| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-08-21 16:29:57 Dla mnie ekspertem i guru odnośnie strojenia anteny jest Denwer.Może on kilka słów..... |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-21 16:52:20 Ustawiasz kanał 40, stawiasz nośną, na SWR'ze przełącznik ustawiasz w pozycji FWD, potencjometrem ustawiasz wzkazówkę na końcu skali (tylko dokładnie), przełączasz na REF i masz wynik. To samo dla kanału 1. Wynik im bliżej jedynki tym lepiej.
To tak w skrócie. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-08-21 17:10:28
Wszystko cacy ale to się robi na 20
Różnica SWR między 1 kanałem a 40 może wynosić nawet 1 |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-21 18:04:01 Bzdura, widziałeś kiedyś charakterystykę anteny?? W okolicach środka pasma zawsze SWR jest najmniejszy, chodzi o to żeby antena była dobrze dostrojona również na krańcowych kanałach. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-08-21 18:44:38 Tyś widział
Jeżeli na pierwszych kanałach SWR jest bliski 1.1-1.3 zaś na ostatnich dochodzi do 2.0 antena jest za długa
Jeżeli na początkowych kanałach wynosi 1.3 w okolicy kanału 20 spoada do 1.1 a przy 40 wskakuje na 1.3 oznacza to że antena znalazła się w środku częstotliwości rezonansowych i działa najkorzystniej
Jeżeli natomiast SWR na pierwszych kanałach wynosi grubo ponad 2.0 aby na końcu (kanał 40) zejśc do wartości 1.1-1.2 oznacza to że antena została zabardzo skrócona. Jest za krótka
Dlatego każdy serwis stroi (przycina antenę bądź ją wydłuża) na kanale 20
Na kanałach skrajnych (1 i 40) tylko się sprawdza jak bardzo odbiega od rezonansu
Informacje zaczerpnięte z książki "Wszystko o CB-RADIO" W.Oszczaka a nie z gwiazd |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-21 19:02:52 No nareszcie gadasz z sensem I z tym sie zgodzę, charakterystyka ma kształt paraboli, dlatego uważam ze strojenie na kanał 20 to tylko strata czasu, bo potem sie okazuje ze na którymś końcu pasma masz SWR 2.0 albo więcej mimo że w połowie była ok, no i zabawa od nowa. |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2006-08-21 22:23:10 a 3 sposób? Bo te dwa są troszkę różne |
Adam4302 Klubowy Weteran Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-22 13:59:01 Zaraz, jakie dwa, to co napisałem ja i to co napisał Krzychu to przecież to samo. |
MACHA Espero Będzin | 2006-08-22 14:13:49
A 3CI SPOSDÓB MASZ taki że po prostu montujesz anmtene i olewasz to wszytko ![]() ewentualnie na pale ucinasz ze 3 cm i lepiej nieiwdzieć tego strojenia hahaha |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2006-08-22 15:56:31 na 1 k miałem 1,3 na 40 k 1,1 i i jak wysuwam to pogarsza się na 1k coś robić ? W sumie dość dobrze ściąga. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-08-23 17:18:17 Wartości 1.0 nigdy nie uzyskasz
Fizycznie nie możliwe
Chyba że Cię miernik oszukuje
Ja mam wartośc średnią 1.8 i lece 60km
Ale w domu na antenie stacjonarnej
Zostaw to i już nie ruszaj
Wartości w samochodzie do 1.5 są do zaakceptowania |
DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2006-08-23 17:40:45
Dobrze pisze. przecież antenę stroi się na postoju na wyprostowanym bacie. W czasie jazdy i tak parametry pracują. Natomiast jeśli nie wychodzą równe wyniki dla dolnego i górnego zakresu 40-stki to zwyczajne parametry uśrednić. Jeśli nawet ustawicz SWR na 1.4 to i tak masz 100% pewność, że końcówka mocy w radiu cztero watowym bedzie miała i tak lekkie "ujście" w eter. Jeśli ktoś planuję dołożenie dopałki to już co innego. |