MotoNews.pl
9 Ktora sruba od obrotow ? (154472/0) - PT
  

Ktora sruba od obrotow ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ktora srubo trzyba pokrecic aby zwiekszyc obroty biegu jalowego 1 czy 2 i od
czego jest ta druga sruba ? No i czy to cos, na czym jest znak zapytania to
jest filtr gazu?

Czy regulacje obratow trzeba robic przy podlaczonym kompie? Bo przekrecilem
o 1 obrut srubami ale nie zauwazylem zmian w obrotach

Astra II 1.4 16V

http://www.izabelin.pl/tomasetto.jpg

Kiedys poprosilem gazownika aby obnizyl mi spalanie - czy wiecie jakie
parametry zmienil w Programie A-MON

http://www.izabelin.pl/reg.jpg


zbyszek

Ostatnio tez mialem tak ze mi zawor nie odbija i mozna bylo zatankowac do pelna a ostatnio odbil przy 18lit ( ile u gazownika moze takie cos kosztowac naprawienie zaworu ? )

Butla 42litry
  
 
1. Jeśli chodzi o te śruby to było milion razy na forum . Ale co mi tam. 1 - bypass, 2 - czułość. Błagam nie pytaj mnie co to bypass i czułość, bo to też było już milion razy. Szukajcie a znajdziecie.

2. O regulacji II generacji to już chyba było dwa miliony razy, wiec też proponuję poczytać, to będzie wiadomo którymi śrubami się kręci i po co.

3. Jeśli chodzi o wielozawór i jego odbijanie/nieodbijanie to z tego co wiem jest to raczej nieuleczalne i trzeba wymianić zawór. Można też kombinować z regulacją pływaka ale to zazwyczaj daje mierne efekty.

Jak już poczytasz na temat regulacji i nadal będziesz miał jakieś wątpliwości to dawaj śmiało - będziemy radzić
  
 
Żadną śrubą w przypadku gazu w twoim aucie nie reguluje się wolnych obrotów na gazie. To utrzymywać ma ECU benzynowy.
  
 
"Żadną śrubą w przypadku gazu w twoim aucie nie reguluje się wolnych obrotów na gazie. To utrzymywać ma ECU benzynowy."

To dlaczego w regulacji jest "regulacja obrotow " i info aby wyregulowac sruba obroty w prog AMON ???


Zbyszek
  
 
lpglpg: pewnie chodzi im o śrube bypassu. W gaźnikowcu bez kompa kręcenie tą śrubą zmieni obroty w pewnym zakresie (ale wcale nie znaczy, że jak będziesz odkręcał, to obroty będą cały czas rosły. Jak odkręcisz za mocno to wzbogacisz mieszankę za mocno i znowu będą obroty spadały). To samo tyczy się śruby od czułości. Jak by ją kręcić i nie byłoby ECU to też by obroty się zmieniały.

Ale jak jest ECU to tak jak lpglpg zauważył to właśnie to ECU bada obroty i tak dobiera otwarcie przepustnicy, żeby było np te 900obr/min. I tu możesz sobie kręcić obiema śrubkami i rzeczywiście nie będziesz widział efektu w postaci zmieniających się obrotów.
  
 
Zbychacz - nie wiem, moze to kwestia tłumaczenia, a może kwestia złapania minimum zubożenia mieszanki, przeprogramowania na podwyzszonych i następnie skorygowania raz jeszcze na wolnych, tak zeby lambda się nie leniła na żadnym z poziomów, a może jeszcze coś innego autor miał na myśli.
Kamil_H - o to to. właśnie to. nic dodać nic ująć.

poza tematem: po co poprawiać fabrykę i kręcić obrotami? ty mu w górę a on na głowie stanie żeby wrócić do obrotów zaprogramowanych.
  
 
chcialem je troche podwyzszyc bo czasami spadaja n amoment do 600-700 i wtedy tym silnikiem kalacze innym razem znowu jak w czasie jazdy wrzuce luz to trzyma na 2000 ale nie zawsze, jak przychamuje obroty silnikiem do 1000 to jest ok.


Zibi
  
 
Masz problem z krokowcem od przepustnicy albo z ECU który nałapał błędów. Może być jeszcze źle wyregulowanry LPG albo czujnik hala.

Podstawowe pytanie: Czy na benie jest ok?
  
 
Na benie jest wszystko Ok a z tym jak czasami na luzie trzyma te 2000 obr to one spadaja tylko wtedy jak samochod juz calkowicie sie zatrzyma.

Zbyszek
  
 
Cytat:
2006-08-07 09:08:21, zbychacz pisze:
Na benie jest wszystko Ok a z tym jak czasami na luzie trzyma te 2000 obr to one spadaja tylko wtedy jak samochod juz calkowicie sie zatrzyma. Zbyszek



Też było na forum

ECU trzyma podwyższone obroty jak jedziesz na luzie, bo tedy masz większą skuteczność hamowania (większe podciśnienie do servo). Olej to.
Podobno można tam coś odłączyć, jakiś czujnik czy coś i od razu będą spadałly do 900 jak wrzucisz luz. Też było to gdzieś napisane, ale sorry nie pamiętam gdzie.