Ciekawe waly korbowe do malcow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pierwszy wal maluchowy

Drugi ciekawy wal maluchowy


ten pierwszy rozumiem po co jest robiony ale ten drugi ?????

[ wiadomość edytowana przez: Mariusz126p dnia 2006-08-09 19:02:39 ]
  
 
Drugi niet za pińcety ?
  
 
Moim zdaniem ten pierwszy to wydumka. Bez większego uzasadnienia dymanicznego.......... Dugi to profesjonalna kuta zabawka;]
  
 
ten drugi pewnie chodzi jak harleYY pum pum pum .......
  
 
ten drugi to chodzi pewnie mniej wiecej tak:

brum
  
 
Raczej Pum,Pum przerwa, Pum,Pum, przerwa... ;]
Fajny
  
 
czy w nim jak jeden tlok jest na dole to drugi na gorze?
  
 
drugi jest albo od boxera albo od dwusuwa, ale cos nie wierze w prostosc i wywazenie drugiego walu
  
 
Cytat:
czy w nim jak jeden tlok jest na dole to drugi na gorze?


tak
Cytat:
drugi jest albo od boxera albo od dwusuwa, ale cos nie wierze w prostosc i wywazenie drugiego walu


Świątek w maluchy 8V miał pół wału od 4 cylindrówki i było podobnie. Jak dla mnie wygląda całkiem OK tyle tylko że bedzie nie równo chodził.


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2006-08-09 20:38:44 ]
  
 
na filmiku ktory zamiescilem {niestety kiepskiej jakosci} jest ucieta polowa silnika 1500 ohc {np ritmo uno} czyli 2 cylindrowa 750ka ohc o takim ukladzie wzajemnym tlokow jaki przedstawia 2 wal{"jeden na dole drugi na gorze"} ma jak slychac wysokie "wolne" obroty ale poza tym dziala i wykreca sie wsciekle na obroty... no i jest to jakby nie bylo konstrukcja aurelio lamprediego, tylko przecieta na pol


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-08-09 20:44:45 ]
  
 
fajnie to się musi kręcić
  
 
Cytat:
2006-08-09 19:46:55, Bart128 pisze:
ten drugi to chodzi pewnie mniej wiecej tak: brum



gdzie dorwales taki filmik ?? daj jakies namiary jak masz
  
 
no dobra znawcą nie jestem ale co z zapłonem...z czego aparat zapłonowy jak i wogule o co lotto??

EDIT: i jaki wałek rozrządu??

[ wiadomość edytowana przez: qbara dnia 2006-08-10 22:26:29 ]
  
 
Cytat:
2006-08-10 22:13:53, qbara pisze:
no dobra znawcą nie jestem ale co z zapłonem...z czego aparat zapłonowy jak i wogule o co lotto??



to jedno a drugie: jaki jest cel takiego zabiegu bo moment napedowy zalezy tylko od cisnienia efektywnego a tutaj pulsacja momentu jest taka ze zeby to pracowalo jako tako to potrzebaby zamachu ze 2-3 razy wiekszym momentem bezwladnosci, moze jaki spec silnikowy mnie wiec oswieci: po co??
  
 
a po za tym jaki wałek rozrządu...masakra cały silnior do przeróbki...ale chodzi to piknie...no na filmiku co on tam ma ...wałek u góry? cos w stylu swiątka?
  
 
no SOHC to je.
  
 
Aparat z jakiejkolwiek 4 cylindrówki tylko krzywkę trzeba przerobić (zeszlifować pół na okrągło zostawiając 2 garby przestawione o 90*.
Wałek?? No problem przestawiamy krywki 2 cyl o 90* w stosuku do pierwszego i wszystko.


Cytat:
2006-08-10 22:28:13, mmost pisze:
to jedno a drugie: jaki jest cel takiego zabiegu bo moment napedowy zalezy tylko od cisnienia efektywnego a tutaj pulsacja momentu jest taka ze zeby to pracowalo jako tako to potrzebaby zamachu ze 2-3 razy wiekszym momentem bezwladnosci, moze jaki spec silnikowy mnie wiec oswieci: po co??


Po to żeby zmniejszyć niewyrównoważenie. Dynamicznie rzecz biorąc silnik malucha zachwuje się jak Duża 1 cylindrówka (bo oba tłoki idą razem) Dlatego tak skacze i musi wisieć na sprężynie.
Tu ta wada jest wyeliminowana i może się kręcić więcej niż graniczne dla wału 126p ~8500obr.
A przy takich obrotach zamach jest już nie istotny. zresztą sam wał jest na tyle ciężki że mógłby i bez niego chodzić.
  
 
Zajefany ten drugi wał jestem ciekaw jak by moja rakieta na takim chodziła.
  
 
Cytat:
2006-08-11 21:27:03, Zoolo126 pisze:
Zajefany ten drugi wał jestem ciekaw jak by moja rakieta na takim chodziła.


z podstaw konst. silników - kąt między kolejnymi czopami na wale = (n *360) /liczba cylindrów
(gdzie n= 1 dla dwu lub 2 dla czterosuwu) i dla 126p mamy kąt 360
albo boxer albo dwusuw jak juz ktoś to zauważył


[ wiadomość edytowana przez: michapa126p dnia 2006-08-12 19:09:18 ]
  
 
Cytat:
2006-08-12 19:04:17, michapa126p pisze:
z podstaw konst. silników - kąt między kolejnymi czopami na wale = (n *360) /liczba cylindrów (gdzie n= 1 dla dwu lub 2 dla czterosuwu) i dla 126p mamy kąt 360 albo boxer albo dwusuw jak juz ktoś to zauważył [ wiadomość edytowana przez: michapa126p dnia 2006-08-12 19:09:18 ]



tez tak z poczatku do tego podszedlem, ale sie okazuje ze niektorzy nie uznaja wiedzy teoretycznej