| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-08-17 20:09:56 Problem nie moj, ale zglosil sie do mnie uzytkownik "peperycz" ktory nie ma jeszcze mozliwosci pisania tu na forum, ale pilnie potrzebuje pomocy. Na wszelki wypadek wstawiam jego post z priva w calosci:
----------------------------- Witam probowalem dac posta na forum ale ze nie jestem czlonkiem klubu to nie moge, a mam jak dla mnie powazny problem z omega, poza tym jestem za granica wiec ciezko sie zwrocic o pomoc do mechanika, i w zwiazkuz tym mam prosbe czy moglbys umiescic posta na forum lub moze popytac. A musze zrobic auto zeby wrocic do Polski. Dalem juz posta na innym forum ale nikt nie odpisuje. A to moj post: Witam mam omege B 2.5 TD padl mi rozrusznik, wczoraj dostalem taki ladny po regeneracji wyglada jak nowka, zabralem sie do montazu , odpalam, wszytko ok zaskoczylo ale bylo slychac jakies dziwne buczenie, po dodaniu gazu ok 4tys ob. zaczelo cos skrzeczyc i podczas gaszenia silmika tak samo jakies charczenie, doszlem do wniosku ze nie odlacza sie elektromagnez i rozrusznik pracuje caly czas i bardzo sie grzeje (kluczyk odbiaj normalnie) wiec pomyslalem ze prawdopodobnie uszkodzonu jest rozrusznik (elektromagnez). (zeby sie upewnic rozebralem rozrusznik wszytsko wyglada ok). Potem odpalilem auto z pychu (rozrusznik nie powinien sie zalaczyc tak mi sie wydaje) , dziwne buczenie ustalo ale po dodaniu gazu i gaszeniu silnika dalej sluchac bylo dziwne charczenie (rozrusznik zrobil sie goracy) wychodzi na to ze elektromagnez sie zlaczyl, no i nie wiem co dalej, moze gdzies jakies zwarcie i rozrusznik dostaje prad caly czas, nie mam pojecia moze ktos cos doradzi. I jeszcze jedno mysle ze wazne, odlaczylem 2 przewody te ktore lacza sie razem z rozrusznikiem, odpalilem z pychu wszystko ok zadnych odglosow po dodaniu gazy czy gaszeniu silnika, przejechalem sie jakies 2km w czasie jazdy odczulem ze nie zalacz sie turbo wspomaganie dziala slabiej zapalila sie kontrolka ABS przestaly dzialc wskazniki i zaczelo przygasac cale oswietlenie w aucie zatrzynalem sie otworzylem maske i zgasl. Co robic prosze o pomoc pozdro. KONIEC POSTA. PS bede wdzieczny o pomoc kontakt do mnie to gg 4306875 lub email: piotr.rockefeler@wp.pl . Pozdrawiam -------------------------- Pomozcie koledze, bo ja niestety nie umiem |
![]() rychu84 LOB SYMPATYK Omega 2.5td Białystok | 2006-08-17 20:39:26 Prawdopodobnie zblokowałsię rozrusznik z wieńcem zębatym . Nawet po wyłączeniu stacyjki.Pozdrawiam |
Res best memory O-ka | 2006-08-17 22:07:23 Witam,
oprócz wysyłania maili do peprycza piszcie tutaj wszystkie swoje pmysły bo to ciekawy przypadek. Ja niestety nie mam w tej materii doświadczenia |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2006-08-17 22:09:48 A moze po prostu poszła kostka w stacyjce?po co szukać dziwnych problemów?a jesli rozrusznik pracował razem z kołem zamachowym i to pzy 4 tyś jak pisze autor to juz sie nadaje do śmieci. |
omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2006-08-18 07:31:49 Nałożyły się dwie sprawy:
1. rozrusznik, który był regenerowany został źle zamontowany (cały czas włączony), lub nie był regenerowany. Po prawidłowym zamontowaniu do omy powino być OK. W dieslu są cztery kabelki i nie można ich pomylić. Jest prymitywne zabezpieczenie, polegające na tym, że każda końcówka ma inną średnicę, są trzy końcówki (dwa najgrubsze kable do jednego wyprowadzenia), cienkie sterowanie elektromagnesem. Ze starym rozrusznikiem było dobrze! 2. całyczas włączony rozrysznik rozładował akumulator i opisywany efekt po zatrzymaniu samochodu silnik zgasł. Alternator nie dał rady podtrzymać elektroniki. Proponowane kroki: 1. sprawdzić rozrusznik jak radzą afx i Tom_J 2. sprawdzić, czy przewody steryjące rozrusznikiem, kostka przy stacyjce itd itp nie uległy zniszczeniu 3. sprawdzić czy rozrusznik jest prawidłowo podłączony 4. nie zapomnieć o naładowaniu akumulatora |