Grzejące sie kostki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
korzystałem z wyszukiwarki ale nie znalazłem rozwiazania problemu.chodzi mianowicie o to że przerobiłem wszystkie szyby w drzwiach na przekaźniki.wszystko działa pieknie ale tylko z panelu kierowcy bo po umozliwieniu sterowania szybami pasażerom zaczyna bardzo szybko grzać sie kostka przy panelu.wszystko ustepuje gdy zablokuje mozliwość otwierania/zamykania pasazerom.nie wiem czy ten objaw występował wcześniej bo mając problem z szybami zawsze były one zablokowane dla pasazerów.

czekam na wszelkie porady jak usunąć problem.
  
 
masz spadki napiecia, przeczysc dokladnie styki popsikaj czyms
  
 
Cytat:
2006-08-05 17:03:55, maskekk pisze:
masz spadki napiecia, przeczysc dokladnie styki popsikaj czyms



witam i dzeki za rade
nie wiem tylko o ktore styki chodzi czy te w panelu kierowcy które załaczaja pozostale szyby dla pasazerów czy kostke panela ktora podpina sie do wiazki.bo pozostale kostki przy włącznikach w dzrzwiach sa zimne grzeje sie tylko kostaka panela kierowcy
  
 
sam sobie odpowiedziales wiadomo ze ta co sie grzeje. i przyjrzyj sie przyciskowi ktory daje innym mozliwosc sterowania szybami - moze z nim cos jest nie tak.
  
 
Cytat:
2006-08-05 20:54:18, Cwikus pisze:
sam sobie odpowiedziales wiadomo ze ta co sie grzeje. i przyjrzyj sie przyciskowi ktory daje innym mozliwosc sterowania szybami - moze z nim cos jest nie tak.



a jak ten przycisk rozlozyc
  
 
Jak wymontujesz panel i go rozbierzesz (chyba 6 lub 8 śrubek) to go spokojnie wysuniesz
Ma on, bodajże, dwie miedziane płytki, które ten włącznik łączy
Często osiada się tam brud, kurz i tłuste zacieki (jeżeli psikasz czymś do kokpitu)
Skutkiem tego jest mała przewodność, wzrasta opór (rezystancja) i może się grzać
Kup coś w stylu Elektrosolu lub Kontaktu, rozmontuj panel na części pierwsze i dokładnie spsikaj
U mnie pomogło
  
 
witam

dziekuje za wszystkie porady.
a teraz o prawdziwej przyczynie.skożystalem z waszych porad ale nie poskutkowało kostka grzala sie dalej wiec zaczalem odlaczac po kolei wszystkie wiazki drzwi i znalazlem- prawe tylne drzwi!! tak sie przeciely kable ze ten ktorym plynie prad do wlaczników w drzwiach z robil zwarcie z kablem podłaczonym do silnika (z tym niebieskim odpowiadajacym za zamykanie szyby) wiec silnik byl caly casz pod napieciem a ze szyba byla zamknieta to nie mogł wykozystac dostarczanej energii.po usunieciu zwarcia wszystko dziala jak nalezy.