| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-04-11 10:52:28 Witam,
ten temat wraca do mnie, jak i na forum, niczym bumerang, ale w wachlarzu postów i wątków nie znalazłem odpowiedzi na męczące mnie pytanie. Przejdźmy jednak do rzeczy..... Mój poczciwy pershing, MK VII 1,3 na gazie pierwszej generacji, ma humorki, lecz tylko na PB (z gazem nie ma problemów). W dolnym zakresie obrotów ( do 2300 obr/min) lubi być zamulony i to raczej mocno, tak że czasami nie da się jeździć. Gdy stane na światłach, wskazówka obrotomierza faluje od 500 do 1300 obrotów chce poprostu zgasnąć ale coś mu na to nie pozwala . Zauwazyłem jednak, że czasami jest ok, zero mulenia, gdy stane na światłach ew. na parkingu obroty nie szaleją /
Co może być przyczyną takiego stanu? Dodam tylko, że odcinki, które pokonuje na PB to góra 2-3km, do czasu kiedy nie rozgrzeje się silnik i nie przełącze się na LPG. pzdr Czester |
![]() DL778 MB W126 380 SE Warszawa | 2006-04-11 12:12:02 A jaką masz przerwę na świecach i w ogóle jaki stan instalacji WN? No i jeszcze dwie sprawy, czy instalka zbiera informacje z sondy lambda i czy jesteś pewien dobrej jakości gazu... |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-04-11 14:25:56 z gazem jest wszystko oki , śmiga że aż miło. Problem występuje tylko na PB!!! |
![]() DL778 MB W126 380 SE Warszawa | 2006-04-11 15:48:54 Sorki, źle odczytałem, moja wina.
To pewnie przez to że mam taki am Pershing
Ja miałem tak, ale byłem świadom że dwa cylindry nie trzymają kompresji. Inaczej mówiąc benzin mieszała się z olejem i nie bardzo chciała się palić. Było fatalnie, ale na gazie chodził całkiem całkiem... teraz mam nowy silnik i problem znikł!! A wymieniłem już mnóstwo elementów sterowania silnikiem, tak jak czujnik temp zasysanego pow, położenia przepustnicy. No cóz mam nadzieję że to nie ten sam problem u Ciebie!! |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-08-03 15:14:11 witam,
ostatnio zrobiłem reset kompa, jak polecił mi elektryk i przez 3 tyg było dobrze. Jednak wszystko dobre co się szybko kończy no i problem powrócił.
na pewno nie jest to wina komprechy, której zresztą nie mierzyłem, bo po co siędenerwować niepotrzebnie a i po resecie wszystko było dobrze. Dodatkowo jak byłem u elektryka, to mówił, że coś może być z sondą lambdą (kupiona 0,5 roku remu - jakaś uniwersalna 4 kabelki dwa białe, szary i czarny), mimo że działała w prawidłowych zakresach na LPG trochę szalała (hmmm ). Z tego co zdąrzyłem zauważyć byla mierzona jedynie pomiędzy sygnałem z sondy a masą z aku. Końcówki - szpilki miernika były włożone w kostkę łączącą sonde z instalacją - czy tak można mierzyć??, bo sam jestem ciekaw i pomierzył bym jeszcze raz. Gdzieś czytałem, że przy uniwersalnych sondach, trzeba dorobić dodatkową masę - myk fordowski. Czy ktoś mógłby przedstawić jakąś fotke, ew. rysunek poglądowy.
pzdr. Czester |
Vooyou Ford Escort (sedan) ... Wolbrom | 2006-08-03 16:19:37 Zauważyłem, że jak się zatka odpowietrzenie zbiornika paliwa to przy otwieraniu korka słychać wyraźnie zasysanie, po zakręceniu go przez jakiś czas chodzi równo, więc to też może być przyczyna... |
Michal_Zabrze MK VI ( kombiwóz ) zabrze | 2006-08-03 17:32:12 wina sondy to raczej nie będzie bo jakby to sonda była to na gazie by nie chodził.. a poza tym pisałeś że to na zimnym silniku a sonda dopiero po nagrzaniu działa.. |
Michal_Zabrze MK VI ( kombiwóz ) zabrze | 2006-08-03 17:33:42 wina sondy to raczej nie będzie bo jakby to sonda była to na gazie by nie chodził.. a poza tym pisałeś że to na zimnym silniku a sonda dopiero po nagrzaniu działa.. |
![]() samul ford escort rypin | 2006-08-03 17:46:34 przeczytalem i mam pytanie jak czesto i jak dlugo zarazem jezdzisz na pb jesli juz jezdzisz
|
erni_84 Escort 1,6 EFI 105 KM Siedlce | 2006-08-03 17:54:56 mam podobnie ale w 1,6 efi, też w dolnym zakresie obrotów ma "dołek" ale tylko na PB, na LPG jest lux. I już niema pomysłów czego się czepić |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-08-03 18:42:47
więc jeżdże codziennie, po ok 3 km, potem przełączam się na gaz. Samą instalacje mam od ok roku. Po resecie zrobiłem ok 100km na pb i wszystko grało, następnie ok 2000 już przełączając się na gaz. pzdr. Czester |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-08-04 00:44:42
dobra, to wszystko rozumiem, tylko dlaczego po resecie kompa jest wszystko oki, nio chyba, że wtryski też przestają być zaśniedziałe :0 pzdr Czester |
czester Ford Escort - sprzed ... Poznań | 2006-08-04 14:55:07 Witam,
moje przemyslenia idą w kierunku jakiegoś paskudstwa, które ma coś wspólnego z temp ew. pogodą na dworzę . Dziś w P-niu trochę się ochłodziło i po wyłączeniu ssania obroty trzymały się równo na ok 1000obr/min. Zaczynam stawiać na czujnik temp powietrza. Wiem, że można zmierzyć jego rezystancję, ale jest wkręcony w kolekor w taki sposób, że bez kanału nic nie zrobię . Myślałem też o podłączeniu się pod kompa, ale moje starania spełzły na niczym. Żaden program nie nawiązał komunikacji z moim kompem ( próbowałem przez OBD i złącze diagnostyczne i nic )
pzdr. Czester |