Wolno schodzi z obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam na forum!
Opiszę teraz o co chodzi:
Ford fiesta 1.3 endura efi, instalka II generacji. Przejechałem na niej ok. 30000.
Od początku nie schodziła od razu z obrotów (wycie przy zmianie biegów). Gozownik nie radził sobie więc podpioł jakiś kabelek i zubozył mieszankę na wolnych. (Bingo S4). Trochę pomoglo, nie wyje ale jest efekt szarpnięcia (szczególniena nizszych biegach) przy dodaniu gazu, jak również przy puszczeniu (hamowanie silnikiem). To wkurza (szczególnie w korku). No i ta uboga mieszanka to dla motoru zdrowa nie jest. Na benzynie jest O.K. tylko LPG tak robi? Z góry dzieki! Może ktoś to przerabiał.? Po podłączeniu do testera wszystko (wg. gazownika) wyglada O.K. - lambda i.t.d.
  
 
Czy cut-off na LPG masz aktywne? Jeśli nie, to może wystarczy to uaktywnić i odpowiednio ustawić parametry.
  
 
Uboga mieszanka i silnik podwyzsza sobie obroty lub silniczek krokowy od gazu cos z nim nie tak. Pozdro
  
 
Nie wiem czu cut-off włączone, ale właśnie słyszałem, że szarpanie jest przy cut - off włączonym??? Szybciej schodzi z obrotów ale szarpie. Może on mi tak właśnie cut - off włączył, żeby szybciej schodził?
Co do krokowca od gazu to: jak go odłącze (przewody) to auto nadal pracuje, tylko "ksztusi się " przy wciskaniu pedału gazu. A czy nie powinno zgasnąć???? Tak jak na benzynie odłączy się krokowca (benzynowego) to auto zgaśnie.
Dzięki za zainteresowanie!
  
 
Może też i tak być, że cut-off jest źle ustawiony (za duże przymknięcie krokowego i nie zdąży "wrócić na miejsce").
Co do odłączania krokowca gazu to zależy jaką masz instalkę, ale przeważnie nie gaśnie tylko właśnie się dławi (to zależy w jakiej pozycji krokowy został zatrzymany) bo sterownik nie może zwiększyć/zmniejszyć dawki gazu.
  
 
Właśnie dzwoniłem do najbardziej renomowanego zakładu LPG w Łodzi (i najdroższego). Przedstawiłem mój problem i spytałem czy da się coś z tym zrobić. Usłyszałem odpowiedź żeby przyjechać na regulację za 60PLN. A potem, że instalka II generacji w niektórych silnikach tak ma nie da się z tym nic zrobić.
Ale ja byłem kiedyś u tych moich gaziarzy i oni robili też fiestę (ale z innym motorem niż mój - 1.25 zetec), dlatego poczekałem na efekty. No i na tym innym silniku też im nie schodziła!
  
 
Mam podobny problem w punto II tec99. Próbuję ustawiać obroty przy jakich ma wyłączać cut off (obecnie mam na 1200) i pozycję krokowca w cut off na 20 z obrotów schodzi idealnie ale potwornie szarpie jak ustawię na 30 to mniej szarpie ale słabiej schodzi z obrotów i kółko się zamyka już mi rce opadają Pozdrawiam!!!
  
 
Powiedz mi arex, czy jak rano odpalasz zimne auto to normalnie, masz ssanie i odpala bez dodawania gazu (nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale ja tak mam, a przed założeniem gazu nie było tego problemu)? A chciałbym też wiedzieć jakie masz odległości: mixer - krokowiec gazowy i krokowiec - parownik. Bo ja to sobie tak mniemam, że mam za daleko krokowca od mixera - 25-30 cm, i krokowca od parownika - ok. 0.5 metra. I może on ten gaz z węży ciągnie???? Niby gaziarze moi mówia, że nie, ale jak sobie zawór na butli zkręcę, to auto jeszcze 3 - 4 minuty chodzi??? z góry dzięki za odpowiedź, może razem coś wymyslimy?