Który MIERNIK uniwersalny wybrać ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z pomoca forum chcialbym przeprowadzic pomiary czujnikow przepustnicy, sondy lambda, czujnik temp. cieczy chlodzacej i co tylko jeszcze tutaj (forum) wyczytam.

Widze kilka czujnikow na allegro.
Moje pytanie brzmi:

1. Czy kazdy z nich podola napieciom, pradowi, rezystancji itd. (nie jestem dobry w elektronice)

2. Czy kazdy z nich (nawet ten najtanszy) nie bedzie znaczaco odbiegal pomiarami i nie zmyli mnie nieprawidlowym wynikiem (zakladajac, ze jest sprawny) ?

3. Czy ktores z pomiarow wykonam wylacznie za pomoca analogowego miernika ? Jaka jest roznica, dokladnosc ?

4. Mam ograniczone fundusze i powaznie zastanawiam sie nad ktoryms z nastepujacych...

1 - analogowy

2 - cyfrowy

3 - cyfrowy



Ewentualnie, jesli 3 wyzej wymienione dostana bardzo negatywne opinie lub maja za slabe parametry to moze ten:
4 - cyfrowy
  
 
wg mnie pierwsze 3 modele to tandetne podroby ktore mozesz kupic na tarku u "ruskich" za ok 20zl. Ja użytkuje obecnie nr2 tylko ze jest juz to chyba moj 4 lub 5 miernik z tej serii, trudno wymagac rewelacji za 20zl. Za to nr 4 wygląda calkiem na przyzwoity
  
 
... a jak sprawuje sie ten numer 2 ?
Zapewne uzyje go raz i bedzie lezal rok jak nie wiecej w szafie.
Moze byc i "jednorazowy" ... oby wystarczyl na te kilka pomiarow, ktore moga dac mi odpowiedz .... akurat u tego faceta z allegro chce kupic preparaty do czyszczenia stykow ... byloby taniej bo w jednej paczce
Wiec stawiam na nr 2 jak narazie.
  
 
Cytat:
2006-08-14 16:36:16, ToFastMKIV pisze:
wg mnie pierwsze 3 modele to tandetne podroby ktore mozesz kupic na tarku u "ruskich" za ok 20zl. Ja użytkuje obecnie nr2 tylko ze jest juz to chyba moj 4 lub 5 miernik z tej serii, trudno wymagac rewelacji za 20zl. Za to nr 4 wygląda calkiem na przyzwoity



tak zdecydowanie ale kiedyś naprawiałem sprzet rtv numerami 2 i3 i tez dało rade z tym że moje miały w większości tester zwarcia akustyczny. taka mała pierdółka a sie przydaje bardzo czesto.
teraz mam ten żółty.
  
 
Tylko nr 4
  
 
Cytat:
2006-08-14 16:48:05, arti31 pisze:
tak zdecydowanie ale kiedyś naprawiałem sprzet rtv numerami 2 i3 i tez dało rade z tym że moje miały w większości tester zwarcia akustyczny. taka mała pierdółka a sie przydaje bardzo czesto. teraz mam ten żółty.



też mam z ta małą pierdułką, chyba najbardziej pozyteczna rzecz w tym mierniku. A najwieksza wada sa chyba słabe koncówki (często sie urywają). Jeżeli szukasz tylko do kilku pomiarow miernika to taki za 13zl da rade.
  
 
a działałeś cos kiedyś miernikiem?
  
 
nie dzialalem jeszcze z miernikiem i wezme ten za 13zl w takim razie. Bardzo chetnie sie czegos naucze... i jestem typem poszukiwacza i "szperacza" ... sami wiecie jak to fajnie zrobic cos czasem samemu w samochodzie (i nie tylko), dowiedziec sie ... a z czasem sluzyc porada i przekazywac wiedze dalej...Chociazby tak powstalo to forum...

Wracajac ... moze kilka porad ?
P.S. Wlasnie ktos na forum w poscie, probuje naklonic znawcow to zrobienia "poradnika elektryka" ... i chwala mu za to

[ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-08-14 20:17:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2006-08-14 20:20:05 ]
  
 
hehe do odmowych prac typu amator tez szczerze polecam ten po taniosci
hehe ja mam juz trzeci ale
pierszy utopil mi sie w kanale (jak byl przyplyw) a tego ten drogi tez by pewnie nie wytrzymal i tu pare zl w kieszeni
drogi noc zapomialem przelączac na pomiar natezenia i z lekka dymek polecial ot taki bład operatora i tego ten drogi tez by pewnie nie wytrzymal i znow pare zl w kieszeni

tak ze reasumujac dla domowogo laika tym wszystko sie da rade zmierzyc i tak kilku funkcji niewiem o co chodzi i wrazie jakiegos blędu da sie przezyc tą strate

ps ostatni mam juz 2.5 roku hehe i jeszcze nie zdąrzylem go popsuc a przy essim naprawde ciezko pracowal
  
 
A na jeden raz nie ma od kogo pozyczyć??? 13 zet to ze 4 browary i jeszcze na lizaczka starczy kurde Tak poważniej to ten środkowy kup, chociaż z drugiej strony ten najdroższy ma cos tak istotnego jak zatrzymanie wyniku pomiaru i to jest jego naistotniejszą zaletą w przypadku szperania przy autku w pojedynke. Podpinasz pod mierzony element odpalasz przegazujesz z kabiny i nie musisz mieć dziesięciu rąk i systemu luster aby zobaczyć wynik pomiaru, zastanów sie nad tym jeżeli grzebierz w autku sam.
Gdyby był jakis problemik z pomiarami to pisz na priv, doradzimy