Problem ze skrzynia lub sprzeglem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam taki problemik w swojej lantrze ze jak chce wbić 3 przy obrotach tak pow. 2 tys. to zaczyna zgrzytać gdy zejdzie poniżej 2 tys. wszystko działa ok zastanawiam się czy to czasem nie synchronizator, ale niedawno zauważyłem ze jak chce zredukować z 5 na 4 przed wyprzedzeniem tak w okolicach 60 – 70 to tez potrafi zazgrzytać i cieczko wchodzi. Sprzęgło odpowietrzone. Może mi ktoś powiedzieć, co to może być, mam tylko cicha nadzieje ze nie skrzynia. Lantra jest z 94 roku silnik 1,5.

Pozdrawiam Mati
  
 
Witaj.
To raczej wskazuje na synchronizatory bo problem wystepuje przy wyzszych predkosciach obrotowych silnika.
Gdyby to bylo sprzeglo to wg mnie problemy mialbys tez przy wolniejszych obrotach.
A olej masz w skrzyni?
U mnie jak chce wbic 3 bieg to jest zgrzytek ale juz mam wprawe i musze podpasowac obroty silnika zeby plynnie weszlo.
Ale instrukcja obsugi zaleca zeby biegi byly zmieniane spojkojnie.
Nie jest to samochod Kubicy


[ wiadomość edytowana przez: karol208 dnia 2006-10-22 16:24:56 ]
  
 
Pierwszy, drugi i wsteczny bieg chodza gladko? Sprzeglo wysoko bierze czy nisko, moze sie przestawila regulacja? Jakies dodatkowe objawy jak dziwne dzwieki, glosny szum, stuki? Na wylaczonym silniku wbijaja sie biegi dobrze, jak nie to moze ktores ciegno z drazka do skrzyni wymaga lekkiej regulacji?
  
 
Mam dokladnie ten sam problem!
Na zimnym silniku zgrzyta 2 i 3 bieg; na goracym tylko 3 bieg ale tylko przy zmianie na wyższy; przy redukcji problemu nie ma;
Wymienilem plyn sprzęgla i odpowietrzylem ; Problem nie zniknąl
lantra 94 gls 1;5
  
 
Cytat:
2006-10-23 08:17:58, antonescu pisze:
Pierwszy, drugi i wsteczny bieg chodza gladko? Sprzeglo wysoko bierze czy nisko, moze sie przestawila regulacja? Jakies dodatkowe objawy jak dziwne dzwieki, glosny szum, stuki? Na wylaczonym silniku wbijaja sie biegi dobrze, jak nie to moze ktores ciegno z drazka do skrzyni wymaga lekkiej regulacji?



Wszystkie biegi wchodza gladko bez problemu ze zgaszonym silnikiem czasami tylko wsteczny i 4 potrafia sie zawiesic tak ze nie chce wejsc.

A co moze byc przyczyna tego ze jak redukuje na 3 tak okolo 50 -60 km/h to strasznie zgrzyta.