Jakie springi do -30 mm?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No dobra, nie bijcie, że to nie do Escorta
W zglebianiu macie większe doświadczenia od HFP-owców, więc pytam Was.

Dłuższy czas trudno było o cokolwiek tuningowego do Getza, a i ja nie mogłem się przekonać do obniżenia swojego wozidła...
Teraz oferta przedstawia się już nieco lepiej i w kategorii do -30 mm można wybierać sprężynki co najmniej kilku firm...

Zaznaczam, że chcę zakupić i zamontować same sprężyny do standardowych amortyzatorów. Wiem, że to często nie jest najlepszy pomysł, ale np producenci tacy jak Eibach i H&R opisują swoje podstawowe zestawy jako mogące być stosowane z amortyzatorami fabrycznymi lub ich zamiennikami, czyli z amortyzatorami o standardowej charakterystyce. Ponadto wyczytałem i wypytałem osoby mające taką konfigurację, że seryjne lub podobne amortyzatory nie cierpią za bardzo na obniżeniu o 30 mm jeśli nowe springi nie są zbyt twarde...
Przyznam, że zależy mi głównie na samym delikatnym obniżeniu a nie utwardzeniu auta, gdyż jak na mój gust już samo w sobie jest wystarczająco twarde Jednym słowem: po pierwsze stylistyka, dopiero potem trochę lepsze prowadzenie i nieznacznie obniżony środek ciężkości...

Póki co znalazłem sprężyny H&R (ok.850 zł), Eibach (zestaw Pro-Kit cenowo wygląda podobnie jak H&R), obie opcje to sprężyny progresywne, dalej APEX (ok 750), Vogtland (ok 700) i Denison (niecałe 700) oraz jacyś pojedynczy mniejsi i tańsi producenci...

Jedne marki znaczą na tym rynku więcej, inne mniej, ale wiadomo, nie zawsze to co najbardziej znane jest najlepsze, więc pytam Was jako doświadczonych, które sobie odpuścić, które brać pod uwagę, czy rzeczywiście nie wykończę szybciej seryjnych amortyzatorów po zastosowaniu niewiele obniżających sprężyn i czy w ogóle to ma sens...

Pozdrawiam!
Mac...
  
 
jezeli producent pisze ze sa przeznaczone do współpracy z seryjnymi amorami, to tak jest, wiec raczej nie poeinno nic kolidowac, a czy ich szybciej nie wykonczysz, cięzko powiedziec, ale jesli juz to nieznacznie. a z tych wymienionych jabym wzioł te bardziej markowe czyli H&R albo Eibach, ewentualnie apex.
  
 
Cytat:
2006-08-06 02:17:52, MacTB pisze:
Jedne marki znaczą na tym rynku więcej, inne mniej, ale wiadomo, nie zawsze to co najbardziej znane jest najlepsze,


Nie chodzi o to, co jest bardziej znane, tylko co jest lepszej jakości. H&R i Eibach, pomiając fakt, że są bardzo znanymi markami, to produkują zawieszenia najwyższej jakości. Oczywiście jest więcej firm, które produkują topowe zestawy, ale sprzedają one raczej kompletne zawieszenia, np KONI, KW, Bilstein. Jeśli same sprężyny, to tych dwóch firm bym się na Twoim miejscu trzymał. Apex, jamex itd.. sobie odpuść. Kup raz, a dobrze, a będziesz zadowolony.
  
 
Ja w moim escorciku mam zalozone eibachy(czarne),obnizajace o 30mm,nic nie musialem zmieniac,amortyzatory sa oryginalne.Autko troche twarde jak na nasze dziurawe drogi,kwestia przyzwyczajenia,ale wrazenia z jazdy niesamowite.Super trzyma sie drogi.Wybor nalezy do Ciebie.Pozdr.
  
 
Dzięki za odpowiedzi
Czarne Eibachy to właśnie Pro-KIT? I mówisz, że są dość twarde?
  
 
Cytat:
2006-08-09 08:33:36, MacTB pisze:
Dzięki za odpowiedzi Czarne Eibachy to właśnie Pro-KIT? I mówisz, że są dość twarde?


Tak, to PRO KIT. Nie są bardzo twarde, są optymalne. To wysokiej jakości produkt, można polecić z czystym sumieniem.
  
 
Właśnie ten zestaw najbardziej do mnie przemawia.
Dzięki za podpowiedzi.