Wymiana filtra paliwa w kombicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy moze ktos mi przedstawic w miarę jasno kolejnośc czynności jakie nalezy wykonac aby wymienic filter palwa w kombi?? nawet nie wiem gdzie dokładnie jest proszę bardzo ... najlepiej jakies foto albo dokładny opis dla laika ...
  
 
kombi z silnikiem 1.8 16V z 1996 roku , filter taki przelotowy ( jak w maluchu ) tyle wiem
  
 
  
 
Z tą różnicą, że w benzynowych MK7 filtr jest przy baku.
Potrzebny nasadowy klucz 13 do odkręcenia mocowania.
Przwody są na szybkozłączki.
Cóż tu więcej opisywać.
  
 
Cytat:
2006-11-02 23:00:13, JoHNY_85 pisze:
kombi z silnikiem 1.8 16V z 1996 roku , filter taki przelotowy ( jak w maluchu ) tyle wiem



Hehe jak w maluchu podejzewam ze taki filterek by nie wydał a masz taka puszke metalową przy baku patrzac od spodu auta to to
  
 
Witam
1. Wymiana polega na:
- odkręceniu filtra paliwa (z tyłu po prawej stronie)
- uwaga przy odkręcaniu bo śruba lubi przyrdzewieć i jak pociągniesz to możesz wszystko urwać. Popsikaj WD40 czy coś w tym stylu i trochę odczekaj
- odkręć filtr
- końcówki wężyków są nasuwane - jak dobrze pamietam to mogą być przyciski które się ściska
- wężyki poprostu zsuwasz
- podstaw jakieś naczynie bo będzie się lała benzyna
- miej po ręką nowy filtr i szybko przełóż wężyki
- popatrz na oznaczenia na starym i nowym filtrze jaki jest kierunek przepływu i nie załóż odwrotnie
Jak pamiętam to u mnie problemem była tylko ta śruba trzymająca filtr.
2. Wymiana filtra paliwa to jedna z banalniejszych czynności
pozdrawiam
Arturek
P.S. Oczywiście cały czas piszemy o silniku benzynowym




[ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2006-11-11 19:21:24 ]
  
 
w dieslu jest filtr w komorze silnika ale ogólna zasada wymiany jest podobna tylko trzeba pomiętać o odpowietrzeniu układu...
  
 
tia niby banalnie prosta, ale ja nie mogłem uporać się z tymi zasr@#$%@# szybkozłączkami i filtre nie wymieniłem
  
 
Cytat:
2006-11-03 19:41:57, mss pisze:
tia niby banalnie prosta, ale ja nie mogłem uporać się z tymi zasr@#$%@# szybkozłączkami i filtre nie wymieniłem



he,he...czasami śrubka też lubi się zapiekać, więc przedłużka na klucz i do dzieła
  
 
a czy dam radę to zrobić bez dostępu do kanału?? z której strony zbiornika paliwa to jest patrząc od tyłu autka?? dużo tego paliwa bedzie się lało jak odepnę te węzyki?? z góry wielkie dzięki silniczek oczywiscie benzyna 1.8 16V

  
 
Witam
- Filtr jest z tyłu po prawej stronie
- Ja wymieniałem na działce bez kanału.
- Wyciek nie jest duży - to co w filtrze (więc przygotuj naczyńko na filtr) + trochę z przewodów, więc dobrze jest szybko podpiąć przewody do nowego filtra. Ja przykręcałem filtr już po podpięciu wężyków.
  
 
Cytat:
2006-11-03 21:03:21, Biedrona pisze:
he,he...czasami śrubka też lubi się zapiekać, więc przedłużka na klucz i do dzieła



ze śrubą nie było problemu , nie mogłem tych szybkozłączek porozpinać
  
 
A ja miałem tak:Kupiłem se filtr + wymiana, wszedł młody mechanik do kanału coś grzebał za pół godziny zawołał starego mechanika coś grzebali i za pół godziny stwierdzili że się NIE DA WYMIENIć !!!.Więc ja za parę dni wpadam do kanału i widzę że _uje ukręcili śrubę i i połapali filtr opaskami !!! Postanowiłem wymienić sam miałem problem z tymi szybkozłączkami za chiny niechciały zejść (1 godzina) ale po milimetrze w końcu zeszły filtr wymieniłem i skręciłem go drutem.Ale teraz chcę wywalić tą urwaną śrubę i szukam wałka giętkiego żeby śrubę przewiercić bo wiertarka nie podejdzie chyba że ktoś ma inny pomysł.null
  
 
gdzieś na forum czytałem, że nie można ciągnąć za przewody, bo jakiś patent samozaciskowy podobno jest

trzeba je wypchnąć pchając od strony filtra

czy ktoś potwierdzi, bo też mam zamiar w weekend wymieniać