Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2006-08-21 16:29:57 Dla mnie ekspertem i guru odnośnie strojenia anteny jest Denwer.Może on kilka słów..... ![]() |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-21 16:52:20 Ustawiasz kanał 40, stawiasz nośną, na SWR'ze przełącznik ustawiasz w pozycji FWD, potencjometrem ustawiasz wzkazówkę na końcu skali (tylko dokładnie), przełączasz na REF i masz wynik. To samo dla kanału 1. Wynik im bliżej jedynki tym lepiej.
To tak w skrócie. |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-08-21 17:10:28
Wszystko cacy ale to się robi na 20 ![]() Różnica SWR między 1 kanałem a 40 może wynosić nawet 1 ![]() |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-21 18:04:01 Bzdura, widziałeś kiedyś charakterystykę anteny?? W okolicach środka pasma zawsze SWR jest najmniejszy, chodzi o to żeby antena była dobrze dostrojona również na krańcowych kanałach. |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-08-21 18:44:38 Tyś widział ![]() Jeżeli na pierwszych kanałach SWR jest bliski 1.1-1.3 zaś na ostatnich dochodzi do 2.0 antena jest za długa ![]() Jeżeli na początkowych kanałach wynosi 1.3 w okolicy kanału 20 spoada do 1.1 a przy 40 wskakuje na 1.3 oznacza to że antena znalazła się w środku częstotliwości rezonansowych i działa najkorzystniej ![]() Jeżeli natomiast SWR na pierwszych kanałach wynosi grubo ponad 2.0 aby na końcu (kanał 40) zejśc do wartości 1.1-1.2 oznacza to że antena została zabardzo skrócona. Jest za krótka ![]() Dlatego każdy serwis stroi (przycina antenę bądź ją wydłuża) na kanale 20 ![]() Na kanałach skrajnych (1 i 40) tylko się sprawdza jak bardzo odbiega od rezonansu ![]() Informacje zaczerpnięte z książki "Wszystko o CB-RADIO" W.Oszczaka a nie z gwiazd ![]() |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-21 19:02:52 No nareszcie gadasz z sensem ![]() |
![]() malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2006-08-21 22:23:10 a 3 sposób? Bo te dwa są troszkę różne |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2006-08-22 13:59:01 Zaraz, jakie dwa, to co napisałem ja i to co napisał Krzychu to przecież to samo. |
![]() MACHA Espero Będzin | 2006-08-22 14:13:49
A 3CI SPOSDÓB MASZ taki że po prostu montujesz anmtene i olewasz to wszytko ![]() ![]() ![]() |
![]() malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2006-08-22 15:56:31 na 1 k miałem 1,3 na 40 k 1,1 i i jak wysuwam to pogarsza się na 1k coś robić ? W sumie dość dobrze ściąga. |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2006-08-23 17:18:17 Wartości 1.0 nigdy nie uzyskasz ![]() Fizycznie nie możliwe ![]() Chyba że Cię miernik oszukuje ![]() Ja mam wartośc średnią 1.8 i lece 60km ![]() Ale w domu na antenie stacjonarnej ![]() Zostaw to i już nie ruszaj ![]() Wartości w samochodzie do 1.5 są do zaakceptowania ![]() |
![]() DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2006-08-23 17:40:45
Dobrze pisze. przecież antenę stroi się na postoju na wyprostowanym bacie. W czasie jazdy i tak parametry pracują. Natomiast jeśli nie wychodzą równe wyniki dla dolnego i górnego zakresu 40-stki to zwyczajne parametry uśrednić. Jeśli nawet ustawicz SWR na 1.4 to i tak masz 100% pewność, że końcówka mocy w radiu cztero watowym bedzie miała i tak lekkie "ujście" w eter. Jeśli ktoś planuję dołożenie dopałki to już co innego. |