Z startu zatrzymanego na bank, ciekawe co potem i jak z rolowanego.
A wracjąc do meritum, masa zabija dlatego uważam, iż oma 3000 z dobrym silnikiem objedzie mv6. Niestety nie mamy jak to sprawdzić i z tego co wiem nie zostało to sprawdzone, więc pozostaję toretykiem. V6 z dobrym silnikiem się znajdzie ale R6 raczej nie.

I jeszcze Darti jak może wpłynąć przełożenie główne np 3,45 aftomat i 3,7 manual.?

I do kolegi od swapa. W/g mnie R6 nie pasuje do B. Myślę, iż do B nadał by się porządny V8, szerokie opony, i obniżenie auta.
Chyba trzeba by było klimę wyrzucić aby zapewnić porządne chłodzenie.
Jeśłi chodzi o ceny to zmiana łańcucha koszt około 2 tys zł (wraz z robotą), jeśli się chce zrobić dobrze. W b dużo taniej. Dlatego to chyba nie jest tańsze rozwiązanie. Tyle że ja lubię jak jest wszystko ok, jka ktoś ma inne podejscie to z wielu rzeczy można zrezygnować.