| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Mlody_Omega HONOROWY WETERAN Lanser Pabianice | 2006-08-03 12:18:17 ja obstawiam uszczelniacze skrzyni przy łączeniu z silnikiem... jeździsz spokojnie wszystko dobrze... dajesz w palnik przez jakiś czas zaczyna kapać / lać się na wydech i stąd dym... Chociaż nie powinny to być aż takie ilości... generalnie kilka kropel do dymu wystarczy...
PS. zaglądałeś pod autko? obejrzałeś skrzynie? skąd wyciek? jeśli nie to możemy zgadywać dalej i podbijać stawkę bawiąc się w demagogów... pozdr. |
IwanGrozny Omega A Słupsk | 2006-08-03 22:11:35 Kurde to mi dales do myslenia, ale pewny jestem ze nikt jej nie przerabial bo sprowadzilem ja z niemiec w 2004 od dziadzia i tylko ja jezdze po polsce Nawet nie wiedzialem ze inne omesie w tym wieku tego przycisku nie maja, bo nigdy nie widzialem omegi z tego roku w automacie. Powiem cos co moze sie wam wydac smieszne, ale moja omega ma 5 biegow Liczylem sto razy i sto razy wyszlo ze 5 razy zmienia bieg, a slyszalem ze inni maja 3 albo 4. Poradzcie co robic?? Jezdzic az sie zepsuje? Lubie szybko jezdzic moim krazownikiem a od tamtej pory nie moge uzywac sporta i kicka przy wyprzedzaniu, bo znowu mi olej ucieknie. |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-08-03 22:30:15 5 ze wstecznym? bo jeśli 5 do przodu to... |
autoseba Jeep Wrocław | 2006-08-03 22:58:47
Hmm dziwne... miałem omege A z 90r i był w niej przycisk S i mam senatora z 89r i też jest w nim przycisk S i obydwie skrzynie są 4 biegowe i obydwie mają śnieżynke i sterownik. [ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-08-03 23:34:20 ] |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2006-08-03 23:28:56 witam
mialem omege C20NE 1987r automat i w tych skrzyniach niema kasety sterującej. Jest normalnie S oraz 4 biegi ale nigdy się nie zapala tryb awaryjny i niema śnieżynki (tryb zimowy)
Ogolnie na twoim miejscu zmienilbym skrzynie na manual. Ceny skrzyn i częsci do A w tej chwili są na takim poziomie ze wszystkie graty kupisz za ok 500zł. Przekladke u siebie robilem sam i wcale nie jest z tym tyle roboty co sie wydaje. Pozdro ILKU |
darq LOB MEMBER SENATOR C30SE Warszawa | 2006-08-03 23:36:06 1. Potwierdzam, u mnie w Zenku '89 (modelowy '90) jest już skrzynka "z S-ką", więc w Omdze również może być.
2. Tak naprawdę skrzynia jest 4-biegowa (nie licząc wstecznego ), ale na czwartym biegu w pewnym momencie napęd jest spinany "na sztywno" (najpierw bieg jest załączony z lekkim poślizgiem, wyższe obroty silnika) co można odczuć podobnie jak zmianę na kolejny bieg. |
abigaz LOB MEMBER Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2006-08-03 23:53:06 A poco używasz tej "eski" ??? To samo możesz zrobić ręcznie i jest to zdrowsze dla skrzyni. Gdy wciśniesz "s" to tylko skrzynka dłużej biegi wybiera i nic więcej.
Pozdr. Abigaz |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2006-08-04 00:09:16 a jak to się robi "ręcznie" w automacie? W tych skrzyniach jest tylko 1,2,D,N,R,P. Więc przy 150 ma zmienic na "2"? Jesli zrobi "kick down", co pewnie masz na myśli to i tak skrzynia zredukuje bieg i na to samo wyjdzie. |
autoseba Jeep Wrocław | 2006-08-04 00:10:47
Możesz wybierać ręcznie biegi w dół i w góre, jest na dźwigni 1, 2 , 3 i D to 4 i skoro liczył chłop że ma 5 biegów to znaczy że ma 4 skrzynie i musi mieć na dżwigni 1,2,3,D,N,R,P [ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2006-08-04 00:14:30 ] |
Diro DEADSOUL Mercedes Gorzów Wlkp. | 2006-08-04 08:47:16
|
autoseba Jeep Wrocław | 2006-08-04 10:04:46
Tak Diro zgadza się niektóre wynalazki tak mają ,ale nie Omega |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2006-08-04 10:54:28
Mylisz sie ja mam automata montowanego do 89 roku Japonskiej produkcji Asin Warner i jest ona tylko i wylacznie dla wersji 3.0 w odmianie w pelni sterowana elektronicznie Na wybieraku niemam 3 a skrzynia jest 4 biegowa a co ciekawe i w Borsku kilka osob to zobaczylo ze sterownik wykonuje dzieki blokadzie przekladnika 6 przelozen wyraznie wyczowlanychDla mniejszych pojemnosci skrzynia ta wystepowala w wersji hydraulicznej ale posiadala maly sterownik wlasnie eski.Omega tyz ta skrzynie posiadala |
maxkorzen Omega B Karczew | 2006-08-04 10:59:47 ja tez kiedys miałem Omegę A 89 rok, z automatem,
miała śnieżynkę i "S" oraz 1,2, D, N, R, P ale z tego co pamiętam to była czterobiegowa i o ile kojarzę to automat z Omegi A i B nie różni się jakoś szczególnie Wracając do tematu : Olej mógł wyskoczyć raczej tylko z dwóch miejsc, albo z korka którym sie dolewa olej - umiejscowiony z tyłu po prawej stronie albo gdzies z przewodów które prowadzą olej do chłodnicy... nie podejrzewam, żeby tak duzy wyciek mógł się pojawić w okolicach połączenia z silnikiem, zresztą tam chyba nie ma oleju.... |
SENATOR LOB MEMBER SENATOR B GDANSK | 2006-08-04 11:01:01
Jezeli miales skrzynie bez 3 to sie ona BARDZO rozni od tej z omegi B skrzynie z 3 sa praktycznie identyczne |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2006-08-04 11:34:33
co jest zdrowsze dla skrzyni ?? ręczne wachlowanie biegami?? z jakiej przyczyny?? czemu s "dłużej WYBIERA biegi" i czemu to dla niej nie zdrowe?? Tryb S powoduje m.in. znacznie szybsze reagowanie skrzyni na naciśnięcie gazu więc nazwanie tego "dłuższym wybieraniem" jest bzdurą. Przy S akurat wybieranie jest bardzo szybkie. A fakt, że biegi są zmieniane przy wyższych obrotach nie ma nic wspólnego z szybkością ich wybierania. Choćby jechać 240 i zredukować ręcznie do 2-ki to załączy tę 2-kę dopiero wtedy kiedy obroty silnika na to pozwolą... ale tak jest w skrzyni ze sterowaniem. Jak jest w ewentualnych starszych rozwiązaniach tego nie wiem. Problemu wywalania oleju ze skrzyni po kick-down'ie bądź wciśnięciu trybu S upatrywałbym raczej w niezdolności jakiegoś uszczelniacza do utrzymania wyższego ciśnienia oleju. Oczywiście tylko wtedy kiedy owe ciśnienie wzrasta wraz z podnoszeniem się obrotów. Tego nie wiem. Ale reakcja będzie podobna po ręcznym zredukowaniu. To nie elektronika wywala olej tylko duże ciśnienie. Miałem przypadek wywalenia oleju z „przelanego” mostu przez zimmering na półosi. Co ciekawe wywalił nadmiar i się „uszczelnił” i już nigdy się nawet nie spocił. Fakt to nie było wywalenie „lawinowe”. Po prostu kapał do czasu aż wykapał do poziomu akceptowalnego. Kiedy przestał sprawdziłem poziom i było ok 1 cm poniżej poziomu wlewu. Dopiero wtedy dowiedziałem się, że taki powinien być. Więc może wlewasz za dużo. Inna opcja to być może przegrzewanie się oleju w skrzyni. Wiadomo, że wtedy rośnie ciśnienie. Może rośnie do takiego poziomu, że olej jest wywalany. Można założyć, że kulminacja takiego stanu przypada na gwałtowne przyspieszanie po redukcji. |
IwanGrozny Omega A Słupsk | 2006-08-04 14:16:33 Narazie nie mam ochoty jej zmieniac na manuala, bo chodzi bardzo ladnie tylko zdaza sie ze kogos ochlapie przy wyprzedzaniu Wydaje mi sie ze najblizej prawdy jest "dARTi" i "maxkorzen" oczywiscie dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Zeby nie mieszac nie powiedzialem najistotniejszej rzeczy po zimie mialem lekki wyciek z uszczelniacza przy wale. Co jakis czas musialem dolewac 200ml ale nie czesto. Problem w tym ze poziom oleju sprawdza sie na rozgrzanej skrzyni czyli po przejechaniu min 30km. Za ktroyms razem blednie odczytalem poziom, przelalem troche 3cm ponad max i nie wiedzialem jak go wyciagnac. Wlewam przez bagnet bo nie wiem gdzie jest korek i zostawilem nadmiar na zas. Do dolewek uzywalem oleju roznych producentow ale zawsze dextron II i raz chyba dextron III bo nie mieli na stacji innego. Winą pewnie byl za duzy stan oleju i marna jakosc orlenu, tadex, itp. W ksiazce pisza ze olej w tych skrzyniach zmienia sie co 60 tys km, a ja zrobilem po polsce 40 tys km i nie wymienialem bo auto bylo caly czas serwisowane a ASO niemcy. Chyba bede musial sie wziasc za to ale jeszcze nie wiem jak. Na poczatek napiszcie prosze jakiej marki oleju uzywaci i jakich filtrow? Moze znacie jakies linki do stron z instrukcja zmiany oleju, albo chociaz jak upuscic troche? |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2006-08-04 16:29:23 jesli chodzi o popuszczenie to mozesz sprobowac przy chlodnicy oleju albo na przewodach prowadzących do niej. |