MotoNews.pl
  

MKVII 1,8 TD - proszę o opinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Miło mi dołączyć to grona miłośników Forda Escorta Fakt, że jeszcze go nie posiadam ale to kwestia kilku dni. Dlatego proszę Was o pomoc. Strasznie chciałbym mieć wersje kombi z silnikiem 1,8TD w przedziale rocznikowym '98-'00 Proszę o wszelkie informacje i tej jednostce napędowej oraz ewentualne zady i walety. Jakie przebiegi osiągają te silniki?? Na co zwrócić uwage przy kupnie. A może moje zauroczenie dieslem jest nietrafione i powinienem się zainteresować jednostką benzynową??
Proszę o rady.

Postroofki
Daniel
  
 
przeczytasz forum bedziesz wiedział co dolega ESCORT-ą
jak td to -90 kucy
jak ........ to RS -150 kucy

Poczytaj forum
  
 
ja kupilem D i jestem bardzo zadowolony, a że te silniki no i samochody mają co nieco wspólnego pozwolę sobię na wypowiedź

1) spalanie naprawdę małe, TD+inetrcooler naprawde fajnie ciągnie, kolegi ojciec takiego ma.. rewelacja. Mój D ma 370kkm i ma się b. dobrze (troche tam leje ) więc wydaje mi się że to dobry wynik

2) zobacz czy nie ma jakiegoś wycieku, standart to wyciek przy simmeringu nad miską olejową przy pasku klinowym(do alternatora), no i czy ze skrzyni nigdzie nie leje się

3) rdza.. wbrew pozorom to powazny problem koniecznie podłużnice, progi i musisz obadać

4)co do silnika to jak każdy diesel. zobacz czy nie kopci(niech sprzedający przygazuje - mój nie kopci i jest git )

5) generalnie takie standartowe sprawy jak zawieszenie , luzy w układzie kierowniczym to chyba wiesz jak sprawdzic, hamulce o.. też fajnie mieć

teraz tyle tych samochodów..szukaj jakiejs bogatszej wersji.. ja teraz bez el. szyb nie umiał bym żyć może klima? to był by raryt. .. przedewszystkim szukaj przebieraj ile wlezie.. jest w czym!
  
 
w tym dziale jest podwieszony wątek :


Escortowe F.A.Q - zanim zadasz pytanie spójrz tutaj

  
 
Cytat:
2006-08-04 23:11:10, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
w tym dziale jest podwieszony wątek : Escortowe F.A.Q - zanim zadasz pytanie spójrz tutaj



wiem, czytałem ale doświadczenia użytkowników są dla mnie w tej chwili najwazniejsze. Co i jak sprawdzić w kupowanym aucie to wiem ale jak się spisuje w użytkowaniu tego się z F.A.Q. nie dowiem.

Postroofki
  
 
Cytat:
wiem, czytałem ale doświadczenia użytkowników są dla mnie w tej chwili najwazniejsze


-skoro wiesz na co chorują TD
- wiesz co zazwyczaj dolega escortą
- co zazwyczaj się psuje

Moje doświadczenia z td POZYTYWNE .
Z RS-em - też mi się podoba
  
 
Cytat:
2006-08-04 23:35:53, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
-skoro wiesz na co chorują TD - wiesz co zazwyczaj dolega escortą - co zazwyczaj się psuje Moje doświadczenia z td POZYTYWNE . Z RS-em - też mi się podoba



nie wiem na co chorują TD bo nie miałem takowego
pytałem wyrażnie o jedostkę napędową i w tej kwesti proszę o opinie i rady. Jeżeli masz jakieś doświadczenie z tym silnikiem to podziel się wiedzą proszę.

moje doświadczenia z kobietami też są POZYTYWNE co nie znaczy że wszystkie są godne polecenia

Postroofki

Daniel
  
 
wyszukiwarka !!!!
TO NIE BOLI
dowiesz sie wszystkiego o td

P.S.
wpisz od wyszukiwarki TD !
  
 
Cytat:
2006-08-05 00:00:54, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
wyszukiwarka !!!! TO NIE BOLI dowiesz sie wszystkiego o td P.S. wpisz od wyszukiwarki TD !



a jak wpiszesz do wyszukiwarki FACET to dowiesz się wszystkiego o mnie??
a jak masz sraczke to też korzystasz z wyszukiwarki??

Postroofki
  
 
W skrócie:
1. TD ma naprawdę dobrą dynamikę.
2. TD pali bardzo przyzwoicie (średnio do 6.5l/100km, da się też zejść poniżej 6l/100km), oczywiście 90KM, bo 70KM potrafi wsiorbać więcej.
3. TD zwykle kiepsko odpala zimą (ale taką w okolicy -20).
4. TD bywa kłopotliwy w serwisowaniu, bo niewielu mechaników potrafi go diagnozować (nie jest tak skomputeryzowany, jak auta dzisiejsze).
5. Jeśli essi, to TD
  
 
ja co prawda mam samego D ale mam przejechane 270tys i jak slysze ze komus essi benzyna 70tys i bierze olej, ma kangura itp to mi sie smiac chce, bo dla mnie takie rzeczy to tylko mity, nigdy nie mialem z nim problemu(od 10 lat w rodzinei) co z tego ze klekoce jak diesel, wszedzie dojade, tanio dojade i nic sie nie psuje !!!!!!!!! znajomy co robi silniki mowil mi ze essi TD jak am przebieg ok 300kkm to nalezy wymienic pierscienie i mozna smigac nastepne 300kkm. Moim zdaniem, jak escorta to TYLKO DIESLA, poza tym najslabszym punktem jest chyba wszechobecna korozja, z ktora mozna sobie poradzic (mam juz to za soba)


[ wiadomość edytowana przez: ToFastMKIV dnia 2006-08-05 00:31:54 ]
  
 
Cytat:
2006-08-05 00:07:28, DaNsOuNd pisze:
a jak wpiszesz do wyszukiwarki FACET to dowiesz się wszystkiego o mnie?? a jak masz sraczke to też korzystasz z wyszukiwarki?? Postroofki



dla koleżanki chodziło o wyszukiwarkę , która jest na forum i wyszukuje wpisane słowo we wszystkich wątkach , które pojawiły się na tym forum
  
 
Cytat:
2006-08-05 00:42:16, mss pisze:
dla koleżanki chodziło o wyszukiwarkę , która jest na forum i wyszukuje wpisane słowo we wszystkich wątkach , które pojawiły się na tym forum



Gdybym znalazł wszystkie interesujące mnie zagadnienia w archiwum to bym nie zawracał głowy obecnie, to raz,

dwa - to dziękuję wszystkim za rzeczowe odpowiedzi chociaż wolałbym aby własciciele 80konnych TD także zabrali głos. Cięzko jest wyrwać essiego w TD z przebiegiem poniżej 160 kkm. Dlatego pytam co znaczy taki przebieg dla tego silnika. Sam obecnie poruszam się Transitem z zagazowanym silnikiem 2,0 OHC i przebiegiem w okolicach 550kkm i nie mam większych problemów. Służbowy transit w dieslu za to po 400kkm prawie umarł. A jak wygląda odpalanie zimą TD z przebiegiem koło 200kkm? No pochwalcie się ile przejechaliście swoimi pupilami

Postroofki

DaN
  
 
Cytat:
2006-08-05 00:00:54, KAMILA_Z_USTRONIA pisze:
wyszukiwarka !!!! TO NIE BOLI dowiesz sie wszystkiego o td P.S. wpisz od wyszukiwarki TD !



akurat z tym to mit!!!
wyszukiwarka nie łapie na dwie litery... TD...
  
 
Cytat:
2006-08-05 00:07:28, DaNsOuNd pisze:
a jak wpiszesz do wyszukiwarki FACET to dowiesz się wszystkiego o mnie?? a jak masz sraczke to też korzystasz z wyszukiwarki?? Postroofki





ledwie pojawiłeś się na forum a , już jednasz sobie przyjaciuł !
Aby tak dalej

  
 
Silnik to chyba najlepsza rzecz w tym escorcie. Dobra dynamika, małe spalanie, duża wytrzymałość silnika. Mało elektroniki, co jest zaletą i wadą (w zależności od mechanika, ale serwis nie grozi przy spalonej żarówce jak w skodach). Problemy są z odpalaniem, trzeba często dwa razy uruchamiać (pompa paliwa) - wymieniać olej i filtry na zimę. Przy większym przebiegu mogą być simeringi do wymiany, wtryskiwacze zaczynają lać, może puszczać miska (aluminiowa), może ulec zużyciu turbina. No i głośny jest.
Pozostałe wady jak u innych aut w tym wieku - hamulce, zawieszenie, rdza (zaczyna się od podłużnic), sprzęgło, układ chłodzący.
Jeśli chcesz kupić to poluj na jak najmłodszy - 2000 albo mondeo, najlepiej z zachodu, ale bez pośredników (trupa naprawią i wcisną) i przygotuj się od razu na naprawy poważniejsze - rozrząd, sprzegło, simeringi, hamulce, przeguby i łączniki, potem będziesz miał spokój. Mnie po zakupie (w ciągu roku) poszło sprzegło - zużycie + pęknieta łapa sprzęgła (dwie naprawy) - zmęczenie materiału, hamulce - zużycie, wężyk gumowy od chłodzenia - sparciał, wymiana łączników przy okazji wymiany łącznika stabilizatora - urwałem na lodzie. Do tego oczywiście rozrząd (wymiana, nie awaria).
Raczej są to wady wszystkich aut w tym wieku.
  
 
Cytat:
2006-08-05 08:42:12, DaNsOuNd pisze:
chociaż wolałbym aby własciciele 80konnych TD także zabrali głos.



Sorki, ale chyba się nie doczekasz
  
 
Cytat:
2006-08-05 10:06:04, Jacekm_ pisze:
Sorki, ale chyba się nie doczekasz


Dobre
  
 
Cytat:
2006-08-05 00:24:45, ToFastMKIV pisze:
jak slysze ze komus essi benzyna 70tys i bierze olej, ma kangura itp to mi sie smiac chce


ej, mój ma 74tysiące przebiegu (1.6 Zetec) i ani kangura, ani oleju nie bierze...
czy cos z nim nie tak
  
 
Cytat:
a jak masz sraczke to też korzystasz z wyszukiwarki??



Cytat:
Gdybym znalazł wszystkie interesujące mnie zagadnienia w archiwum to bym nie zawracał głowy obecnie, to raz,

dwa - to dziękuję wszystkim za rzeczowe odpowiedzi chociaż wolałbym aby własciciele 80konnych TD także zabrali głos.



ach JAK by tak wcześniej forum poczytać .
To by się wiedziało ile jaki silnik ma kucy , w tym wątku jest to nawet napisane !