Poradźcie coś Dobrzy Ludzie

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
W ostatnim czasie "koledzy" w białych czapkach i niebieskich marynarach, czyli smutni panowie z wąsami zmuszają mnie do zakupu CB radyjka. Ponieważ jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie proszę Was o poradę. Jaki zestaw dobrać najlepiej dla początkującego i niezbyt wymagającego użytkownika? Na co zwrócić największą uwagę przy wyborze? Jaka antena będzie lepsza magnesowa czy też przykręcana? Dodam, że mieszkam w okolicy, w której jest dużo amatorów cudzej własności i nie chciałbym szybko pozbyć się radyjka oraz anteny.
Ostatnio przeglądając Allegro wpadł mi w oko ten zestaw (nie ma co ukrywać - głównie z powodu ceny):
Midland 1001z
Co o nim sądzicie? Widzę, że na aukcji cieszy się dużym zainteresowaniem. Jeżeli nie ten zestaw to może ktoś z Was poleci mi inny zestaw w przyzwoitej cenie.
Dodam jeszcze, że czasami wyjeżdżam za granicę i również chciałbym korzystać z radia (oczywiście do rozmowy z rodakami). Z tego co wyczytałem na forum musi ono mieć jakieś dodatkowe opcje. Jeżeli tak to prosze napiszcie jakie?
Wiem, że większość tych pytań brzmi dla Was banalnie ale raz jeszcze podkreślę, iż jestem kompletną "nogą" w tej dziedzinie i nigdy nie miałem styczności z CB.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam
luk006

[ wiadomość edytowana przez: luk006 dnia 2006-08-08 20:24:38 ]

Dla mało wymagającego jako any-misiek to radio i antena wystarczy ale zapytaj sprzedawcę czy radio jest przestrojone w "zera" (standard polski). Antenę powinieneś zestroić przynajmniej na początku to nie jest trudno spalić radio. Z rodakami za granicą się dogadasz, z miejscowymi będzie trudniej bo tam pracują w "piątkach" (pół kanału wyżej) oraz częściej niż my w FM-ie.

Wielkie dzięki za odpowiedź.
Podobno - tak twierdzi sprzedawca - antena nie wymaga dodatkowego strojenia. To mozliwe?

Człowieku !!!!! Opamiętaj sie !!

Bież UNIDEN 520 XL lub coś tanszego czyli UNIDEN 510