Zmiana oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy, nadchodzi czas zmiany oleju i tu pojawia się kilka pytań. Czy z wymianą poczekać do sezonu przedzimowego np. listopada? Kolejna wymiana według zaleceń powinna mieć miejsce przy 165 tysiącach, ja ma 164, ale może lepiej poczekać do listopada? Pytanie numer dwa: według kartki przywieszonej w komorze zalany był TOTAL 10W40, czy wskazane jest przejście na MOBIL S 15W40? I na koniec - jaki filtr oleju polecacie, rozsądny cenowo i dobry do Escorta. Mam MK7, silnik 1400. Nie bierze nic oleju. Chodzi o to, że mam już odłożony litr Mobila, o którym pisałem wcześniej i myślałem o zalaniu właśnie nim. Z góry dzięki.
  
 
Mimo ogromnego kaca postaram sie Ci odpowiedziec

1) nie czekac do jesieni z wymiana - wymienic najpozniej przy 165tys..

2) skoro byl lany polsyntetyk (10w40) i silnik go nie pocil/spalal/wydalal to dalej lej polsyntetyk
proponowalbym zalac Valvoline MaxLife 10w40 (dla pojazdow z przebiegiem powyzej 100tys)

inna opcja jest w momencie gdy silnik w jakis sposob traci olej..

3) Filtron/Mann/Oryginal..

4) na przyszlosc przed zadaniem pytania poszukaj w archiwum - postow na temat wymiany oleju jest ze sto jak nie wiecej...


[ wiadomość edytowana przez: retrospect dnia 2006-07-16 12:08:40 ]
  
 
Jeszcze jedno pytanie. Dużo słyszy się o zaleceniach producenta. A jakie zalecenia daje Ford w związku z olejami? Ma ktoś może informację dotyczącą zaleceń klasy lepkości itp. do 1,4 MK7? Przeglądając forum mam już totalny mętlik, bo zwolennicy mineralnych i półsyntetyków dzielą się po równo.
  
 
"Do silników diesla i benzynowych zalecamy stosowanie następujących olejów: Ford "Multigrade Super Motor Oil", Ford "XR+" High Performance Motor Oil, Ford "Formula S" Synthetic Motor Oil lub innych zgodnych z normą API-SG/CD, a do silników Turbo Diesel oleje zgodne z normą CC MC PD2"
Źródło: Instrukcja obsługi MKVII
P.s. Ja mam u siebie Mobil 1 0W40 - syntetyk.
  
 
ja polecam Valvoline MaxLife 10w40. filtr: filtron.
  
 
polacem 10w 40 castrol lub inny markowy prócz lotosa i orlenu a olej 15w 40 lejemy ostatecznie jak silniczek bieże olej
  
 
Cytat:
2006-08-03 19:31:48, kafelka5 pisze:
polacem 10w 40 castrol lub inny markowy prócz lotosa i orlenu a olej 15w 40 lejemy ostatecznie jak silniczek bieże olej


się czepiliście tego lotosa
  
 
Cytat:
2006-07-16 14:56:21, Jacekm_ pisze:
"Do silników diesla i benzynowych zalecamy stosowanie następujących olejów: Ford "Multigrade Super Motor Oil", Ford "XR+" High Performance Motor Oil, Ford "Formula S" Synthetic Motor Oil lub innych zgodnych z normą API-SG/CD, a do silników Turbo Diesel oleje zgodne z normą CC MC PD2" Źródło: Instrukcja obsługi MKVII P.s. Ja mam u siebie Mobil 1 0W40 - syntetyk.

Ciekawe z skąd masz info że FORD "Formul E" to syntetyk bo na butelce ja osobiście nie znalazłem takiej informacji
  
 
Ja wlałem Lotosa 10w40, wcześniej był Castrol też półsyntetyk, i jestem bardzo zadowolony. Jak wymieniasz olej regularnie i jeżdzisz bez wielkich wariacji to też będziesz zadowolony. W końcu te oleje muszą spełniać określone normy niezależnie od producenta. Mój ojciec leje od 4 lat Orlena do Fabii i wszystko jest ok, przy każdej wymianie jest czysto, nie ma żadnych nagarów ani nic. Zreszta mi Lotosa polecał mechanik, powiedział, że nie ma żadnych negatywnych opinii od jego użytkowników i sam na takim jeździ, a ma Focusa.
No ale Twój wybór, masz kasę, kup sobie lepszy.