Maska od Coswortha - otwory, a woda w komorze silnika ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko. Czy w masce od Cosworta to są poprostu dziury pod tymi jajowatymi maskownicami ?
Czy woda leje się bezpośrednio na silnik ?
I czy jeżeli tak, to jakby taką maske zapodać do eskorta, to przez tą wodę nic złego by się nie działo ?
W RTS też chyba są otwory, i to w końcu chyba nie szkodzi.

Czy ktoś może rozwiać moje wątpliwości w tej kwestii ?
  
 
wiec w cossworcie sa normalnie dziury zaslaniete tymi jajowatymi plastikami, w rts nie jestem pewien ale tez!! woda widac ze sie nie leje
  
 
Cytat:
2006-08-19 16:06:25, beniobb pisze:
wiec w cossworcie sa normalnie dziury zaslaniete tymi jajowatymi plastikami, w rts nie jestem pewien ale tez!! woda widac ze sie nie leje


No ale jak są dziury, no to chyba woda musi się lać ?
  
 
Już spiesze z odpowiedzią
Wiec w orginalonej masce Cossiegosą otwory które nie sa w żaden sposób zaślepione, jeżeli ta maska jest założona RSie niestety woda leje sie na silnik i jest to bardzo złym rozwiązaniem. Każdy kto widział RS-a wie że pod piękna czerwoną pokrywą są cewki i świece osadzone głęboko w otworach. Ja u siebie mam ta pokrywę dobrze uszczelniona silikonem a co do reszty to naprzykład zima można sobie poprostu je zaślepić folią od środka, może nie wyglada to ładnie ale spisuje się i topniejący śnieg po nocy nie cieknie na silnik.
Niestety tu występuje zasada "chcesz być piękny musisz cierpieć'


[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2006-08-19 17:36:03 ]
  
 
Dzięki Remarq za rzeczową odpowiedź . Kiedyś miałem taki plan, aby wrzucić taką maske i grila, bardzo podobają mi sią takie wloty. Może kiedyś wróciłbym do tego pomysłu. Jednak po tym co napisałeś, to jednak chyba nie da rady, za dużo problemów .

A może jeszcze jakieś pomysły, przemyślenia, itp. ?
Czekam na wszelkie podpowiedzi.
  
 
ja chce zrobic teraz u siebie wylot na srodku maski i jakis maly wlot na stozek... i tak myslem, zeby sobie odrazu zrobic jakies zaslepki na jakies zatrzaski albo skrecane na wypadek jakiejs ulewy albo sniegu:]
  
 
a czy taka zimna woda nie szkodzi goracemu silnikowi ??

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
2006-08-20 11:18:12, zenq pisze:
a czy taka zimna woda nie szkodzi goracemu silnikowi ??



w bardzo duzych ilosciach - tak:]
  
 
Cytat:
2006-08-20 11:18:12, zenq pisze:
a czy taka zimna woda nie szkodzi goracemu silnikowi ??


No właśnie, może Coswort ma to lepiej przemyślane, przygotowane fabrycznie, zresztą ma on silnik wzdłużnie, a otwory w masce są na bokach i może w tych miejscach nie ma żadnych elementów, którym woda mogłaby zaszkodzić.


Cytat:
ja chce zrobic teraz u siebie wylot na srodku maski i jakis maly wlot na stozek... i tak myslem, zeby sobie odrazu zrobic jakies zaslepki na jakies zatrzaski albo skrecane na wypadek jakiejs ulewy albo sniegu:]


Nie wiem czy to jest takie dobre rozwiązania. Będziesz sobie jechał, zacznie się nagle ulewa i co będziesz bawił się w zatykanie wlotów ?
Przydałoby się jakieś rozwiązanie na stałe.
Poza tym pamiętaj że woda + stożek = niebezpieczeństwo.
Czytałem gdzieś że jak filtr stożkowy zaleje woda to silnik może nawet eksplodować.

No i co do zaślepiania tych wlotów od Coswortha, to może i jest to pomysł, ale wtedy woda i brud, błoto będzie się zbierać w tych "skrzelach" i ciężko będzie to nawet z nich usunąć. A to terz raczej nie za dobrze.


[ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-08-20 11:31:51 ]
  
 
u mni jest wlot ktory przy jezdzie w deszczu łapał dodatkowo ta wode i nic zlego sie nie dzialo. Jedyne co zuwazylem to ze silnik byl mocno chlodzony i erntylator zadziej sie zalaczal.
Co do stozka+woda to tez tak slyszalem i zgadzam sie z ta opinia. Woda to H2O i gdy dostaje sie do komory spalania to dostarcza duuza ilosc tlenu potrzebnego do zaplnu mieszanki (sa przeciez specjalne systemy wtrysku wodu do komory w celu podniesienia mocy). Jezeli bedzie go za duzo silnik po prostu nei wytrzyma takiego zaplonu mieszanki
  
 
no to bedzie trzeba zrobic jakis maly wlot obok stozka i po drodze jeszcze jakas gabeczke no i jakos nakierowac swieze powietrze w strone stozka, wiec wtedy woda nie bedzie sie na niego lała:]
  
 
borys - to raczej nie to. Natryski wody to sa na intercooler, aby go dodatkowo schlodzic. Woda jest problemem, bo palic sie nie chce skubana.
  
 
he he zaraz zakładam dodatkowy wtrysk wody... po co komu nitro?