| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-03-29 19:47:44 Tak więc dziś w końcu, mając chwilę wolnego czasu zbrałem się za kontrolę i poprawki powłoki zabezpieczenia antykorozyjnego po zimie.
Na poprawkach się jednak nie skończyło Teraz jest (mam nadzieję) odporne na działanie wody i innych syfów z ulicy. Teraz czeka mnie jeszcze trochę prac przy autku, m.in. sprawdzenie i uzupełnienie powłoki w profilach zamkniętych i renowacja lakieru po zimie z usuwaniem mikrozarysowań i nabłyszczaniem. Ale najważniejsze to "lakiernąć" dolne partie drzwi i usunąć z nich zaczątki korozji. Po tych zabiegach autko ponownie będzie się odpowiednio prezentować |
Sergiusz- Espero 1.8 CD+LPG Sosnowiec | 2004-03-29 20:17:04 Mnie czeka to samo dużo pracy muszę włożyć po tej zimie w moje auto.Drzwi przednie przeżarte od dołu będzie dużo czyszczenia i malowania a o prawym progu nie chce nawet mówić zakonserwowałem spód i nie udrożniłem odpływów w prawym progu mam dwie dziurki.Ta cholerna zima dała w kość.Czekam na cieplejsze dni i zabieram się do pracy.Wiosenne porządki to naprawde ciężkie wyzwanie.Pozdrawiam wszystkich i życze miłej pracy wszystkim których fury ucierpiały tej zimy!!! |
Czarek_Rej Klubowy Weteran FOKA Chorzów -Batory | 2004-03-29 20:45:17 Widze ze nie jestem sam |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-03-29 20:54:14 No w moim autku delikatne ogniska korozji powychodziły po ośmiu (!!!) latach. Kiedy je zrobię, to stan autka - igła Czeka mnie jeszcze mycie silnika, czyli 1 dzień pracy. Rozkręcenie całego silnika, wymycie, wysuszenie, w razie konieczności wymiana uszczelek. Potem nowy płyn chłodniczy i... cacy |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-03-29 21:02:21
Lukasz będziesz zdejomował głowicę???? [ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-03-29 21:02:48 ] |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2004-03-29 21:21:12 Pochwal sie lepiej swoją skóra na siedzeniach |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-03-29 21:45:05
|
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-03-29 22:29:14 Qr.... aaaaaaa
Co za frendzel się wygadał No zamorduję, k..., zamorduję. Ale i tak się nie wygadam, zobaczyta na zlocie |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-03-29 22:35:39 A tak wracając do tematu porządków w autku i myciu silniczka, to już raz sciągałem w Esperaku głowicę i wtedy korzystając z okazji dokładnie ją z zewnątrz wypucowałem.
Jeśli chodzi o tegoroczne mycie to zobaczymy. Jeśli stwierdzę, że soli i syfu jest tam tyle, że innymi technikami nie wszystko uda mi się wybrać, to głowica "out" na rzecz czystości |
Petersen Klubowy Weteran Mercedes cls shootin ... Białystok | 2004-03-29 22:43:48 ja Cie podziwiam SpeedR
rozumiem-czysty z zewnatrz, wewnatrz, nawet rozumiem wyczyszczone opony...ale rozbieranie silnika dla jego czystosci to naprawde Cie podziwiam, ja u siebie byc moze, choc niekoniecznie umyje silnik Karcherem, podwozie i progi pewnie tak |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-03-29 23:10:25 Powiem Ci piotrze, że w moim przypadku "początki" wyglądały nieco inaczej, a przynajmniej miały nieco odmienny charakter.
Zaczęło sie bowiem od tego, że pewien znany fachman od przeróbek mechanicznych w samochodach powiedział do mnie coś, co do tej pory dokładnie pamietam i co bardzo (bądź co bądź pozytywnie) wpłynęło na moje dalsze perypetie z mechanika pojazdową. A powiedział on "... chcesz się nauczyć jak wygląda i na jakiej zasadzie działa silnik, a dalej of course - jak należy go prawidłowo modyfikować ??? Rozbierz go na części Powiem Wam, że naprawdę zawdzięczam sporo temu człowiekowi. Niby to tylko proste przesłanie, ale mówi prawdę. Nikt nie nauczy się mechaniki czy fizyki z książki. Takie rzeczy po prostu najlepiej zrozumieć poprzez kontakt z nimi. Dopóki nie pieprznie Cię prąd, doputy nie dowiesz się jakie ma właściwości Niewątpliwie najlepszą możliwością poznania silnika esperaka (to dla tych, którzy chcieli by się czegoś dowiedzieć a nie wiedzą jak) jest wstępne "zepsucie go" Ta metoda jest jednak dość kosztowna Jednak jeśli ktoś lubi, czy też pasjonuje się mechaniką a jednocześnie nie ma podstaw wiedzy, to polecam wpierw dobrą literaturę, a później (obowiązkowo!) wizytę w dobrym warsztacie i asystę przy kilku remontach kapitalnych silników różnych typów - szkoła jakich mało Proponuję jednak tzw. asystę czynną (a nie bierną - polegającą tylko na patrzeniu), tzn. taką, ze sami coś przykręcimy, wyregulujemy, wyczyścimy, itp. Gwarantuję, że po takiej wycieczce nie będziecie potrzebowali porad z forum w temacie np. "jak wymienić pasek rozrządu", itd. A co do mycia i rozkręcania silnika. No cóż... już pisałem, że motoryzacją interesowałem się od "bobasa" Pozdrawiam - Speed R |
piotr-ek | 2004-03-30 06:41:44 SpeedR - a skąd masz tą sól na silniku? Osłony spod silnika ktoś Ci ukradł? |
jogi2 OPEL OMEGA 2.O 16VCD Kędzierzyn-Koźle | 2004-03-30 10:23:34 wczoraj umyłem auto a popołudniu padało. nieszkodzi dzisiaj powtuże. |
jogi2 OPEL OMEGA 2.O 16VCD Kędzierzyn-Koźle | 2004-03-30 13:33:21 auto umyte |
piotr-ek | 2004-03-30 14:03:33 Do przyszłego roku, i tak wkółko... no chyba, że kupisz auto Bartka1112. |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-03-30 20:03:29
Nie, osłony są na miejscu Zabezpiecają jednak bardzo nieiele podzespołów, a sól i brud dostają się do motorka od spodu jako roztwór z wodą i dlatego mamy tam niestety syf. Będę chciał dorobić płytę pod silnik z duraaluminium. |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2004-03-30 20:12:14 Trzeba bylo nie myc silnika to bys sie nie martwil o sol ;p |
Wiktor_ galant Kielce | 2004-03-30 22:34:29
a wiesz że o tym samym ostatnio myślę tylko nie z duraluminium tylko z normalnej blachy aluminiowej lub nierdzewnej |
sahel Espero 1.8 Warszawa | 2004-03-30 22:47:33
Jak będziesz się za to brał, to daj mi znać. Ja też się tym interesowałem, ale nie miałem czasu na rozwinięcie tematu. |