Pytanie do wlascicieli omega a 20 93r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ostatnio po dluzszej jeżdzie(z goracym silnikiem ) pozostawilem auto na biegu jalowym po jakichs 10 minutach z 90 stopni zrobilo sie 110 i chcialo gotowac plyn co jest grane to chyba nie jest normalne????
  
 
Kurcze teraz dostrzeglem ze pozostawiles "auto na biegu jalowym" przepraszam za pomylke, tak to nie jest normalne. Musisz szukac przyczyne w ukladzie chlodzenia, chociaz to dziwne.


Jak najbardziej normalne czujnik temperatury jest obok termostau. Po wylaczeniu silnka tworzy sie tzw korek termiczny i dlatego temp rosnie bo nie ma obiegu cieczy, gdybys odpall auto to twmperatura spadnei po chwili do 90 lub podpbnie . Temoeratura wrzenia dla plyny w sprrawnym ukladzie chlodzenia to 116 stopni. Gdybys mial silnik 3,0 to o ile pamietam jest tam dodatkowa pompa ktora mieli ciecza jescze po wylaczeniu samochodu aby wlasnie zapobiec miejscowemu podniesniu sie temperatury duze silniki tego nie lubią



[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2003-05-09 12:22:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2003-05-09 14:03:02 ]
  
 
zaraz zaraz ja mam 3 litry i nic nie wiem o dodatkowej pompie.a temat temperatury cieczy chlodz. katuje juz bardzo dlugo-wczoraj wymienilem chlodnice na taka od modelu 2,3 td -wieksza grubosc rdzenia i auto odpukac nie grzeje sie juz!!!wisko mam nowe-tzn kupione rok temu.chlodnice wymienilem poniewaz ma miejsce na czujnik-wlacznik wentylatora elektrycznego-chcialem przerobic ale chyba zrezygnuje-temperetaura jest w tej chwili ok.
moze ktos mi podpowie jaka jest temperatura pracy C30NE????
na starej chlodnicy w korkach dochodzilo do 105st C w tej chwili pracuje na 85-ok 93 st C.



pozdr
  
 
Kurcze Czarny gdzies ogladelem to rozwiazanie chyba w senatorze
byla dodotkowa pompa ktora miella ciecz aby nie stworzyc korkow termicznych, Masz temat do poszukiwan. Jak masz schemat elektryczny do 3 to pownienie tam to znalezc, choc moze to chodzlo o audi? Nie pamietam dokladnie zreszta nie mam tego problemu.

Co do tempratury, to kiedys napislam ze tem pracy silnika c20ne rozgrzanego to 100 stopni ale zostalem skrzyczany, ale w moge napisac ze gdy omega sie nagrzej i to dobrze np wyjazd na lob to temperatura ustawia sie na 100 C czasami nawet 102 ( ale nie pytaj mnie dlaczego tak dokladnie odczytuje bo sam nie wiem
otwarcie termostau 92,5 pelny 107,5 tem wrzenia plynu przy sprawnej instalacji (cisnienie ) 116 stopni wybierz co chcesz.