Jaki numer kluczy na śrubach z tulei wahacza?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem w trakcie wymiany połowy zawieszenia i między innymi chciałem odkręcić wahacz ale nie mogę odkręcić śrub które są przykręcone na tulejach, czy ktoś może wie jakie tam są rozmiary kluczy bo teoretycznie pasuje 15 i 18 ale czy tam czasem nie ma calowych rozmiarów? Będę wdzięczny za porady jak to rozebrać. Eskort kombi 1.6 16V kombi 95r.
  
 
15 od dołu i 17 lub 19 (ale raczej 19) góra w mk5
u ciebie chyba tak samo (poprawcie jak sie myle)
na bank nie calowe, górne śruby mogąbyć zapaćkane syfem :] dobrze najpierw odczyść.


[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2006-08-04 19:02:38 ]
  
 
Jak napisal Polityk
  
 
dół by się zgadzał jest 15 skoro nie calowe, ale góra to u mnie jest 18 i mam to wyczyszczone szczotką i fukałem już czym sie dało od rdzy gwint wygląda na czyściutki a nakrętka nihuhu ani drgnie już mi palnik i szlifierka po głowie chodzą ale jeszcze poczekam i mam zamiar gada pokonać
  
 
góre zablokuj jakos.
jak masz klucz oczkowy to da rade
a dół krecisz kluczem z jakas przedluzka (z 1,5m )

góra to nakretka, dół to śruba.

łatwiej będzie jeśli zdemontujesz mcphersona i oczywiscie sworzeń odepniesz bo wtedy nie trza wyginać wahacza
(latwiej też tak potem założyć spowrotem te sruby)

zawsze mozesz odkrecic rame pomocnicza w ostateczności :]
  
 
Może jutro kupię jakieś porządne klucze bo jak dałem z przedłużką to się klucz zaczął krzywić a śruba ani drgnęła co do tej ramy pomocniczej to też już o tym myślałem, trochę dużo śrub ale jak nie da rady konwencjonalnie to trzeba będzie sobie jakoś poradzić wszystko wygląda na to że tuleje są jeszcze oryginalne od nowości a to już 11 lat z resztą reszta zawieszenia też jeszcze nie wygląda żeby ktoś tam grzebał autko cały czas jeździło po Niemczech od pół roku jest w Polsce no i się zaczyna zawieszenie sypać
  
 
ja tez mam na klucz 18
  
 
15 od dołu i 19 góra. 18 to się ramę pomocniczą skręca.
  
 
Cytat:
2006-08-05 15:35:22, WilK pisze:
15 od dołu i 19 góra. 18 to się ramę pomocniczą skręca.



Kolega "KRSSZ" nie podał jaki model Escorta posiada, ale jeśli MK7 to napewno klucz nr 18, robiłem to dwa miesiące temu.
  
 
Cytat:
2006-08-05 18:47:10, jerico pisze:
Kolega "KRSSZ" nie podał jaki model Escorta posiada, ale jeśli MK7 to napewno klucz nr 18, robiłem to dwa miesiące temu.



Czyli mamy kolejne urozmaicenie od designerów Forda
  
 
Ja mam 18 nakretka od gory i 15 od dołu
  
 
18 i 15 na 100% tylko ciężko to rozkręćić
  
 
Oj ciezko. Jak pisalem w poscie obik wymienialem wachacz. Musielem sub rame opuszczac a i tak ze dwie godziny sie palowalem. Tak zardzeiwalow ze trzeba bylo rownolegle nakrętkę i srubę zruszyc bo do ramy rdza to przykleiła
  
 
witam dzieki za wszystkie porady jak do tej pory. ("jerico"jak rocznik 95 to juz mkVII było napisane), co do rozmiaru kluczy to juz pewne 15 dół śróba i 18 góra nakrętka, ale rozkręcić to faktycznie będzie problem, ale nie poddam się bez walki jak narazie przegrywam bitwe,( dwa klucze nie dały rady), ale to jeszcze nie koniec wojny ,a zamierzam ja wygrac choć bym miał pół zawieszenia rozebrać i użyć środków ostatecznych palnika czy szlifierki, bo śruby i tak będę nowe kupował, bo jak już robić to porządnie.
  
 
najszybciej utniesz te sruby brzeszczotem od dołu jesli chodzi o tył a przód rozkrecisz normalnie ale bedzie cieżko