Problem vectra A 1.8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
panowie,liczę na waszą wyrozumiałość.nie każdy wszystko wie.o co chodzi.....mam na warsztacie vectrę A,95 rok,oczywiście jp,nie pytajcie o symbol silnika bo to chyba nie ważne.problem polega na tym iż przy prędkości obrotowej silnika w granicach 1500-2500,silnik dusi się, przerywa nie ma mocy,przy wyższych oborach i niższych jest ok.lambda pracuje ok,żadnych błedów w sterowniku,analiza spalin w porządku oprócz HC(ok.3800)właśnie wtedy gdy jest ten problem,świece nowe przewody ok,kopułka też...no kur....wszystko niby ok.a zapomniałbym problem dotyczy nie tylko gazu ale również benzyny.gdyby to był tylko gaz pewnie poradziłbym sobie.
mam nadzieję że jest tu jakiś łebski facet i coś mnie naprowadzi.
z góry dzięki.
  
 
głośno pomyślę, Vektra 1.8 z ostatniego rzutu, czy to już Ecotec? czujnik fazy?
  
 
Chyba jeszcze nie ecotec, to jest c18nz. Ja bym sprawdził Map-sensor i TPS oraz ewentualnie czujnik przepływki.
  
 
panowie dzięki za rady ale pomyślcie co ma map sensor i tps przy instalce 2 gen.na tzw."śrubę"?
i jeszcze jedno,gdy bardzo wzbogacam mieszankę gaz-powietrze,dziura o której mowa występuje ale już przy wyższych prędkościach obrotowych.nie wiem sam co to jest ale chyba pomierzę ciśnienie na cylindrach. może zawory?
  
 
tp nie ecotec to jest jednopunkt,silnik niby prosty jak konstrukcja młotka
  
 
Może coś ma uwalone i podaje oba paliwa jednocześnie, hmm???

Jeśli pacjent przybył na poprawki, to pytanie czy tak miał od początku zagazowania, czy usterka pojawiła się w trakcie eksploatacji.
....hmm, jakieś krzaczory na podłączeniu kompa lpg??? nic sensowniejszego do głowy na razie mi nie przyczodzi. czy jest absolutna pewność, że przy pracy silnika na benzynie, nie idzie też gaz???

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2006-08-11 08:41:38 ]
  
 
no niestety nie podaje dwóch paliw to sprawdzałem na poczatku.instalacje ma już dwa lata,i problem tego typu wystąpił trzy dni temu.zaznaczam że ten problem nie dotyczy tylko gazu ale i benzyny.
  
 
rozumiem, brak mi pomysłu.... pooglądaj czujnik położenia wału, a w szczególności jego kabelki
  
 
Map sensor i TPS może sterować zapłonem. Pewien nie jestem, ale jak w poldeniuszu miałem MAP uwalony to było podobnie. Apropo jak śruba to nie druga generacja tylko pierwsza, jak druga to z krokowym . Pomysłami też nie grzeszę . Może faktycznie coś z komprechą, tylko, że jeśli to np. nie zawór/gniazdo, a wyrobiona krzywka na wałku to przy kręceniu rozrusznikiem raczej nic nie wykaże. Ciekaw jestem czy przy tych objawach mieszanka jest bogata czy uboga, a może mieszanka ok. tylko HC wysokie i CO2 i CO też odbiega od normy. Bo to by wskazywało na brak spalania.
  
 
podłączył bym jeszcze woltomierz i obejrzał sygnał z tps-a, ale to chyba zły trop, bo na gazie to samo.....

aaa, jeszcze EGR-a bym luknął

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2006-08-11 12:42:06 ]
  
 
Cytat:
2006-08-11 12:39:54, omegolotC30NE pisze:
podłączył bym jeszcze woltomierz i obejrzał sygnał z tps-a, ale to chyba zły trop, bo na gazie to samo..... aaa, jeszcze EGR-a bym luknął [ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2006-08-11 12:42:06 ]

omegolot jesteś dobry ,serio autko zrobiłem już rano sam znalazłem przyczynę,właśnie egr,czekałem tylko na to czy ktoś z was na to wpadnie.masz odemnie duży plus
  
 
omegolot jak tylko będziesz miał z czymś problem wal do mnie na priva,lubię rozmawiać z ludżmi którzy wiedza czemu w aucie obracają sie koła.
pozdro.
myślę że wątek jest zakończony.
  
 
  
 
No dobra, gratulacjone Omegolot . Ale w takim razie może tak po krótce wyjaśnijcie proszę zielonemu dlaczego tak się działo tylko w pewnym zakresie obrotów, a poniżej i powyżej było ok.
Bo z tego co mi wiadomo to podciśnienie otwiera EGR-a przy jakiejś tam wartości i spalinki sobie sobie lecą z powrotem do dolotu, ale dlaczego na wyższych obrotach było dobrze? Przecież większe podciśnienie powinno go jeszcze mocniej otworzyć. Chyba, że chodzi o to, że EGR za wcześnie i za mocno się otwierał - nieadekwatnie do pr. obrotowej, dobrze rozumuję?
  
 
Zacięcie jakieś mogło być w tym zaworze. Trza by autogaziarza zapytać